Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 13:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

onder mondelinge afspraak uitkomen tijdens scheiding
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HondenKat

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 22:58    Onderwerp: onder mondelinge afspraak uitkomen tijdens scheiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo
wie weet hier een antwoord op
mijn man en ik liggen in scheiding, maar hij heeft toch een crossmotor gekocht omdat hij volgens hem niet onder de mondelinge afspraak uit zou kunnen, die trouwens er was toen we nog bij elkaar waren, als hij hem toch niks vond of een andere wou maakte dat niet uit zei die man van die crosserzaak
maar mijn (ex) man zei dat hij er niet onderuit kon en heeft toen €1100 van de gezamelijk betaalrekening afgehaald terwijl dat er nog maar opstond en we kunnen €1000 in het rood door krediet, maar toen hij dat geld eraf haalden moesten alle vaste woonlasten er nog af en ookal staat het huis te koop hij zal toch nog betaald moeten worden, omdat ik zo over de zeik was heb ik het spaargeld verhuist naar mijn spaarrekening omdat hij daar ook aan wilden gaan ziten daar was ik bang van en dat was hij dus ook van plan, want toen kon hij niks meer aan in zijn 3 weken vakantie, nu hebben we allebij onze eigen rekeningen en er komt dus geen geld meer binnen, ik wil mijn gedeelte pas storten als er ook iets van hem komt, hij heeft het dubbele van wat ik heb een wajong uitkering is niet zoveel
doordat hij dat geld er heeft afgehaald en er niks meer bij komt staan we nu dus €1700 in het rood en daar zal het niet bij blijven ben ik bang
hij heeft zelfs geld geleend voor die crosser bij zijn broer om mij te ontlastenomdat hij dus geld nodig had voor die crosser en die oude heeft hij ook ingeruild, maar kreeg er minder voor terug als eerste instantie de bedoeling was omdat hij er toch nog mee is gaan rijden en dus hem ver kapot heeft gereden en dus minder waard geworden
wat denken jullie kun je onder zoiets uit als je in scheiding ligt
marcel zegt van niet maar dat is logisch want hij wilde persee dat ding en ik denk dat je er wel onderuit kan als je in scheiding ligt kun je dit soort privé uitgevens niet doen, maar het geld zou hij iets anders mee gedaan hebben zegt hij namelijk zijn moeder moest €500 hebben omdat ze zelf ook maar weinig heeft en €600 is dat voor de crosser, hij kan luisteren met de rabofoon en wist dat er niet veel meer opstond, nu moet ik achter het geld aan nou ja mijn advocaat dan hé, als hij nog langer wacht met betalen van de hypotheek dan moet hij dus voor 2 maanden te gelijk betalen, hij heeft het ook zover gekregen zijn advocaat dan alleen de hypotheek te betalen, verder niks ze wilde eigelijk hebben dat hij de helft van de hypotheek betaalde en ik de rest maar dat kan dus nooit want dan is na 2 weken alles op bij mij, we hadden eigelijk geprobeerd om hem alles te laten betalen maar dan wilde hun bij de rechtbank mij dwingen om uit huis te gaan en dat ik wel bij mijn ouders in het gastenverblijf te gaan wonen, gaf ik toe van dat doe ik per 15 oktober a.s. maar dat was tactiek om onder veel dingen uit te komen want hij wilde niet een hier zitten, maar ik wil er wel uit want ik voel mij hier niet gelukkig en val tevel af kan slecht eten, en hij zit bij zijn moeder, en dat is ook niks
gr: Natascha
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 9:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Natascha,

Je hebt veel vragen, dus ik ga ze maar even zo goed mogelijk bij langs. Je moet wel in het oog houden dat jouw advocaat de deskundige is in deze zaken. Het grootste deel van de mensen hier op rechtenforum is namelijk student.

