|
Auteur |
Bericht |
bella
|
Geplaatst: vr 12 nov 2004 11:39 Onderwerp: basis recht |
|
|
Hallo allemaal,
Ik studeer recht aan de open univeriteit en zit met hen volgende probleem. Ik heb al 3 maal het tentamen basis cursus gedaan en haal het maat niet. Het gaat er niet om dat ik de stof niet beheers maar het lijkt wel of ik niet meer kan studeren na een aantal jaren. Weet ik het eerste en prompt vergeet ik het weer. Wie oh wie heeft tips?????groetjes,Bella |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 12 nov 2004 11:52 Onderwerp: |
|
|
Het eerste waar ik aan denk is "samenvattingen" en probeer niet de hele stof in een aangesloten periode te leren maar neem eventueel nu ff 1 a 2 uur straks nog iets anders etc .. dus een beetje gedoseerd leren
en wellicht proberen de zenuwen iets meer te bedwingen? (maar hoe he .. )
meer nuttigs kan ik zo snel niet bedenken |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: vr 12 nov 2004 11:55 Onderwerp: |
|
|
Zelf samenvattingen maken, alles wat in een schema kan in schema's zetten... dat soort dingen, vooral puntsgewijs dingen opschrijven, bijv. als er 3 redenen zijn of 4 mogelijkheden of 5 stappen of weet ik veel wat, schrijf het ook zo op met bolletjes, streepjes of nummertjes...
Ik lees altijd de tekst, onder het lezen onderstreep ik hoofdzaken en zet ik bijv. nummertjes bij ten eerste, ten tweede enz. Als ik alles de eerste keer gelezen heb ga ik een samenvatting/uittreksel maken aan de hand van mijn onderstrepingen/kantlijnaantekeningen, en ik zorg ervoor dat mijn samenvatting/uittreksel zo veel mogelijk schematisch is. En dan dat bestuderen.... |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: vr 12 nov 2004 11:56 Onderwerp: |
|
|