|
Auteur |
Bericht |
dsk
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 08 okt 2007 16:01 Onderwerp: Sprake van procedurele fouten of niet? |
|
|
Een tijdje geleden ben ik betrokken geraakt bij een handgemeen. Nu heb ik niemand geschopt of geslagen (alleen ontzet) toch wordt ik ook als verdachte opgeroepen. Er waren helaas geen getuigen van het begin.
Nu heb ik zo mijn vraagtekens bij het proces. Ik heb op de bewuste dag zelf de politie gebeld. Deze is langsgekomen, heeft verklaringen afgenomen maar vervolgens kwam ineens de wijkagent binnen lopen. Deze zei dat hij wel bij de andere partij langs zou gaan (ook in mijn straat wonende) in plaats van de agenten die op de oproep waren afgekomen. Deze is toen daar een tijd binnen geweest en later bleek dat er toen GEEN verklaring is afgegeven maar pas 3 uur later op het bureau.
Ik vraag mij af of dit klopt en of dit de normale gang van zaken is. Heb helaas alleen ondernemingsrecht op mijn studie gehad.
Ook heb ik de stukken opgevraagd maar mis ik een aantal bladzijdes, mijn eigen verklaring en nog een andere verklaring en een voor mijn zaak belangrijke situatie foto.
Met wie moet ik hierover contact opnemen?
Alvast bedankt(!). |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 18:59 Onderwerp: |
|
|
Gezien de tijd dat de topic staat, meer dan 2 dagen, mag je aannemen dat niemand het antwoord weet. Niet echt de weg, het raadplegen van de “vijand”, maar, op internet, kun je het altijd proberen: http://forum.infopolitie.nl/portal.php _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 19:28 Onderwerp: Re: Sprake van procedurele fouten of niet? |
|
|
dsk schreef: | Een tijdje geleden ben ik betrokken geraakt bij een handgemeen. Nu heb ik niemand geschopt of geslagen (alleen ontzet) toch wordt ik ook als verdachte opgeroepen. Er waren helaas geen getuigen van het begin.
Nu heb ik zo mijn vraagtekens bij het proces. Ik heb op de bewuste dag zelf de politie gebeld. Deze is langsgekomen, heeft verklaringen afgenomen maar vervolgens kwam ineens de wijkagent binnen lopen. Deze zei dat hij wel bij de andere partij langs zou gaan (ook in mijn straat wonende) in plaats van de agenten die op de oproep waren afgekomen. Deze is toen daar een tijd binnen geweest en later bleek dat er toen GEEN verklaring is afgegeven maar pas 3 uur later op het bureau.
Ik vraag mij af of dit klopt en of dit de normale gang van zaken is. Heb helaas alleen ondernemingsrecht op mijn studie gehad.
Ook heb ik de stukken opgevraagd maar mis ik een aantal bladzijdes, mijn eigen verklaring en nog een andere verklaring en een voor mijn zaak belangrijke situatie foto.
Met wie moet ik hierover contact opnemen?
Alvast bedankt(!). |
Als het politiedossier onvolledig is, dan vertelt u dat aan de rechter en vraagt u om 'niet ontvankelijk verklaring' van het OM vanwege het achterhouden van essentiële informatie waaruit uw onschuld blijkt.
(en het lijkt me verstandig niet zonder advocaat naar de zitting te gaan) |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 23:30 Onderwerp: |
|
|
Heb je de stukken opgevraagd bij de politie? Dan is de eerste stap om nog even schriftelijk om de ontbrekende stukken te vragen. Omschrijf alles zo specifiek mogelijk, juist in het geval van die foto.
Hoe weet jij trouwens precies wat ontbreekt? Wel fijn voor je, maar dat vroeg ik mij zo af.
Is e.e.a. nog steeds in het politiestadium of ben je bijvoorbeeld al gedagvaard c.q. is er contact geweest vanuit het OM?
Dat met de wijkagent mag denk ik wel, alleen zou je, mocht het tot een strafzaak komen, wel je vraagtekens kunnen zetten bij de periode tussen dat bezoek en die verklaring. Simpelweg omdat de ander dan tijd heeft gehad een verhaal te verzinnen of evt. derden in te seinen, die dingen. Maar daarvoor heb ik te weinig gegevens over jouw casus. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 okt 2007 10:38 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Heb je de stukken opgevraagd bij de politie? Dan is de eerste stap om nog even schriftelijk om de ontbrekende stukken te vragen. Omschrijf alles zo specifiek mogelijk, juist in het geval van die foto.
Hoe weet jij trouwens precies wat ontbreekt? Wel fijn voor je, maar dat vroeg ik mij zo af.
Is e.e.a. nog steeds in het politiestadium of ben je bijvoorbeeld al gedagvaard c.q. is er contact geweest vanuit het OM?
Dat met de wijkagent mag denk ik wel, alleen zou je, mocht het tot een strafzaak komen, wel je vraagtekens kunnen zetten bij de periode tussen dat bezoek en die verklaring. Simpelweg omdat de ander dan tijd heeft gehad een verhaal te verzinnen of evt. derden in te seinen, die dingen. Maar daarvoor heb ik te weinig gegevens over jouw casus. |
Mogelijk is de persoon aangehouden? En zoniet, ook dan is niet vreemd dat het op deze wijze gaat. De politieman heeft ervoor gekozen om het direct in de computer te zetten en niet eerst in een boekje. Een aangehouden verdachte wacht vaak wel langer voordat hij een verklaring aflegt. |
|
|
|
 |
dsk
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 okt 2007 15:26 Onderwerp: |
|
|
Ik kreeg nu, 4 maanden later, een oproep voor een zitting. Persoon is niet officieel aangehouden voor zover ik weet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 11 okt 2007 17:20 Onderwerp: |
|
|
Dan ga jij toch maar even als een speer een advocaat in de arm nemen, lijkt me. Die kan dan meteen de ontbrekende stukken opvragen en zelf het RB-dossier inzien. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|