|
Auteur |
Bericht |
KappuhH
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: ma 29 okt 2007 22:55 Onderwerp: Problemen met geleverd |
|
|
Een paar weken geleden heb ik een tennisracket op internet (www.tennispro.nl) gekocht. Vorige week werdtie geleverd en ging ik er mee tennissen. Na een half uurtje knapte er een klein ding af, verder geen probleem voor het spelen. Toen heb ik dus die internetwinkel gemaild dat het product kapot was gegaan. Toen kreeg ik als antwoord dat het geen kwaad kon waarop ik zei dat het mijnsinziens wel kwaad kon en het product gewoon niet kapot had mogen gaan. Weer kreeg ik als antwoord dat het 'gewoon pech' was en er niets aan te doen. Daarop antwoorde ik dat het je volgens mij zoiets niet af kunt doen met 'gewoon pech'. Nu stelde hij mij voor om het racket terug te sturen, hij zou het dan terugsturen naar Dunlop, de leverancier. Het kon zijn dat die het racket zou vervangen maar de kans was groot dat die het ook niet zou doen. Met andere woorden: of ik heb een kapot racket of het kost me geld (verzendkosten) en heb nog steeds een kapot racket.
Nu lijkt het me echter dat een (internet)winkel geen ondeugdelijk product mag verkopen en dat ze zelf er voor moeten instaan. Wat voor rechtsgronden heb ik eigenlijk? Want als hij voet bij stuk blijft houden ben ik met mn minimale rechtskennis nergens (op mn profiel staat dat ik nederlands recht sturdeer maar dat klopt niet, ik had studerend ingevult en kon alleen maar rechtenstudies kiezen)
Alvast bedank  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 29 okt 2007 23:06 Onderwerp: |
|
|
Als het racket binnen 6 maanden niet meer doet wat het hoort te doen, moet de verkoper het herstellen of vervangen. De verkoper kan hier alleen onderuit komen door te bewijzen dat jij het racket niet op een normale manier hebt gebruikt, en dat is zo goed als onmogelijk. In de wet kun je dit terugvinden in art. 7:18 lid 2 BW. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|