|
Auteur |
Bericht |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 15 aug 2007 14:05 Onderwerp: |
|
|
Hey,
De slachtoffers zouden op grond van een aantal punten een beroep op het recht kunnen doen.
Er is in beginsel sprake van een ernstige inbreuk op de privacy. Er wordt niet zorgvuldig omgegaan met identiteitskenmerken die op een specifiek individu van toepassing zijn.
Voorts is er m.i. sprake van smaad en laster. Dat is af te leiden uit de wijze waarop de blog omspringt met privacygevoelige informatie. Een goede advocaat (terriërmentaliteit) zou m.i. goede diensten kunnen bewijzen.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 15 aug 2007 16:25 Onderwerp: |
|
|
Een goede Joegoslaaf betere, denk ik
Ik kan me zo voorstellen dat de dames er ook weinig behoefte aan hebben om écht voorpaginanieuws te worden naar aanleiding van zo'n procedure. En de mensen achter dat aardige blogje zullen het maar al te leuk vinden wanneer zij bekender worden doordat nu ook de kranten over de blog schrijven.
Zou dit nou de goede "voldoende" reden zijn om toestemming te krijgen voor naamsverandering?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|