|
Auteur |
Bericht |
bilroth
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 05 okt 2007 12:53 Onderwerp: gemeenschappelijk eigendom opheffen |
|
|
Twee broers bezitten een kantoorpand.Jarenlang zijn er huurinkomsten die ieder voor de helft krijgt.Het pand staat nu leeg.Een van de broers wil graag zijn aandeel verkopen.De geraadpleegde makelaar geeft aan dat er een zeer goede prijs kan worden verkregen voor het pand.De andere broer wil echter niet meewerken aan een verkoop.Hij is wel bereid het deel van de ander te willen kopen ,maar tegen een prijs die ver onder de geschatte waarde ligt .Welke juridische mogelijkheden heeft de broer die zijn investering graag ten gelde wil maken maar daarbij geen medewerking van de andere eigenaar krijgt. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 05 okt 2007 17:40 Onderwerp: |
|
|
Dan moet hij naar de rechter en een machtiging vragen het gebouw te gelde te maken. Darvoor moet er bijvoorbeeld wel een gewichtige reden aanwezig zijn. Kijk via www.wetten.nl even in artikel 174 van boek 3 BW. Zie ook artikel 185, dat gaat over wanneer partijen niet tot overeenstemming over een verdeling kunnen komen.
Ik verwijs naar deze artikelen omdt hier volgens mij de bepalingen voor een eenvoudige gemeenschap van toepassing zijn.
Op grond van de financiële belangen adviseer ik de broer die wil verkopen zich tot een advocaat te wenden voor advies. En voor de procedure zelf heeft hij - op grond van het financiële belang - toch een advocaat nodig. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|