Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 14:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Brief Intrum Justitia
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tukker

Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 15:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gezien je verhuizingen is het mogelijk dat je wel een aanmaning hebt ontvangen, maar deze niet hebt gezien (tijdens verhuizing) of niet hebt ontvangen door eerdere verhuizing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Edwin-E

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 16:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja, dat zou kunnen , maar niet van T-Mobile, want daar heb ik nog steeds een overeenkomst mee en die weten van al mijn verhuizingen af.
JasperK

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Edwin-E schreef:
Ik heb als eerste vandaag per fax alle ondeliggende stukken opgevraagd die ten grondslag aan de vordering liggen.

Ik weet nog nl. nog steeds niet waar de vordering betrekking op heeft.

Telefonisch heeft IJ alleen laten weten dat het een vordering betreft uit 2001.

Verder ben ik tussen 2001 en 2007 2x verhuisd en heb eerder nog nooit een brief van IJ gehad.

Als je netjes de verhuizing bij de betreffende GBA's gemeld hebt, is het niet van belang. Je bent niet verplicht om mogelijke schuldeisers van een verhuizing te informeren.
Overigens kan de verjaring gestuit zijn door een brief van de originele schuldeiser, T-Mobile, mits die tijdig is aangekomen.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JasperK schreef:
Als je netjes de verhuizing bij de betreffende GBA's gemeld hebt, is het niet van belang. Je bent niet verplicht om mogelijke schuldeisers van een verhuizing te informeren.

Maar schuldeisers lijken mij niet verplicht om de GBA (waar ze niet eens toegang toe hebben) door te spitten op zoek naar verhuisde schuldenaars.

Of een stuiting van een verjaring door een schriftelijke mededeling werking heeft, wordt bepaald door art 3:37 BW: de mededeling moet de schuldenaar hebben bereikt, tenzij het niet bereiken een gevolg is van een handeling van de schuldenaar of van omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt. Met andere woorden, een aan het oude adres verstuurde schriftelijke mededeling zal de verjaring gewoon stuiten wanneer de schuldenaar verzuimd heeft zijn verhuizing door te geven.

Ik denk dat de schuldeiser nog wel zal moeten bewijzen de mededeling te hebben verstuurd. Een (tijdig verstuurde) aangetekende brief naar het laatst bekende adres lijkt mij altijd voldoende voor stuiting.

In ieder geval heeft Edwin-E gewoon zijn verhuizingen doorgegeven, en heeft hij nooit zulke aangetekende brieven ontvangen, dus zal Intrum Justitia normaal gesproken nooit kunnen bewijzen dat er tijdig gestuit is (noch door IJ, noch door T-Mobile).

Op het TROS Radar forum een interessant bericht van iemand die bij Intrum Justitia heeft gewerkt. Intrum Justitie koopt inderdaad afgeschreven vorderingen op, "alles wat toch nog binnenkomt is voor Intrum mooi meegenomen".

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 23:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leuk werkje voor Yetl. Laughing
Bekijk de homepage
Marco Knol

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: za 18 aug 2007 4:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

't zou natuurlijk ook nog van de rechtsvoorganger van T-Mobile in NL kunnen zijn. Dat was BEN.

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2007 7:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij Ben heb ik inderdaad ook een overeenkomst gehad , deze is beeindigd in 1999.

Het blijft een vreemde gang van zaken...ik wacht alles maar af.

Ik heb in ieder geval per email en fax de onderliggende zaken opgevraagd.
Yetl

Yetl

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: di 21 aug 2007 12:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Leuk werkje voor Yetl. Laughing

Wat? De GBA checken? IJ zal toch niet dagvaarden voor deze zaak. Van dat wat ik hoor over IJ en uit persoonlijke ervaring heb meegemaakt, voorzie ik geen problemen voor Edwin. En zonder een opdracht voor een ambtshandeling (zoals een dagvaarding) mag ook ik de GBA niet checken.

abraxes

BerichtGeplaatst: di 21 aug 2007 13:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, ik bedoelde een stapeltje verjaarde vorderingen proberen te incasseren. Laughing

Maar goed dat je het sportief opvat, wat uiteraard de bedoeling was.
Bekijk de homepage
Yetl

Yetl

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: di 21 aug 2007 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb er niet zoveel ervaring mee, verjaarde vorderingen incasseren, bedoel ik. Oneigenlijke druk uitoefenen is verboden voor mij. Shame on you
Maar ik denk dat het wel te verdedigen is dat een vordering pas verjaard is, wanneer de verjaring terecht wordt ingeroepen door de schuldenaar. Think
Wanneer ik IJ was zou ik 100 willekeurige proefzaakjes voor de kantonrechter brengen. Een groot gedeelte van dit soort zaken wordt met een verstekvonnis afgedaan. Dan kan je uitrekenen of het uitkan om in al die zaken te dagvaarden. Devil

abraxes schreef:
Maar goed dat je het sportief opvat, wat uiteraard de bedoeling was.

Ach, wat ik soms naar mijn hoofd krijg is bijna altijd uit onwetendheid. Als je dat niet van je af laat glijden heb je geen leven meer. Whistle

abraxes

BerichtGeplaatst: di 21 aug 2007 20:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yetl
Quote:
Maar ik denk dat het wel te verdedigen is dat een vordering pas verjaard is, wanneer de verjaring terecht wordt ingeroepen door de schuldenaar.

Inderdaad, de weg naar de rechter is niet uitgesloten. De tegenpartij zal expliciet een beroep moeten doen op verjaring, want de rechter doet dat niet ambtshalve. Zoals Bona Fides al opmerkte is er bij betaling sprake van voldoening aan een natuurlijke verbintenis.

Quote:
Ach, wat ik soms naar mijn hoofd krijg is bijna altijd uit onwetendheid. Als je dat niet van je af laat glijden heb je geen leven meer.

Laughing
Bekijk de homepage
cogito-ergo-sum

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2007 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sprak een tijdje terug nog iemand die bij IJ gewerkt heeft, waarbij ik deze casus - voor zover het mij, uit het hoofd, correct bijstond - ter sprake bracht...

Een procedure starten deed men volgens hem maar zelden, eerder bangmaken en hopen dat er wordt betaald. Cool Uiteraard één en ander behoudens de aanwezigheid van een fiks hoge of grote vordering... Kleine bedragjes gewoon negeren, was zijn advies.
komodo

komodo

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2007 12:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cogito-ergo-sum schreef:
Sprak een tijdje terug nog iemand die bij IJ gewerkt heeft, waarbij ik deze casus - voor zover het mij, uit het hoofd, correct bijstond - ter sprake bracht...

Een procedure starten deed men volgens hem maar zelden, eerder bangmaken en hopen dat er wordt betaald. Cool Uiteraard één en ander behoudens de aanwezigheid van een fiks hoge of grote vordering... Kleine bedragjes gewoon negeren, was zijn advies.

Lijkt me fijn, zo'n ex-werknemer.... Cool
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2007 15:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die houdt cogito dan ook zorgvuldig anoniem Mr. Green
cogito-ergo-sum

Leeftijd: 39

BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2007 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Die houdt cogito dan ook zorgvuldig anoniem Mr. Green

Correct ja...

Het was een donkergeklede man met een (te) grote hoed en een lange regenjas, die ik ergens tegenkwam op een regenachtige avond in Augustus... Cool
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds