Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 21:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Sprake van procedurele fouten of niet?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dsk

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 16:01    Onderwerp: Sprake van procedurele fouten of niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een tijdje geleden ben ik betrokken geraakt bij een handgemeen. Nu heb ik niemand geschopt of geslagen (alleen ontzet) toch wordt ik ook als verdachte opgeroepen. Er waren helaas geen getuigen van het begin.
Nu heb ik zo mijn vraagtekens bij het proces. Ik heb op de bewuste dag zelf de politie gebeld. Deze is langsgekomen, heeft verklaringen afgenomen maar vervolgens kwam ineens de wijkagent binnen lopen. Deze zei dat hij wel bij de andere partij langs zou gaan (ook in mijn straat wonende) in plaats van de agenten die op de oproep waren afgekomen. Deze is toen daar een tijd binnen geweest en later bleek dat er toen GEEN verklaring is afgegeven maar pas 3 uur later op het bureau.
Ik vraag mij af of dit klopt en of dit de normale gang van zaken is. Heb helaas alleen ondernemingsrecht op mijn studie gehad.
Ook heb ik de stukken opgevraagd maar mis ik een aantal bladzijdes, mijn eigen verklaring en nog een andere verklaring en een voor mijn zaak belangrijke situatie foto.
Met wie moet ik hierover contact opnemen?

Alvast bedankt(!).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gezien de tijd dat de topic staat, meer dan 2 dagen, mag je aannemen dat niemand het antwoord weet. Niet echt de weg, het raadplegen van de “vijand”, maar, op internet, kun je het altijd proberen: http://forum.infopolitie.nl/portal.php
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 19:28    Onderwerp: Re: Sprake van procedurele fouten of niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

dsk schreef:
Een tijdje geleden ben ik betrokken geraakt bij een handgemeen. Nu heb ik niemand geschopt of geslagen (alleen ontzet) toch wordt ik ook als verdachte opgeroepen. Er waren helaas geen getuigen van het begin.
Nu heb ik zo mijn vraagtekens bij het proces. Ik heb op de bewuste dag zelf de politie gebeld. Deze is langsgekomen, heeft verklaringen afgenomen maar vervolgens kwam ineens de wijkagent binnen lopen. Deze zei dat hij wel bij de andere partij langs zou gaan (ook in mijn straat wonende) in plaats van de agenten die op de oproep waren afgekomen. Deze is toen daar een tijd binnen geweest en later bleek dat er toen GEEN verklaring is afgegeven maar pas 3 uur later op het bureau.
Ik vraag mij af of dit klopt en of dit de normale gang van zaken is. Heb helaas alleen ondernemingsrecht op mijn studie gehad.
Ook heb ik de stukken opgevraagd maar mis ik een aantal bladzijdes, mijn eigen verklaring en nog een andere verklaring en een voor mijn zaak belangrijke situatie foto.
Met wie moet ik hierover contact opnemen?

Alvast bedankt(!).

Als het politiedossier onvolledig is, dan vertelt u dat aan de rechter en vraagt u om 'niet ontvankelijk verklaring' van het OM vanwege het achterhouden van essentiële informatie waaruit uw onschuld blijkt.

(en het lijkt me verstandig niet zonder advocaat naar de zitting te gaan)
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 23:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je de stukken opgevraagd bij de politie? Dan is de eerste stap om nog even schriftelijk om de ontbrekende stukken te vragen. Omschrijf alles zo specifiek mogelijk, juist in het geval van die foto.
Hoe weet jij trouwens precies wat ontbreekt? Wel fijn voor je, maar dat vroeg ik mij zo af.

Is e.e.a. nog steeds in het politiestadium of ben je bijvoorbeeld al gedagvaard c.q. is er contact geweest vanuit het OM?

Dat met de wijkagent mag denk ik wel, alleen zou je, mocht het tot een strafzaak komen, wel je vraagtekens kunnen zetten bij de periode tussen dat bezoek en die verklaring. Simpelweg omdat de ander dan tijd heeft gehad een verhaal te verzinnen of evt. derden in te seinen, die dingen. Maar daarvoor heb ik te weinig gegevens over jouw casus.
JBA

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 10:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Heb je de stukken opgevraagd bij de politie? Dan is de eerste stap om nog even schriftelijk om de ontbrekende stukken te vragen. Omschrijf alles zo specifiek mogelijk, juist in het geval van die foto.
Hoe weet jij trouwens precies wat ontbreekt? Wel fijn voor je, maar dat vroeg ik mij zo af.

Is e.e.a. nog steeds in het politiestadium of ben je bijvoorbeeld al gedagvaard c.q. is er contact geweest vanuit het OM?

Dat met de wijkagent mag denk ik wel, alleen zou je, mocht het tot een strafzaak komen, wel je vraagtekens kunnen zetten bij de periode tussen dat bezoek en die verklaring. Simpelweg omdat de ander dan tijd heeft gehad een verhaal te verzinnen of evt. derden in te seinen, die dingen. Maar daarvoor heb ik te weinig gegevens over jouw casus.

Mogelijk is de persoon aangehouden? En zoniet, ook dan is niet vreemd dat het op deze wijze gaat. De politieman heeft ervoor gekozen om het direct in de computer te zetten en niet eerst in een boekje. Een aangehouden verdachte wacht vaak wel langer voordat hij een verklaring aflegt.
dsk

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kreeg nu, 4 maanden later, een oproep voor een zitting. Persoon is niet officieel aangehouden voor zover ik weet.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan ga jij toch maar even als een speer een advocaat in de arm nemen, lijkt me. Die kan dan meteen de ontbrekende stukken opvragen en zelf het RB-dossier inzien.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds