Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 5:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dubbel incassobureau?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DirkClaassen

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 20:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marco Knol schreef:
Je blijft lachen met incassobureau's.

Ik zou er wel een briefje/email aan wagen dat mochten ze toch een dagvaarding uitbrengen ik ze alle kosten (incl. administratiekosten) in rekening zou brengen.

Sommige incassobureau's hebben ook de neiging conceptdagvaardingen te sturen.

Die opmerking maakt ze niets uit, want ik heb zo vaak naar incassobureau 1 en Tiscali een dergelijke opmerking gemaakt dat ik dergelijke kosten bij hun in rekening zou brengen.
Enige resultaat was, dat er geen resultaat was en dat de "dreig" brieven nog steeds kwamen.

En mochten ze een concept dagvaarding sturen, dan maak ik mij nog steeds geen zorgen. Want ik ga ervan uit dat ik bij desbetreffende rechtbank kan achterhalen of ik daadwerkelijk moet voorkomen.

En bescherming voor de deurwaarder hoeft voor mij niet. Want het is ook maar iemand die zijn beroep uitoefend. Hij komt alleen niet binnen en kan aan de deur zijn stukken overhandigen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DirkClaassen

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 20:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En ik heb ergens gelezen dat het exploot niet persoonlijk overhandigd hoeft te worden.

De deurwaarder hoeft echter alleen het exploot op het juiste adres achter te laten. Hierbij wordt wel een aantekening gemaakt dat het exploot op deze manier 'ontvangen' is.

Bij de buren achterlaten mag dus niet, want die heeft geen relatie met diegene die de exploot dient te ontvangen.

Ik kan de site hierover helaas niet meer snel terug vinden.
Maar als ik vanavond terug ben zal ik er even goed naar gaan zoeken.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Ik hou jullie op de hoogte!
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 21:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DirkClaassen schreef:
En ik heb ergens gelezen dat het exploot niet persoonlijk overhandigd hoeft te worden.

De deurwaarder hoeft echter alleen het exploot op het juiste adres achter te laten. Hierbij wordt wel een aantekening gemaakt dat het exploot op deze manier 'ontvangen' is.

Klopt.

Wel is het zo dat een verzet moet worden gedaan binnen vier weken nadat u bekend bent geworden met het vonnis en daar zit een stuk bescherming tegen deze situatie.

Ik zou heel nauwkeurig alle tijd bijhouden die u hierin stopt en en elke brief reageren met een standaard brief:
Quote:

Geachte mevrouw, heer,

De door u gepretendeerde vordering bestaat niet. Ik verzoek u vriendelijk op te houden mij te benaderen of direct een dagvaarding uit te brengen.

Ik wijs u erop dat ik in reconventie vergoeding van alle geïnvesteerde tijd en gemaakte kosten zal vorderen.
Bekijk de homepage
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DirkClaassen schreef:
Ik kan de site hierover helaas niet meer snel terug vinden.

Zie pagina 1 van deze draad. Wat je schrijft is in de verschillende reacties terug te vinden. Zie het wetboek van rechtsvordering voor het hele verhaal.

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 1:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden.

Ik ben net terug van een zakenreis met een aanvullend weekend, omdat ik niet elk weekend in Barcalona zit Very Happy
En natuurlijk gebeuren er altijd dingen in het leven als je daar net geen grip op hebt. Zodoende ook het schrijven van Gerechtsdeurwaarderskantoor X.

Quote:
22 oktober 2007

Geachte heer/mevrouw,

Tot nu toe heeft u uw schuld aan Incassobureau 2 inzake Tiscali niet betaald. Daarom heeft Incassobureau 2 besloten om de vordering op u uit handen te geven aan ons kantoor. Het inschakelen van ons kantoor kan extra kosten met zich meebrengen.

Incassobureau 2 biedt u hierbij nog éénmaal een laatste kans uw schuld, zijnde €65 zonder verdere kosten te voldoen.

U dient dan wel uw betaling binnen 5 werkdagen over te maken op rekeningnummer xxxxxxx van Incassobureau 2.

Levert dit problemen op, neemt U dan contact op met Incassobureau 2.

Indien Incassobureau 2 uw betaling niet voor 02 november 2007 heeft ontvangen, dan wordt uw schuld zonder nadere kennisgeving opgenomen in ons bestand en wordt tot gerechtelijke vervolging overgegaan. Wij adviseren u het niet zover te laten komen!

Hoogachtend,

Gerechtsdeurwaarderskantoor X

Leuk als je dus terugkomt vanuit Barcalona. Ten eerste valt het weer hier ontzettend tegen t.o.v. Barcalona Cool Daarnaast vind je dus dit schrijven.

Ik heb nu twee vragen:

1) Moet ik zowel Incassobureau 2 als Gerechtsdeurwaarderskantoor X op de hoogte brengen dat ik het aan laat komen tot een zitting EN hun voor de gemaakte en nog te maken onkosten op laat draaien?

2) Hoe zit dat met die 5 dagen? Niet dat ik ga betalen, maar ik kreeg dit schrijven binnen op het moment dat ik in Barcalona zat en derhalve niet binnen de gestelde periode mijn reactie op hun schrijven bekend heb kunnen maken.

Alvast bedankt alweer!
Marco Knol

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je vriendelijk wil zijn kun je de deurwaarder even bellen, of beter nog, mailen met de mededeling dat je jouw tijd en kosten in reconventie zult gaan verhalen, en hem of haar even de link naar dit topic geven. Razz

Je kunt ook gewoon verder afwachten en de dagvaarding tegemoet zien. Tegen de tijd dat je gedagvaard wordt kun je altijd nog met de stapel papier die je hebt naar een advocaat lopen en deze verzoeken jouw tijd en kosten te vorderen en de vordering zelf te betwisten bij de rechter.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds