|
Auteur |
Bericht |
jurgen
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 29 sep 2007 14:15 Onderwerp: |
|
|
Verstandiger lijkt mij een testament op te stellen, waarbij JIJ het huis krijgt en hij een vordering op jouw ter grootte van 50% van de economische waarde van het huis. Zo hou je m.i de cooperatie geheel buiten de deur. Immers wordt in bepaling h gesteld dat "verdeling binnen de nalatenschap waarin het goed zich bevind " niet als vervreemding wordt gezien. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 29 sep 2007 16:14 Onderwerp: |
|
|
jurgen schreef: | Zo hou je m.i de cooperatie geheel buiten de deur. Immers wordt in bepaling h gesteld dat "verdeling binnen de nalatenschap waarin het goed zich bevind " niet als vervreemding wordt gezien. |
Dat laatste impliceert dat de coöperatie toch al buiten de deur blijft. Er is dus geen probleem om mee te beginnen.
Met jouw constructie leg je je nu al vast op een grote beslissing die je beter kunt uitstellen tot het moment echt daar is. Nu die beslissing al nemen lijkt me niet verstandig. Misschien tenzij er belastingtechnisch grote voordelen aan kleven die ik niet zie. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|