|
Auteur |
Bericht |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 16:06 Onderwerp: Schade aan eigen kraan na renovatie door woningstichting |
|
|
Heb al even gezocht hier op het forum en niet echt veel bruikbaars gevonden helaas......
Een week of 7 geleden heeft de woningstichting badkamers laten renoveren. Hiervoor was het nodig dat alle sanitair/kranen etc. uit de badkamer verwijderd moesten worden.
Huurder heeft toentertijd zelf een mengkraan van €300 gemonteerd en heeft gevraagd of dat een probleem was om te verwijderen en of de klussers deze ook weer terug zouden plaatsen of dat hij een standaard kraan zou krijgen.
Antwoord was dat het geen probleem was. Kraan is ook idd weer teruggeplaatst.
Huurder is op vakantie gegaan en na de vakantie bleek dat de kraan af en toe wel goed warm werd en af en toe niet. Afgelopen maandag is de woningstichting gebeld met de mededeling dat sinds de renovatie de dure mengkraan kapot is.
Woningstichting belt niet terug op afgesproken moment en meld dan een dag later dat volgens hun systeem het probleem is opgelost. Na nogmaals bellen zegt men dat het een eigen kraan is en daarmee basta. Ze weigeren te komen kijken of het euvel wellicht toch een andere oorzaak heeft.
Is de verhuurder (of eigenlijk het klusbedrijf) op enige wijze aansprakelijk? De kraan functioneerde tot de kluswerkzaamheden zonder problemen.
Heeft een klachtenbrief schrijven uberhaupt zin? Of is de huurder een 'zeurkous'?  |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: za 01 sep 2007 7:05 Onderwerp: |
|
|
aan wie is gevraagd of de mengkraan van huurder teruggezet kon worden?
en wat staat er in de huurovereenkomst over door de huurder aangebrachte wijzigingen? hoogstwaarschijnlijk is de verhuurder daarvoor niet verantwoordelijk. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 01 sep 2007 9:37 Onderwerp: |
|
|
Verhuurder heeft schade toegebracht aan eigendom van de huurder, en is daarvoor gewoon aansprakelijk lijkt mij. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 01 sep 2007 10:29 Onderwerp: |
|
|
Als het klusbedrijf heeft aangegeven dat de kraan kon blijven zitten, lijkt de verhuurder mij niet aansprakelijk.
Van belang lijkt mij ook wie precies heeft gezegd dat het geen probleem was. Als het iemand was waarvan je kon weten dat ie daar niet over gaat, kun je er denk ik maar weinig rechten aan ontlenen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Annemarieke
|
Geplaatst: za 01 sep 2007 10:54 Onderwerp: |
|
|
Huurder heeft het aan de leidinggevende van de klussers gevraagd. Bij inspectie is ook door de woningbouw geen commentaar geleverd.
Het is logisch dat als jij eigen objecten stukmaakt in je huurhuis of zelf opzettelijk iets van woningbouw kapotmaakt je hier zelf voor verantwoordelijk en aansprakelijk bent.
Maar iemand anders heeft het stuk gemaakt. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 01 sep 2007 11:07 Onderwerp: |
|
|
Lastig.
Als het klusbedrijf iets kapot maakt dat van de huurder is dan moet hij de schade vergoeden, dacht ik. Het klusbedrijf zal daar ook voor verzekerd zijn.
Ik vergelijk het met schade aan bijvoorbeeld een parketvloer.
Het probleem lijkt me hier het bewijs te zijn. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Annemarieke
|
Geplaatst: za 01 sep 2007 11:10 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Lastig.
Als het klusbedrijf iets kapot maakt dat van de huurder is dan moet hij de schade vergoeden, dacht ik. Het klusbedrijf zal daar ook voor verzekerd zijn.
Ik vergelijk het met schade aan bijvoorbeeld een parketvloer.
Het probleem lijkt me hier het bewijs te zijn. |
Ja dat is het ook zeker. Ik denk dat ik hem gewoon adviseer een brief naar de woningbouw te sturen en aan te geven dat hij in elk geval zeer ontevreden is over de klantvriendelijkheid van de woningbouw. Is hij iig zijn frustraties kwijt  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 01 sep 2007 11:23 Onderwerp: |
|
|
Ik zou de huurder adviseren even telefonisch contact op te nemen met het klusbedrijf, de situatie uit te leggen en dan proberen af te spreken dat men het kosteloos komt maken. Het werk is gewoon niet goed uitgevoerd. Dat kan gebeuren, maar dat moet even worden opgelost. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|