|
Auteur |
Bericht |
Millie Muffin
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 15:49 Onderwerp: oude eigenaar wil papieren paard niet overdragen! |
|
|
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!
Wij werden afgelopen februari gebeld door een kennis van ons, of wij een paard op wilde vangen die nogal wat ellende achter de rug heeft en al meerdere mensen van zijn rug had gegooid.(wij vangen regelmatig paarden met problemen op) Het paard was inmiddels al weg bij de fokker door een persoon die ook medelijden met hem had, deze tussenpersoon heeft het slachtgeld aan de fokker betaald en hem meegenomen.
Wij hebben besloten om het paard op te vangen omdat hij anders alsnog naar de slager zou gaan en dat doe je zo n dier natuurlijk niet aan als je niet eens weet wat het probleem nou is.
De tussenpersoon en de fokker(fokker heeft niet getekend) hebben een papier opgesteld met het verhaal dat het paard gevaarlijk en onbetrouwbaar kan zijn met rijden, dit hebben wij ook netjes ondertekend en hierin staat ook dat hij aan ons overgedragen word.
Nou hebben wij het volgende probleem;
De fokker wil de eigendoms papieren van het paard niet overdragen aan de tussenpersoon en ook niet aan ons!
De tussenpersoon heeft wel een bewijs van betaling, maar verder ook geen eigendoms papieren.
Voor mij is het van groot belang dat ik deze papieren krijg, zeker gezien het feit er hier nooit een paard weg gaat en het echt een tweede kans krijgt.
Ik ben inmiddels al een tijdje bezig met dit paard en het gaat werkelijk geweldig en ik wil hem zeker niet meer kwijt. Het paardje had een probleem aan zijn rug en nog wat andere dingen waar hij veel moeite mee heeft.
Normaal gesproken komt een paard rechtstreeks van een eigenaar met papieren en al naar mij toe, maar hier zitten toch een paar personen tussen en dit maakt het erg moeilijk.
Ik heb alleen maar een kopie van het papier dat hij aan ons overgedragen is en dat hij gevaarlijk en onbetrouwbaar kan zijn.
Wel heb ik veel e-mailtjes van mij naar de tussenpersoon en van haar naar ons, maar dit zal niet voldoende bewijs zijn denk ik.
Ik heb alles even in het kort neergezet, want het verhaal is inmiddels te lang om hier neer te zetten.
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 10 okt 2007 18:15 Onderwerp: |
|
|
Wat staat er precies op het bewijs van betaling? Alleen "ontvangen van persoon X een bedrag van Y" of ook waarvoor het is?
En waar ben je bang voor? Dat de fokker het paard ineens weer gaat opeisen?
Fijn trouwens te merken dat mensen zo'n hart voor dieren hebben  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Mevy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 okt 2007 19:48 Onderwerp: |
|
|
Het doel van de eigendomspapieren die het stamboek (KWPN o.i.d.) uitgeeft, is alleen bedoeld per registratie. Deze papieren alleen vormen juridisch gezien geen bewijs van eigendom. Mocht je het paard willen verkopen, dan kan dat ook zonder de eigendomspapieren. Wellicht dat je bij de bond/ vereniging een duplicaat op kunt vragen zodat je van de eigendomspapieren, zodat je een document hebt van de afstamming.
Veel succes met je paard! |
|
|
|
 |
|