|
Auteur |
Bericht |
dual
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 16 aug 2007 7:44 Onderwerp: verworven recht ? gewenning? |
|
|
ik werk al +/- 4 jaar in vaste dienst( en +/- 5 jaar als uitzendkracht) bij een groot bedrijf in nederland, ik ben ingeschreven in een drie-ploegenstelsel voor 36 uur maar in overeenstemming met het bedrijf werken we 2 keer 12 uur in het weekend en af en toe eens een dag om ons loon op de zelfde hoogte te houden( volgens de wet 13 zondagen thuis). kan men ons zomaar van de een op de andere dag terug in de ploegendienst zetten? wat zijn mijn rechten voor later( pensioen) als weekendwerker of als je in drie-ploegen werkt? kan ik een weekendcontract afdwingen en is dit voor mij voordeliger voor de belastingen....?
graag had ik alle voor-en nadelen alsook tips hierover gehad.
alvast bedankt.
dual |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 16 aug 2007 8:15 Onderwerp: Re: verworven recht ? gewenning? |
|
|
Dual, ik ga je eerst maar eens een paar vragen stellen, om het plaatje een beetje helder te krijgen.
Hoe lang werk jij al dat 12 x 2, dual?
En wat zegt je arbeidscontract precies over de indeling van de uren en een evt. afwijking daarvan? En wat voor reden geeft je werkgever om de verdeling van de uren nu te veranderen?
Bij mijn weten heeft hoe je werkt geen invloed op belasting of pensioen, omdat daarbij naar het inkomen wordt gekeken. Dus of jij een bedrag in 5 of in 2 dagen verdient maakt dan niet uit. Maar daar mogen de belastingtechnisch onderlegden hier een eitje over leggen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 18 aug 2007 4:34 Onderwerp: |
|
|
Hoe je die 36 uur werkt zal ongetwijfeld uitmaken voor je pensioen in verband met de franchise. In z'n algemeenheid is daar echter niets over te zeggen, dat verschilt echt van pensioenfonds tot pensioenfonds.
Als je echter al 9 jaar op deze manier werkt dan kan je werkgever je niet zomaar terugplaatsen in de 3-ploegendienst. Daar zal ie dan toch een goede reden voor moeten hebben. En mischien heeft ie die ook, dat valt nu niet te zeggen. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|