Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 6:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

openbare verkoop bank, zelf ook beslaglegging op huis gedaan
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frankboelens

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 17:28    Onderwerp: openbare verkoop bank, zelf ook beslaglegging op huis gedaan Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onlangs heb ik een appartement gekocht vol met verborgen gebreken. Tevens stond er in de koopakte vermeld dat er een berging voor mij gebouwd zou worden. Achteraf wordt er ineens niets gebouwd! hierop ben ik een rechtzaak gaan aanspannen tegen de verkopende partij. Onafhankelijk rapport werd opgesteld door rechtbank welke uitkwam op een schade van ongeveer 17.000 euro.

Aangezien er een aannemen was dat de verkopende parij naar het buitenland zou gaan omdat hij her en der schulden zou hebben heb ik beslag laten leggen op een van dhr zijn ontroerend goed objecten

Begin januari 2008 zou de laatste zitting zijn in mijn zaak waarna er een definitieve uitspraak zou volgen na 2,5 jaar eindelijk.

Begin deze week ontving ik een brief dat de hypotheek verstrekker van dhr al zijn ontroerend goed objecten openbaar gaat verkopen omdat dhr een schuld van meer dan een half miljoen zou hebben. Men is in de veronderstelling dat de de verkoop de schuld aan de hypotheek verstrekker niet geheel afgelost kan worden en dat er voor mij dan wellicht niets meer overblijft.

Mijn vragen aan u zijn dan ook :

Wat zou u nu ondernemen na dit verhaal gehoord te hebben.

Stel begin januari oordeeld de rechter in mijn voordeel wat dan?? van een kale kip kan immers niet geplukt worden!! of is er een mogelijkheid dat wanneer dhr na een aantal jaar weer een klein vermogen heeft opgebouwd dat dit dan alsnog van hem te verderen is ??

Wachtend op uw reactie en alvast bedankt

Dhr F.J.J. Boelens
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mcvg

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wellicht heeft deze persoon andere bezittingen waarop beslag gelegd kan worden.

Je kunt ook wachten inderdaad tot de persoon weer vermogen opbouwt of een baan krijgt zodat je loonbeslag kunt leggen. De vordering verjaart na 5 jaar in principe maar deze verjaring kun je stuiten door bv. elk jaar een aanmaning aangetekend te versturen.
frankboelens

BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

aan welke andere dingen kan men dan denken om beslag op te leggen? auto heeft dhr niet , alleen wat bouwmaterialen, maar wat heb ik daar aan ?

Tevens is Dhr uit zijn ontroerend goed de verwarmingen aan het halen , het systeeem plafond aan het verwijderen etc .. is dat niet kapitaal vervreemding?? het pand zal nu zeker minder op gaan brengen? moet ik zoiets gaan melden bij de advocaat bijv?
Marco Knol

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me wel handig dat te melden bij je advocaat of, nog beter, bij de bank die z'n onroerend goed gaat verkopen. Immers, hoe lager de opbrengst van die verkopen hoe minder kans dat jij ooit iets van je geld terugziet. Bovendien is het strafbaar.

BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 15:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nu kreeg ik vandaag bericht van de rechtbank dat de zaak verzet is na februari 2008.

Echter ik wil onderhand na 2,5 jaar de zaak wel eens afgerond gaan zien . Nu hebben mijn vriendin en ik een huis op het oog om te kopen , alleen levert dit dan met de huidige rechtzaak problemen op.

voor de verborgen gebreken wordt van de tegen partij een x bedrag geeist. Dit heeft geen gevolgen als ik mijn appartement nu zou verkopen , omdat ik een bedrag zou eisen , en geen herstel.

MAAR

voor de berging welke in de koopakte is opgenomen maar nooit is bebouwd heeft men besloten dat dhr na de uitspraak 3 weken de tijd zal krijgen om deze te bouwen, doet hij dit niet dan zal er een bedrag van ... tot een maximum van .... gevorderd gaan worden..

Dit houd dus in dat mijn woning bij verkoop nu stukken minder waard omdat ik deze niet kan verkopen met een berging etc..

Mijn nieuwe vraag is dan ook:

Hoe kan ik zorgen dat er iets aan deze situatie gaat veranderen en verspoedigd zal worden , bestaan er geen spoed procedures.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds