|
Auteur |
Bericht |
Jor
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 aug 2007 10:23 Onderwerp: Huurder mag berging gebruiken? |
|
|
Hallo allemaal,
Graag zou ik het volgende willen weten; ik heb een huis gekocht waar volgens het Kadaster een bepaalde berging bij hoort. Nu kwam ik er achter dat deze berging al door iemand anders in het pand (een huurder) in gebruik is. Deze vrouw beweert de berging al 40 jaar te gebruiken en wil haar spullen er dus niet uithalen.
Nu vraag ik me af of zij aanspraak kan maken op verkrijgende verjaring. Ze maakt wel al een lange tijd gebruik van de berging, maar ze is een huurder en kan dan toch niet zomaar aanspraak maken op mijn berging? Tevens had zij in het Kadaster kunnen zien dat het niet bij haar huur-appartement hoorde en daardoor is ze dan toch niet te goeder trouw?
Ik heb haar een kleinere (vervangende) berging aangeboden, maar hier gaat ze niet mee akkoord en ik kan de grote berging goed gebruiken, dus zou deze graag willen hebben.
Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Alvast bedankt!! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 23 aug 2007 11:02 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat je een appartement hebt gekocht?
De termijn voor verjaring niet te goeder trouw is 20 jaar. Als de vrouw op basis van haar huurovk van de kast gebruik kon maken, is er geen sprake van verjaring. Het lijkt er echter op dat ze die kast al 40 jaar zonder rechtsgrond in gebruik heeft. Dat doet aan verjaring denken. De eerste 20 jaar kon de rechthebbende nog vorderen dat ze het gebruik van de kast staakt, die vordering is nu verjaard.
Aangezien ze zelf slechts huurder is, lijkt het erop dat ze het appartementsrecht van haar verhuurder met het gebruik van de kast heeft verrijkt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|