|
Auteur |
Bericht |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 03 okt 2007 20:18 Onderwerp: Adresonderzoek Gemeentelijke dienst Publiekszaken |
|
|
Iedereen die een huis huurd of koopt om erin te wonen laat zich met zijn gezel en/of kinderen inschrijven bij de afdeling Burger zaken in de gemeente waar hij/zij woond, heel handig als je van allerlij voorzieningen zoals documenten, huurtoeslag, kinderopvang, leerlingenvervoer ed. gebruik wil maken, maar als nu ineens de afdeling publieks zaken een brief naar jou en je partner stuurd, met daarin het volgende citaat.
Betreft: Adresonderzoek
Geacte bla,
Inschrijving
Volgens derden zou u niet meer wonen op het adres waar u ingeschreven staat, indien dit correct is dient u u uw adreswijziging door te geven bij de gemeente waar u nu woont. Verblijft u nog steeds op bovenstand adres, dan verzoeken wij contact met ons op te nemen.
Informatie:
Wanneer u vragen heeft kunt u contact op nemen met telefoonnummer, bla algemen nummer van de gemeente.
Hoogachtend
Namens de burgermeester en wethouders
K.Blabla
Afdeling Publiekszaken
Dan kan je je 3 dingen afvragen:
1 Communiceerd Afdeling Burgerzaken niet met afdeling Publiekszaken?
2 Hoe kunnen derden dit gaan lopen beweren? en op grond van wat?
3 Moet ik hier wel op reageren ? de brieft lijkt authentiek.
Het lijkt mij eigelijk sterk dat gemeente afdeling publiekszaken af gaat op een of andere burger (derden) die beweerd dat de personen niet op dat adres wonen, wat ik mij ook afvraag is wie kan die burger (derde) dan zijn? die dat beweerd?
Graag een reactie  _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 03 okt 2007 20:40 Onderwerp: |
|
|
Zo'n onderzoek is er omdat je niet een ander uit kunt laten schrijven. Als je deze brief op je eigen adres krijgt, haalt iemand een - slechte - grap uit. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 03 okt 2007 21:26 Onderwerp: Re: Adresonderzoek Gemeentelijke dienst Publiekszaken |
|
|
MartinJan schreef: | 3 Moet ik hier wel op reageren ? de brieft lijkt authentiek. |
Alleen als jouw naam "bla" is.
Quote: | wat ik mij ook afvraag is wie kan die burger (derde) dan zijn? die dat beweerd? |
Probeer het met een WOB-verzoek. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 03 okt 2007 22:51 Onderwerp: |
|
|
Je moet wel contact opnemen met de gemeente. Dat staat ook duidelijk in de brief. Je kunt dan meteen vragen wie die melding heeft gedaan dat jij niet meer op je adres zou wonen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 03 okt 2007 23:00 Onderwerp: |
|
|
Stuur een brief terug waarin je verzoekt om welke reden ze denken dat jij of de ander niet meer op dat adres zou wonen.
Misschien is een incasso-/verhaalsbureau kredietchecker bezig en worden hun brieven niet beantwoord? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 03 okt 2007 23:12 Onderwerp: |
|
|
Gewoon eerst even bellen lijkt me handiger en sneller. Wie weet wil men er een soort bewijs van zien (bijv. een recent giroafschrift ofzo). En het is wat informeler v.w.b. het informeren naar de derde.
Schrijven kan altijd nog.
Men geeft trouwens zelf al in de brief aan dat je moet bellen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
MartinJan
|
Geplaatst: do 04 okt 2007 1:58 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties, die WOB site is erg informatief
Wij gaan morgen wel even langs  _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 okt 2007 13:14 Onderwerp: |
|
|
Vanmorgen was ik bij de kantonrechter. Daar werd een zaak besproken waar een meneer was gedagvaard vanwege een schuld. De deurwaarder was niet bij 23 aan de deur geweest alwaar schuldenaar woonde, maar aan de overkant op nummer 24. Dat huis stond te koop, gedaagde woont in een huurhuis.
Vanwege de fout van de deurwaarder heeft ook de gemeente een dergelijke brief als hier gestuurd. |
|
|
|
 |
MartinJan
|
Geplaatst: za 20 okt 2007 14:29 Onderwerp: |
|
|
De gemeente had een tikfout gemaakt, het was de bedoeling een adres onderzoek te doen bij huisnummer 110 dat was dus 1 cijfer te veel ging over een verkocht huis waar de oude eigenaren nog ingeschreven stonden, en de nieuwe ook, vandaar dat adresonderzoek, echter op het verkeerde adres verstuurd voor de gemeente _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
|