|
Auteur |
Bericht |
Reuver
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 19 mei 2011 13:07 Onderwerp: Stichting - twee oprichters - 1 oprichter zet handtekening.. |
|
|
Beste allemaal,
Een stichting heeft twee oprichters. 1 van de twee oprichters zet een handtekening onder een overeenkomst. Is deze overeenkomst dan bindend? Of dienen te allen tijde twee handtekeningen te worden gezet?
Het betreft een ovk die te allen tijde kan worden opgezegd. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 19 mei 2011 15:51 Onderwerp: |
|
|
Wat voor overeenkomst?
Tussen wie wordt de overeenkomst gesloten?
Wat staat er in de statuten over bevoegdheid?
Wat staat er bij de KvK over bevoegdheid?
Vanuit welke partij wordt de rechtsgeldigheid beoordeeld?
Met welk doel wordt de rechtsgeldigheid beoordeeld? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
Reuver
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 19 mei 2011 18:33 Onderwerp: |
|
|
Ik heb wat te doen  |
|
|
|
 |
MrFaas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 8
|
Geplaatst: vr 20 mei 2011 15:27 Onderwerp: |
|
|
Een stichting moet krachtens artikel 2:286 BW worden opgericht bij notariele akte. Een notariele akte is volgens artikel 156 Rv een ondertekend geschrift dat in de vereiste vorm is opgemaakt door een notaris. Deze notariele akte dient dus door partijen te zijn ondertekend. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 11:49 Onderwerp: |
|
|
Voorzover ik het begrijp, gaat het niet om de oprichting(sakte) van de stichting, maar het door de (bestaande) stichting aangaan van een overeenkomst, waarbij maar 1 oprichter/bestuurder tekent. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|