|
Auteur |
Bericht |
missmar22
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 07 okt 2007 17:27 Onderwerp: Na 5 jaar weer omgangsregeling? |
|
|
Hallo allemaal,
Even het verhaal van mijn in het kort.
Mijn man is in 2001 gescheiden van zijn ex. Samen hebben zij een dochtertje (8 jaar) Zijn exvrouw heeft altijd de omgang geterroriseerd. Hij werd naar huis gestuurd zonder zijn dochter, of zijn dochter was zogenaamd ziek, of hij was 5 min. te laat en kreeg daarom zijn dochter niet mee, kortom altijd geruzie. Mijn man heeft toen gezegd, ik vind het niet in het belang van onze dochter dat zij de dupe is van onze ruzies en dat zij er aan onderdoor moet gaan. Het was een hevige vechtscheiding, die 1 jaar heeft geduurd.
Hij had dus de moed opgegeven en heeft haar sindsdien niet meer gezien. (nu 5,5 jaar geleden) Hij heeft wel altijd kaartjes gestuurd met verjaardagen enz, maar die werden retour afzender gestuurd.
Van hun gezamenlijke oude buren hebben wij vernomen dat zij teveel drinkt. Ook dit vind mijn man erg zorgwekkend.
Sinds 2004 zijn wij getrouwd en hebben wij 2 kinderen. Hij mist zijn dochter steeds meer en meer, en wil haar graag weer zien.
Waar het nu op neer komt: heeft hij recht om zijn dochter te zien? En hoe zou hij dit aan kunnen pakken?
Met vriendelijke groeten. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 07 okt 2007 17:36 Onderwerp: |
|
|
Had er geen behoorlijke omgangsregeling afgedwongen kunnen worden destijds? Ik denk dat het nu alsnog zal moeten. Wat denkt je man dat de dochter zelf zou willen? Volgens mij is de mening van de minderjarige ook van belang. |
|
|
|
 |
missmar22
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 07 okt 2007 18:08 Onderwerp: |
|
|
Omgangregeling is vastgesteld op, eenmaal per twee weekenden van zaterdag 09.00 uur tot zondag 17.00 uur
Destijds wilde de dochter niet meer naar mama. Zij huilde altijd als ze weer bij mijn man wegmoest. Maar moeilijk te zeggen wat zij nu wil, tuurlijk is dat belangrijk. Ik ben van mening dat mijn man het zou accepteren als zijn dochter zelf geen contact meer wil, maar niet op deze manier.
Mijn man heeft toendertijd al aangegeven dat mevrouw egocentrisch gericht is, en niet veel aandacht aan de dochter schonk.
Voorbeeldje:
Dochter is wakker geworden uit haar middagslaapje, zij huilt, moeder blijft rustig op de bank zitten en telefoneert rustig verder, schenkt totaal geen aandacht aan haar kind. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 17 okt 2007 21:25 Onderwerp: |
|
|
het kind zal niet worden gehoord door de rechter want ze is nog geen 12 jaar. je kunt volgens mij middels een kort geding nakoming van de omgang vorderen als die ligt vastgelegd in het echtscheidingsvonnis. het is wel verstandig om t eerst te proberen zonder al die toestanden. neem contact op met een advocaat of informeer bij het juridisch loket, www.hetjl.nl
oh ja, en probeer het zo neutraal mogelijk te houden. dus al die dingen die je hebt gehoord niet meteen op papier zetten, maar het meer gooien op het belang van het kind dat het haar moeder en vader ziet. |
|
|
|
 |
|