Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Peter W
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 14 aug 2007 16:56 Onderwerp: Opslagkosten in rekening brengen !! |
|
|
Graag had ik jullie advies over het volgende probleem.
Mijn vrouw heeft samen met drie andere vrouwen een verloskundige praktijk. Voorheen hadden zij een praktijkruimte aan huis van een van de verloskundigen. Spijtig genoeg liep het huwelijk van een van de verloskundigen op de klippen. De ex-man van de verloskundige bleef in het huis wonen. Dit betrof tevens de verloskundige met de praktijkruimte aan huis. Nu verliep de verdere scheiding niet erg soepel en de ex-man werkte op alle fronten tegen. De verloskundigepraktijk moest van de ex-man een andere lokatie zoeken. Na verloop van tijd werd er door de verloskundigepraktijk een andere ruimte gezocht en gevonden. Bij de verhuizing bleven er 2 kleine kasten en een grote kast in de oude praktijkruimte achter. De woning kwam later te koop staan incl. praktijkruimte.
Destijds is met de ex-man mondeling afgesproken dat de overgebleven meubels op een later tijdstip zouden worden opgehaald. De meubels konden blijven staan totdat de woning verkocht zou worden. Echter meerdere keren, in totaal 6 keer, werden verzoeken om de meubels op te halen door de ex-man afgewimpeld met redenen als geen tijd, ongelegen etc. Nu echter kreeg de verloskundigepraktijk een rekening van de ex-man voor opslagkosten van 14 maanden ter waarde van 384 euro. Destijds is er tussen de ex-man en de praktijk geen overeenkomst gesloten waarbij er opslagkosten konden worden doorberekend. Zowel mondeling als schriftelijk niet.
Tevens zou voor 17 augustus 2007 de meubels verwijderd zijn anders zou de ex-man de meubels op kosten van de praktijk de meubels laten verwijderen. De meubels zijn overigens eigendom van de praktijk. Dit stond tevens op de rekening vermeld en is op 13 augustus 2007 ontvangen. Nu zijn echter 2 van de drie verloskundigen op vakantie en is dit een probleem om de meubels binnen de gestelde termijn te verwijderen.
Mijn vraag is nu;
1. Kan de ex-man zomaar opslagkosten in rekening brengen?
2. Is de gestelde termijn voor het verwijderen van de meubels redelijk?
3. Kan de ex-man de meubels zomaar laten verwijderen op kosten van de praktijk?
Ik hoop dat jullie mij van een gedegen advies kunnen voorzien zodat ik kan reageren op zijn rekening. Ik hoor het wel. Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|