|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 10:46 Onderwerp: |
|
|
Tiksimone heeft de persoon om wie het ging direct doorverwezen naar de voormalige curator, mede omdat het om een fors bedrag ging. Niet zelf gaan hobbyen als je het niet precies weet.
En als tiksimone ooit weer eens tijd heeft na de studieopdrachten zal ze zich wel weer eens in die kwestie verdiepen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bolletje
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 12:49 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me heel verstandig allemaal van TikSimone.
En dank aan allen voor de verse inzichten. |
|
|
|
 |
Tukker
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 20:45 Onderwerp: |
|
|
WSNP: na het einde van de tijd die je in de WSNP door hebt gebracht, kun je een schone lei krijgen. Dit betekent dat de schulden niet in rechte vorderbaar zijn (er ontstaat een natuurlijke verbintenis).
In het geval van een faillissement blijven de schulden in lengte van dagen in rechte vorderbaar (moet er wel wat te halen zijn). |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 23:20 Onderwerp: |
|
|
Tukker schreef: | In het geval van een faillissement blijven de schulden in lengte van dagen in rechte vorderbaar (moet er wel wat te halen zijn). | Dat meen ik me ook te herinneren, maar op welk wetsartikel moet je dat dan baseren? En moet de schuldeiser dan telkens tussendoor stuiten? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 23:29 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Tukker schreef: | In het geval van een faillissement blijven de schulden in lengte van dagen in rechte vorderbaar (moet er wel wat te halen zijn). | Dat meen ik me ook te herinneren, maar op welk wetsartikel moet je dat dan baseren? En moet de schuldeiser dan telkens tussendoor stuiten? |
Waarom zou er een wetsartikel nodig zijn om te bepalen dat een bestaande vordering blijft bestaan?
Dat je moet stuiten om niet te verjaren volgt uit het BW. Waarom zou er een extra artikel nodig zijn? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 23:31 Onderwerp: |
|
|
Dus dan baseer je het gewoon op het wetsartikel over de stuiting. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Tukker
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: do 11 okt 2007 9:52 Onderwerp: |
|
|
Het faillissement maakt de vordering niet anders en daarop gelden de wetsartikelen die van toepassing zijn. |
|
|
|
 |
|