Je vraag over de crossmotor: daar is een bepaling over in Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek. Ik zet hem even hieronder voor je:

Quote:
Artikel 164
1. Indien een tussen de echtgenoten bestaande gemeenschap van goederen door één van hen is benadeeld doordat hij na de aanvang van het geding of binnen zes maanden daarvóór lichtvaardig schulden heeft gemaakt, goederen der gemeenschap heeft verspild, of rechtshandelingen als bedoeld in artikel 88 van dit boek zonder de vereiste toestemming of machtiging heeft verricht, is hij gehouden na de inschrijving van de beschikking waarbij de echtscheiding is uitgesproken, de aangerichte schade aan de gemeenschap te vergoeden.

2. Een op het vorige lid gegronde rechtsvordering kan niet later worden ingesteld dan drie jaren na de inschrijving van de beschikking.

Je advocaat moet daar dus om vragen en als de rechter dat toewijst moet jouw ex dat bedrag terugstorten in de gemeenschap.

Verder moet hij totdat alles geregeld is gewoon blijven meebetalen aan de hypotheek.

Het is niet zo heel handig van jou geweest om te zeggen dat je wel per 15 oktober bij je ouders zou gaan wonen terwijl je eigenlijk wel van plan bent om in je huis te blijven, want dat is een toezegging en daar kun je aan gehouden worden.

Over dat huis: je man zal jou waarschijnlijk alimentatie moeten gaan betalen (en hoe lang dat duurt hangt af van hoe lang je getrouwd bent geweest en of er kinderen zijn) en met heel je inkomen zul jij dan de hypotheek moeten kunnen blijven betalen. Dat is één ding en dat lijkt op grond van wat je schrijft al lastig genoeg te zijn.

Het andere ding dat meespeelt is, dat jouw man natuurlijk ook voor de helft eigenaar van het huis is. Als de spullen verdeeld worden heeft hij daardoor ook recht op zijn deel van het huis. Dus je moet hem uitkopen en als je daar geen geld voor hebt zit er eigenlijk weinig anders op dan het huis te verkopen en de opbrengst (na aftrek van de kosten, bijv. voor aflossen hypotheek) te verdelen.

Dus dat zal er dan wel op neerkomen dat je toch op zoek moet naar eigen woonruimte. Wat natuurlijk ook best een huurhuis kan zijn.

Een praktische tip: juist in deze tijden goed eten!! (onze Jet benadrukt daarbij altijd het belang van veel groente) Je moet belangrijke dingen regelen en daarbij kun je het niet gebruiken slap op de pootjes te staan.

Veel succes!
HondenKat

BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 10:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mijn advocaat is er mee bezig om het die €1100 van zijn helft van het spaargeld af te laten halen, ik wil gewoon heel graag weg hier want ik voel mij hier niet meer thuis, en omdat zijn advocaat bij de rechter wilde gaan dwingen dat als marcel dus de voorledige woonlasten moest betalen, dat hij hier ook mag wonen omdat hij bij zijn moeder en een kluitje zit en ik bij mijn ouders in het gastenverblijf kan zitten en meer prive heb als hij bij zijn moeder, of de helft van de hypotheek vonden ze eerlijker (kan ik nooit betalen) mijn advocaat had een tegenbod gedaan hij de hypotheek en geen alimentatie, toen heb ik tegen mijn advocaat gezegt dat hij hier wel weer mag wonen, dan ga ik weg, ik ga er bijna aan onderdoor door heel de situatie, maar wat blijkt nou hij wil hier helemaal niet zitten maar gewoon onder een hoop geld uit, mijn advocaat had dit alleen willen regelen met al dat geld omdat er zovee; van de rekening afgehaald was en ik enorm over de zeik er van was, en ik mij dan niet meer zo zorgen hoefde te maken over of alles nog betaald zou worden, en ik wil de rekening niet aanvullen met het spaargeld want dan komt hij er maar makkelijk vanaf, nu wil hij het huis misschien wel weer kopen, ik word er tureluurs van, wil gewoon snel alles rond hebben, maar ik vind niet dat hij zo met het geld om kon gaan, alles moest er nog af toen en die crosser is geen noodzaak, maar nu komt er dus niks meer binnen en ik kan het niet in mijn eentje betalen, misschien dat van middag mijn advocaat zijn advocaat heeft gesproken over die €1100 en 2 keer hypotheek want de 2de keer moet ook al bijna weer gestort worden, gaat altijd aan het einde van de maand eraf, mijn gedeelte moet ik ook nog betalen moet nog even uitrekenen hoeveel ik nog schuldig ben maar ik betaal pas als mijn geld binnenkomt en dat is denk ik einde van de week en ook moet er eerst geld komen van marcel, het rood moet eraf maar dat gaat moeilijk omdat we er zo diep inztten

tikSimone schreef:
Beste Natascha,

Je hebt veel vragen, dus ik ga ze maar even zo goed mogelijk bij langs. Je moet wel in het oog houden dat jouw advocaat de deskundige is in deze zaken. Het grootste deel van de mensen hier op rechtenforum is namelijk student.

Je vraag over de crossmotor: daar is een bepaling over in Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek. Ik zet hem even hieronder voor je:

Quote:
Artikel 164
1. Indien een tussen de echtgenoten bestaande gemeenschap van goederen door één van hen is benadeeld doordat hij na de aanvang van het geding of binnen zes maanden daarvóór lichtvaardig schulden heeft gemaakt, goederen der gemeenschap heeft verspild, of rechtshandelingen als bedoeld in artikel 88 van dit boek zonder de vereiste toestemming of machtiging heeft verricht, is hij gehouden na de inschrijving van de beschikking waarbij de echtscheiding is uitgesproken, de aangerichte schade aan de gemeenschap te vergoeden.

2. Een op het vorige lid gegronde rechtsvordering kan niet later worden ingesteld dan drie jaren na de inschrijving van de beschikking.

Je advocaat moet daar dus om vragen en als de rechter dat toewijst moet jouw ex dat bedrag terugstorten in de gemeenschap.

Verder moet hij totdat alles geregeld is gewoon blijven meebetalen aan de hypotheek.

Het is niet zo heel handig van jou geweest om te zeggen dat je wel per 15 oktober bij je ouders zou gaan wonen terwijl je eigenlijk wel van plan bent om in je huis te blijven, want dat is een toezegging en daar kun je aan gehouden worden.

Over dat huis: je man zal jou waarschijnlijk alimentatie moeten gaan betalen (en hoe lang dat duurt hangt af van hoe lang je getrouwd bent geweest en of er kinderen zijn) en met heel je inkomen zul jij dan de hypotheek moeten kunnen blijven betalen. Dat is één ding en dat lijkt op grond van wat je schrijft al lastig genoeg te zijn.

Het andere ding dat meespeelt is, dat jouw man natuurlijk ook voor de helft eigenaar van het huis is. Als de spullen verdeeld worden heeft hij daardoor ook recht op zijn deel van het huis. Dus je moet hem uitkopen en als je daar geen geld voor hebt zit er eigenlijk weinig anders op dan het huis te verkopen en de opbrengst (na aftrek van de kosten, bijv. voor aflossen hypotheek) te verdelen.

Dus dat zal er dan wel op neerkomen dat je toch op zoek moet naar eigen woonruimte. Wat natuurlijk ook best een huurhuis kan zijn.

Een praktische tip: juist in deze tijden goed eten!! (onze Jet benadrukt daarbij altijd het belang van veel groente) Je moet belangrijke dingen regelen en daarbij kun je het niet gebruiken slap op de pootjes te staan.

Veel succes!
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 10:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, dan loopt het allemaal en dan moet je je advocaat maar gewoon even zijn of haar werk laten doen, lijkt me.
HondenKat

BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2007 19:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik wil gewoon graag aan kunnen tonen dat hij onder die mondelinge afspraak uitkon
hij had gezegt dat hij ermee zou wachten nou ja ik zei dat hij er beter mee kon wachten tot alles geregeld was en hij vond dat oke, maar toen alsnog heeft hij €1100 van de rekening afgehaald en ook €2400 geleend bij zijn broer, met erbij dat ik alles op had gemaakt en dat hij verder niks aankon, tegen mij weer dat hij mij wilde ontlasten en daarom geld is gaan lenen bij zijn broer, maar als hij mij had willen ontlasten dan had hij nooit die €1100 van de rekening af moeten halen, want alle vaste woonlasten moesten er nog af, daarom wil ik aan kunnen tonen dat hij er onderuit had gekund

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds