|
Auteur |
Bericht |
Loesah
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
Berichten: 42
|
Geplaatst: wo 26 sep 2007 8:59 Onderwerp: Schade (gebrek) aan Laptop |
|
|
Ik heb een aantal weken geleden een defect aan mijn laptop gekregen. Hiermee ben ik naar de winkel gegaan en daar hebben ze mij vertelt dat ik zelf HP moest bellen en dat zij een afspraak met me zouden maken voor het ophalen van de laptop. Dit heb ik gedaan en al een paar dagen later zouden ze de laptop komen halen. Helaas kwamen ze niet opdagen en pas na 4 nieuwe afspraken werd de laptop opgehaald.
De reden dat het steeds mis ging lag volgens HP bij UPS die mijn laptop zouden halen maar volgens UPS heeft HP niet de goede informatie verstrekt aan mij.
Bijna 2 weken na de ophaal datum belde ik HP op om te vragen hoe ver het was met de latop, het was toen 7 september 2007. Zij wisten mij te vertellen dat ze de latop pas op 6 september ontvagen hadden. (28 augustus is de laptop bij mijn opgehaald) Ze gaven als reden dat de laptop bij UPS had gestaan. Hierop belde ik natuurlijk UPS maar zij konden mij vertellen en op papier geven dat de 29ste getekent was voor ontvangst door HP.
Dit melde ik bij de klachten afdeling van HP en daar werd mij vertelt dat ze inderdaad de laptop 29-08 hadden ontvangen en dat de datum 6 september nergens in voor kwam.
Omdat ik al een hele voorgeschiedenis had met het ophalen e.d. is er afgesproken dat er een spoedreparatie van ozu worden gemaakt. (normaal gesproken duurt een reparatie 5 tot 10 werkdagen) Ik belde 6 werkdagen later op om te vragen hoe het ermee stond. Hierop vertelde het meisje dat er nog niks bekend was over de reparatie status van mijn laptop. Toen ik haar zei vrijdag terug te bellen kon ze me wel vertellen dat ik hem zeker voor die dag terug had. En dat was ook zo want 3 werkdagen later (6+3 = 9.. hoezo spoed??) ontving ik de laptop terug.
Hiermee hoopte ik dat alles afgedaan zou zijn.
Helaas was dit niet zo. Ik ontving mijn laptop waarbij niet alles gemaakt was. Er was wel een poging toe gedaan maar de behuizing was er nog slechter aan toe dan voordat ik de latop intsuurde. Hierop heb ik dezelfde dag nog naar HP gebeld en zij beloofde dat hij vrijdag weer opgehaald zou worden. Dit is niet gebeurd en ook maandag en dinsdag waarop nieuwe afspraken gemaakt werden is hij niet opgehaald.
De laptop staat nu nog bij mij thuis en ik ben erg kwaad over het hele voorval. We zijn nu 4-5 weken verder en ik heb mijn laptop nog niet kunnen gebruiken.. 5 tot 10 werkdagen heh.. Dit heeft als gevolg dat ik voor mijn studie geen gebruik heb kunnen maken van de laptop waarvoor ik hem eigelijk wel heb aangeschaft. De laptop zit nog in de garantie.
EN Ondertussen heb ik ook al heel was tientjes opgebeld naar HP.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Is het verstandig om dit op een juridische manier op te gaan lossen of denken jullie dat dit niks uithaald?
Alvast bedankt!
Laatst aangepast door Loesah op do 27 sep 2007 13:43, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 164
|
|
|
|
 |
Loesah
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
Berichten: 42
|
Geplaatst: wo 26 sep 2007 17:11 Onderwerp: |
|
|
ik heb inmiddels contact gehad met rechtsbijstand en een ingebrekestelling verstuurd. Toch bedankt. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 164
|
Geplaatst: wo 26 sep 2007 19:58 Onderwerp: |
|
|
Loesah schreef: | ik heb inmiddels contact gehad met rechtsbijstand en een ingebrekestelling verstuurd. Toch bedankt. |
Naar wie? De winkel is uiteindelijk degene met wie je te maken hebt als consument. |
|
|
|
 |
Loesah
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
Berichten: 42
|
Geplaatst: wo 26 sep 2007 21:14 Onderwerp: |
|
|
hoezo heb ik iets met die winkel te maken?
Ik heb daar een week of 2 weken garantie en na die tijd heb je garantie bij de fabrikant.
Tegenwoordig is het in de meeste winkels zo dat je zelf contact op moet nemen met de fabrikant als je defecten hebt. In dit geval dus HP en HP maakt hier toch de fouten, niet de winkel?
of denk ik nou helemaal verkeerd? |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 164
|
Geplaatst: wo 26 sep 2007 22:01 Onderwerp: |
|
|
Loesah schreef: | hoezo heb ik iets met die winkel te maken?
Ik heb daar een week of 2 weken garantie en na die tijd heb je garantie bij de fabrikant.
Tegenwoordig is het in de meeste winkels zo dat je zelf contact op moet nemen met de fabrikant als je defecten hebt. In dit geval dus HP en HP maakt hier toch de fouten, niet de winkel?
of denk ik nou helemaal verkeerd? |
Hoezo twee weken garantie bij de winkel?
HP hanteert een DOA garantie van 30 dagen na aankoop: ruilen van apparaat bij defecten via de winkel.
Jij hebt bij de winkel gekocht, dus in feite moet je je beklag daar doen en zij zoeken het maar bij HP uit. Tuurlijk is het vaak makkelijker een case direct bij HP aan te maken. Maar HP is je als het goed is helemaal niets verschuldigd, behalve uit coulance, daarom mijn tip. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 1:22 Onderwerp: |
|
|
Hoe oud is de laptop eigenlijk? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Loesah
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
Berichten: 42
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 7:10 Onderwerp: |
|
|
toen ik een defect aan de laptop kreeg was deze een maand of 9-10 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 11:10 Onderwerp: |
|
|
Hm jammer. Ik hoopte dat je nog binnen het half jaar zou zitten. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 164
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 12:58 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Hm jammer. Ik hoopte dat je nog binnen het half jaar zou zitten. |
Het blijft toch een gebrek aan het waar? Jammer dat de titel "schade" nogal misleidend is: zo lijkt het door eigenaar zelf veroorzaakt. |
|
|
|
 |
Loesah
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
Berichten: 42
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 13:43 Onderwerp: |
|
|
Haha ja nou je het zegt
Niet echt gepast om dat te gebruiken want ik kan er zelf niks aan doen.
Ben ook nog steeds flink geirriteerd door het hele gebeuren zeker na een telefoontje van vanmiddag: "We maken een nieuwe ophaal-afspraak met u en verder zullen we hier niks aan doen"
Maargoed ondertussen is ook een aangetekende brief onderweg.
In ieder geval alvast bedankt allemaal voor de reacties. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 164
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 12:21 Onderwerp: |
|
|
Loesah schreef: | Haha ja nou je het zegt
Maargoed ondertussen is ook een aangetekende brief onderweg.
In ieder geval alvast bedankt allemaal voor de reacties. |
Naar wie? HP is niet je aanspreekpunt, maar de winkel. |
|
|
|
 |
Loesah
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
Berichten: 42
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 12:53 Onderwerp: |
|
|
HP heeft toch de fouten tegen over mij gemaakt de winkel heeft heel de zaken toch niet geregeld.
Ik heb contact gehad met de rechtsbijstand en zei hebben mij vertelt een brief aan HP te richten. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 164
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 16:45 Onderwerp: |
|
|
Loesah schreef: | HP heeft toch de fouten tegen over mij gemaakt de winkel heeft heel de zaken toch niet geregeld.
Ik heb contact gehad met de rechtsbijstand en zei hebben mij vertelt een brief aan HP te richten. |
Dan zou ik verder de reactie afwachten. Ik denk dat HP hooguit uit coulance iets zou kunnen doen, hoewel ik ook denk aan wanprestatie van de kant van HP.
Je hebt echter een overeenkomst met de winkel en niet met HP. Je hebt niet bij HP gekocht. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 18:15 Onderwerp: |
|
|
Loesah schreef: | HP heeft toch de fouten tegen over mij gemaakt de winkel heeft heel de zaken toch niet geregeld.
Ik heb contact gehad met de rechtsbijstand en zei hebben mij vertelt een brief aan HP te richten. |
HP heeft garantiewerkzaamheden uitgevoerd namens de verkoper, de verkoper heeft jegens u een garantieaansprakelijk en deze, al dan niet impliciet uitbesteed aan HP, maar de verkoper blijft aansprakelijk. |
|
|
|
 |
|