|
Auteur |
Bericht |
Stefanie1978
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 sep 2007 13:02 Onderwerp: Ontbinding voorlopig koopcontract |
|
|
Hallo,
Ik heb ook wat andere lijntje voor informatie uitstaan, maar ik dacht dat hier wellicht ook interessante opmerkingen kunnen volgen.
Wij hebben ons huis onlangs verkocht, voorlopig koopcontract is ondertekend en ook de termijn waarvoor het financieel voorbehoud gold is verlopen. M.a.w. het voorlopig koopcontract is definitief.
Nu kwamen wij laatst thuis en keken in de achtertuin ineens tegen een hek aan, zo hoog als ons huis. Achter ons huis is een schoolplein met een voetbalveldje. Het hek moet de voetballen tegenhouden. De kopers zijn hier niet blij mee en zijn zich aan het beraden op wat ze nu gaan doen. Ze schijnen er nog wel graag te willen wonen, maar dan moet er waarschijnlijk iets van de verkoopprijs af, of in het ergste geval een rechtzaak.... Wij wisten hier helemaal niks van. We hebben geen brief gehad ofzo. Misschien dat zoiets in de krant staat, maar dat hebben wij dan niet gelezen.
Weet iemand wat onze rechten zijn? Ik weet dat het contract niet zomaar ontbonden kan worden, maar hoever gaat onze mededelingsplicht hierin? Ik zie namelijk veel dingen over het vertellen van gebreken, maar daarvan is hier geen sprake, tenzij je het een gebrek van het uitzicht noemt...
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. |
|
|
|
 |
BoeZ
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 63
|
Geplaatst: ma 17 sep 2007 16:34 Onderwerp: |
|
|
Waarschijnlijk is een dergelijke wijziging opgenomen in een bestemmingsplan. Volgens mij is het de verantwoordelijkheid van de koper zelf om een bestemmingsplan te controleren. |
|
|
|
 |
Stefanie1978
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 sep 2007 15:19 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor de reactie. Ondertussen is het bekend dat het hek er vergunningloos geplaatst is. We hadden het dus ook echt niet kunnen weten. Later wordt het alsnog gepubliceerd en kan er een bezwarenprocedure gestart worden.
Voorlopig is het zo dat de kopers hebben aangegeven ons huis alsnog te willen kopen. Het wachten is nu op een zwart op wit bevestiging hier van. Ze zijn wel teleurgesteld natuurlijk, maar dat kunnen ze in ieder geval niet op ons verhalen... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 26 sep 2007 15:43 Onderwerp: |
|
|
Zorg er voor de zekerheid voor dat jullie na publicatie van de vergunningverstrekking allebei (huidige en toekomstige bewoners) het bezwaarschrift ondertekenen. Het zou zonde zijn als later zou blijken dat de klager niet als belanghebbende geldt (bijv. omdat de voormalige bewoner geen rechtstreeks (maar slechts een afgeleid) belang heeft, of omdat de nieuwe bewoner ten tijde van het indienen van het bezwaar nog geen belang had).
Vermoedelijk zie ik hier spoken, maar waarom zou je het risico nemen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|