Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 28 jun 2025 20:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hertrouwen in Duitsland ..na flitsscheiding
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
moppie

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 19:02    Onderwerp: hertrouwen in Duitsland ..na flitsscheiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even een vraag, waarop we al veel verschillende antwoorden hebben gekregen, we hopen hier het juiste antwoord te vinden:

Een Nederlandse vrouw, gescheiden in Nederland doormiddel van een flitsscheiding, wil graag samenwonen of trouwen met een Duitse man in Duitsland.

De vrouw kan volgens onze informatie in Duitsland niet hertrouwen omdat het Duitse recht de flitsscheiding niet accepteert.
Kunnen ze in Nederland wel hertrouwen??
Is dit huwelijk in Duitsland dan wel rechtsgeldig?? Of is ze dan volgens de Duitse wet toch nog 2 maal gehuwd..dus bigamie???
Ze willen in Duitsland gaan wonen.

We hopen hier een juist antwoord te vinden..
Alvast bedankt voor de hulp!
moppie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 0:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Poeh, dat zou ik niet met zekerheid durven te zeggen, al klinkt trouwen in Nederland wel als een goede oplossing. Daarna heb je immers alleen de erkenning door Duitsland van het Nederlandse huwelijk.

Informeer eens bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken zou ik zeggen. Of bij de Nederlandse ambassade in Berlijn (de link is niet helemaal toepasselijk zoals je merkt ...). Die zullen je vast kunnen helpen.
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 0:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vermoed dat dit in Duitsland op bigamie zal neerkomen, maar zeker ben ik daar ook niet van.

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 8:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kijk even op deze link. daaruit blijkt dat het inderdaad complicaties met zich mee kan brengen.
moppie

BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 9:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor jullie reacties, fijn!
dus hertrouwen gaat heel moeilijk worden, is samen wonen dan wel een optie?? of gelden dan gewoon dezelfde regels en wetten?

Er schijnt een formulier te zijn waarin je de gemeente kunt laten schrijven dat je ongehuwd bent, is dat ook geen optie?

Wat zijn volgens jullie de stappen die moeten worden ondergaan om een en ander toch mogelijk te maken???
Hertrouwen met de ex en daarna volgens de mormale weg weer scheiden?? dat zal toch niet waar zijn???
Weer veel vragen maar wie weet toch weer een antwoord...

Groeten moppie
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 10:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou trouwen in Nederland zéker niet uitsluiten, maar vraag gewoon zekerheidhalve even bij die twee betrouwbare bronnen die ik noemde na of dat huwelijk door Duitsland gewoon erkend zou worden zonder verdere problemen. Je mag op mededelingen door hen gedaan afgaan.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 10:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het na een flitsscheiding niet mogelijk om écht te scheiden?

BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 10:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We zullen het zeer zeker uitzoeken of trouwen in Nederland een optie is, en je twee bronnen gaan aanspreken.

Volgens mijn informatie is gewoon scheiden na een flitscheiding NIET meer mogelijk ..omdat...er niets te scheiden valt.. ..want alles is toch al geregeld?? alleen niet via de jusite weg

Wat fijn dat jullie zo mee denken..Thanks!
Moppie
moppie

BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 11:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik loop ook al met de gedachte om eens een gesprek aan te gaan met een "Deutsche Anwalt"..maar wil graag eerst wat goede info voor dat ik me daar aan ga wagen...
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan maak ik bij deze graag reclame voor Anwaltskanzlei Strick.
moppie

BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 12:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoi tikSimone,
Vanwaar deze reclame?? goede ervaringen?? of werk je er zelf? Laughing
In ieder geval bedankt , ga op de site kijken

Groeten moppie
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, maar toen ik informatie voor je zocht kwam ik dit kantoor toevallig tegen. En op grond van hun website en de nieuwsbrief lijkt het me wel een goed kantoor, juist omdat het zich zo richt op de vergelijking tussen Nederland en Duitsland.
shoppinggirl-1971

Leeftijd: 53
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben ook gescheiden middels een flitsscheiding. Je kan alleen hertrouwen op Nederlands grondgebied. Dus niet in Duitsland!
Ghagens

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009 23:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De flitsscheiding wordt inderdaad in veel landen om ons heen niet erkend, wat betekent dat je daar als gehuwd blijft geregistreerd.

Ik denk echter dat Duitsland zich niet druk zal maken om een huwelijk dat naar Duits recht onjuist is ontbonden, als zij met dat huwelijk in het geheel niets te maken had. Als het huwelijk bijvoorbeeld in Duitsland is gesloten, of op andere wijze in Duitsland is geregistreerd, zal het in Duitsland blijven bestaan.

Als echter Duitsland op geen enkele wijze te maken heeft gehad met dat huwelijk, is die mevrouw naar Nederlands recht rechtmatig gescheiden, en zal zij in Duitsland ook gewoon als gescheiden geaccepteerd worden, verwacht ik. Problemen komen naar mijn weten - vooral - voor als het internationale huwelijken betreft.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ghagens schreef:
Ik denk echter dat Duitsland zich niet druk zal maken om een huwelijk dat naar Duits recht onjuist is ontbonden, als zij met dat huwelijk in het geheel niets te maken had. Als het huwelijk bijvoorbeeld in Duitsland is gesloten, of op andere wijze in Duitsland is geregistreerd, zal het in Duitsland blijven bestaan.

Als echter Duitsland op geen enkele wijze te maken heeft gehad met dat huwelijk, is die mevrouw naar Nederlands recht rechtmatig gescheiden, en zal zij in Duitsland ook gewoon als gescheiden geaccepteerd worden, verwacht ik. Problemen komen naar mijn weten - vooral - voor als het internationale huwelijken betreft.

Het gaat hier om mensen die in Duitsland willen wonen. Zij willen dus mogelijk in Duitsland een huis kopen, een hypotheeklening afsluiten, kinderen krijgen, sterven, etc. Het is onder die omstandigheden niet verstandig om een (naar Duits recht) dubbel huwelijk voor het gemak maar te vergeten.

Misschien is de ex straks van rechtswege de juridische vader van een in Duitsland geboren kind? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik me grondig zou laten informeren.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds