Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 16 jun 2025 23:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

vaste dienst kan je niet ontslaan?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
claudia2

Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 22:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik ben weer terug wel erg snel maar okey. Ik ging vandaag aan het werk en eigenlijk was ik nog niet binnen of ze schreeuwde door de aula; ga je weer roddelen over me? Ik reageerde niet en even laten kwam ze verbaal verhaal halen omdat ze weer op het matje was geroepen je kent die dingen ik haalde een wit voetje enzo .Ik zei tegen haar er zijn kinderen en leerkrachten hou je in doe normaal en toen zei zij jij met je kankerporem en liep weg. Nu is het zo dat een van de leerkrachten nu behandeld word tegen kanker en helaas twee juffen hebben hun moeder verloren aan kanker. Ik reageerde ook hier niet op en later begon ze steeds opmerkingen te maken zo bont en grof dat een juf uit haar klas kwam en haar verzocht op te houden.Ik heb de eer aan mezelf gehouden me mijn werk gedaan en ben naar huis gegaan. Maandag ga ik praten met het hoofd . Dit is in mijn ogen ontoelaatbaar gedrag zeker tegenover de kinderen. Kan je hiervoor worden ontslagen? Ze was helemaal door het lint en had zichzelf niet meer onder controle.
groetjes claudia
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
PcDealer

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een ernstige waarschuwing op zijn minst. Indien ze er reeds meerdere heeft, zou wg het kunnen proberen wegens tekortschieten van haar kant.

Misschien zelfs ontlag op staande voet wegens bedreigen, schelden etc.?

Jup:
http://www.arbeidsrechter.nl/w/bw.htm#678

"wanneer hij in ernstige mate de bekwaamheid of geschiktheid blijkt te missen tot de arbeid waarvoor hij zich heeft verbonden"
"wanneer hij de werkgever, diens familieleden of huisgenoten, of zijn medewerknemers mishandelt, grovelijk beledigt of op ernstige wijze bedreigt"
"wanneer hij op andere wijze grovelijk de plichten veronachtzaamt, welke de arbeidsovereenkomst hem oplegt"
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
claudia2

BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 12:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Het is de drie keer voorgekomen dat ze staat te schreeuwen en schelden. Ik ben het helemaal zat en heb een schema gemaakt zodat ik niet meer samen met haar werk maar wel zelf mijn werk kan doen [ voor het geval dat ze haar niet kunnen ontslaan] Ik heb nu mijn eigen kanten en lokalen dus als er iets niet goes is weten we meteen wie wat heeft gedaan. De leiding heeft aangegeven weer een gesprek met me te willen. Daar ga ik wel heen maar ik hou me poot stijf ik ga niet meer tegelijk met haar werken. Dan valt ze vanzelf door de mand.
groetjes claudia
Verstuur e-mail
Tukker

Leeftijd: 62
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Indien de werknemer minder dan 3 dagen per week werkt, behoeft de werkgever geen ontslag aan te vragen bij CWI dan wel Kantonrechter.
Er ontstaat geen recht op ontslagvergoeding. Wink
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 17:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tukker schreef:
Indien de werknemer minder dan 3 dagen per week werkt, behoeft de werkgever geen ontslag aan te vragen bij CWI dan wel Kantonrechter.
Er ontstaat geen recht op ontslagvergoeding. Wink

Het gaat hier niet om een hulp in de huishouding. Met een baan voor 2 dagen in de week heb je net zo goed ontslagbescherming.

Leeftijd: 62
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 17:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad, over het hoofd gezien Crying or Very sad
claudia2

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

Ik ben geweest vandaag en heb een volledig schoonmaakrooster opgesteld en dat is goedgekeurd. We werken niet meer dezelfde uren en hebben nu eigen taken keurig omschreven met tijden enzo. Wel heb ik gezegd dat per direckt dit schema ingaat zodat ik niet in afwachten van een schema alsnog met haar moet werken.En dat de vragen enzo via het logboek gaan of via de leiding zodat er dus echt afstand is . Wel heb ik de leiding laten weten dat de dame in kwestie eigenlijk ook lak aan haar heeft omdat ze donderdag op gesprek was en vrijdag gebeurd er dit.[ vond ze niet echt leuk om te horen] Maar ik ben dus niet meer de aangever dat legt nu bij de juffen en meesters. Verder wil ik jullie bedanken en over een maand ofzo laat ik weten hoe het gaat of niet.
Groetjes Claudia
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 22:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja graag. En dank je voor je update.
claudia2

BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

We werken nu een paar weken apart en zoals ik had verwacht redt ze het niet. Nu ben ik niet meer de aangever dus nu komen de klachten van de leerkrachten. Nu wil ze om tafel gaan zitten om dingen te veranderen.
Andere klassen enzo maar ik heb voor de eer bedankt want als ik haar klassen krijg kan ik weer van voren af aan beginnen en hierin werd ik wel gesteund. Dus nu is het een kwestie van tijd. Ook heb ik aangegeven dat ze ruim te tijd heeft gehad om sorry te zeggen en dat niet heeft gedaan. Dus het blijft zoals het nu is en ik wacht rustig af hoe het verder gaat.
groetjes claudia
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 23:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat heb je netjes geregeld, Claudia!
Dank je wel voor je update.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds