Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 19:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Help!! Advocaat declaratie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nura

Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2007 20:54    Onderwerp: Help!! Advocaat declaratie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,
Ik heb graag advies nodig...
Voor een hoger beroep heb ik een anieuwe dvocaat genomen. Bij ons eerste gesprek heeft ze aangegeven dat het ze in totaal 10uur zal besteden aan deze zaak.
Ik heb in maart een bedrag van ongeveer 1400 euro betaald en nu vraagt ze weer 1300 euro. De toevoeging was niet geweigerd en omdat het indien ervan honderden euro's heeft gekost ben ik niet in bezwaar gegaan.

Bij de laatste declaratie zat ik te kijken naar de uren registratie en volgens mij klopt het helemaal niet. Wat kan ik eraan doen??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2007 21:24    Onderwerp: Re: Help!! Advocaat declaratie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nura schreef:
Hallo,
Ik heb graag advies nodig...
Voor een hoger beroep heb ik een anieuwe dvocaat genomen. Bij ons eerste gesprek heeft ze aangegeven dat het ze in totaal 10uur zal besteden aan deze zaak.
Ik heb in maart een bedrag van ongeveer 1400 euro betaald en nu vraagt ze weer 1300 euro. De toevoeging was niet geweigerd en omdat het indien ervan honderden euro's heeft gekost ben ik niet in bezwaar gegaan.

Bij de laatste declaratie zat ik te kijken naar de uren registratie en volgens mij klopt het helemaal niet. Wat kan ik eraan doen??

De orde heeft een aparte procedure voor wanneer er een discussie is over een declaratie.

Maar wat betdoelt u met 'de toevoeging was niet geweigerd' ?
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2007 21:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
De toevoeging was niet geweigerd en omdat het indien ervan honderden euro's heeft gekost ben ik niet in bezwaar gegaan.
Die zin begrijp ik niet. Kun je dat even nader uitleggen alsjeblieft?

Heeft die advocaat ook haar uurtarief gezegd? Want alleen 10 uur zonder een uurbedrag kan wel onaangename verrassingen opleveren.

In het algemeen: praat hier over met je advocaat. Ze zal aan de hand van haar dossier ongetwijfeld die bestede tijd kunnen onderbouwen.

Als jullie er niet uitkomen en je blijft van mening dat het niet kan kloppen, dan kun je de situatie eventueel aan de Deken voorleggen.
In eerste instantie is het echter iets tussen jullie twee.
Nura

BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2007 22:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor jullie reactie.

Mijn excuus, type fout..Toevoeging is geweigerd..

Vanaf het begin ben ik op de hoogte gesteld van de uur tarief die 145,00 euro ex. BTW is. Ik vind het niet erg omdat ik een keuze kan maken...10x145 euro betalen om plus/min 5000 euro aan alimentatie te krijgen. Maar haar verdedeging was niet helemaal aan de orde....ik weet niet of ik de zaak ga winnen.

Als ik nu met haar een gesprek voer over de declaratie dan gaat ze mij een nota verzenden met de overleg kosten...

Laatst aangepast door Nura op zo 12 aug 2007 21:42, in totaal 1 keer bewerkt
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2007 22:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar dat zul je toch eerst moeten doen. Als jij nu naar de Deken zou stappen, dan verwijst die je ongetwijfeld eerst terug.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2007 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien schriftelijk je standpunt uiteenzetten en om toelichting vragen? Dan heb je het gelijk op papier. Mondeling kom je bij iemand die niet mee wil werken niet ver.

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2007 0:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zal dus een schriftelijke toelichting aanvragen en mijn standpunt aan haar emailen.

Kan ik nog; op een of ander manier; de kosten weigeren die ze declareert voor het aanmaken van het nieuwe declaratie formulier?

Er komt nog andere vraag naar boven. Moet ik nog haar factuur betalen als ik van plan ben om de situatie aan de Deken voorleggen of kan ik wachten?
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2007 6:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou u adviseren alleen het overeengekomen deel te betalen en tegelijkertijd schriftelijk te melden dat conform afspraken 10 uren voldoet.
Bekijk de homepage
Nura

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2007 7:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het normaal dat de klient geen kopie krijgt van de pleitnota.
Ik ben namelijk niet op de hoogte van wat er in staat en dus haar verdediging.
Tijdens de zitting heeft mijn advocate weinig verteld. Ze verwees de voorzitter naar de nota die ze aan hem overhandigde.
Nura

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2007 8:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste moderators

De vermelde tijd op de mijn laatste bericht klopt niet.

Er staat
Geplaatst: do 02 aug 2007 6:59
[Tijden zijn in GMT + 1 uur] Dat is dus zone Amsterdam

Ik merk 1 uur verschil ...misschien heeft dat mee te maken met de zomertijd.
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2007 8:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nura schreef:
Is het normaal dat de klient geen kopie krijgt van de pleitnota.

nee, dat is niet normaal. Tenminste, ik geef cliënten altijd afschriften van alle stukken die ik produceer en ik zie andere advocaten dat ook doen.
Quote:

Ik ben namelijk niet op de hoogte van wat er in staat en dus haar verdediging.
Tijdens de zitting heeft mijn advocate weinig verteld. Ze verwees de voorzitter naar de nota die ze aan hem overhandigde.

De bedoeling is volgens mij dat de pleitnota een weergave is van het gevoerde pleidooi. Een 'ik vertel niks, kijk maar naar de pleitnota' zou ik als weinig bevredigend ervaren en als tegenpartij zou ik zelfs mogelijk gaan muiten dat een comparitie niet het moment is om stukken in te dienen.
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2007 8:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nura schreef:
Beste moderators

De vermelde tijd op de mijn laatste bericht klopt niet.

Er staat
Geplaatst: do 02 aug 2007 6:59
[Tijden zijn in GMT + 1 uur] Dat is dus zone Amsterdam

Ik merk 1 uur verschil ...misschien heeft dat mee te maken met de zomertijd.

Bij staat er gewoon 7:59.
Bekijk de homepage
Nura

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2007 9:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt....Ik zal haar dan vragen naar de Pleitnota en kopie van alle andere brieven...

vreemd; betreft de tijd; Ik zal het met een andere browser proberen.
Eternity

BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2007 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb op zitting altijd een pleitnota of 4 bij me. (Ter info: Ik doe praktisch alleen strafzaken).

Mijn clienten krijgen van mij de vrije keus of ze een exemplaar willen hebben, de meesten zeggen dan "nee, ik luister wel".

De inhoud deel ik ze ook zelden integraal mede voor de zitting, omdat het me wel eens gebeurde dat een verdachte al voor mijn pleidooi delen ervan ter kennis van de rechtbank (en de OvJ) bracht en je een niet-juridisch geschoolde verdachte het niet moet aandoen dat hij probeert een juridisch betoog op poten te zetten.

Als je advocate letterlijk heeft gezegd dat ze 145,- per uur rekent en 10 uur aan de zaak zal besteden, dat vind ik dat een prijsafspraak. In principe spreek ik in betalende zaken altijd een vaste prijs af, of alleen mijn uurtarief.

Dit is een combi: Ik ga zoveel uur declareren tegen dit en dat tarief.

Zou inderdaad met mijn advocate gaan praten. Naar de deken stappen c.q. naar de raad van toezicht is een laatste optie.

Geloof me, wij advocaten zijn soms net mensen, en zoals altijd tussen mensen, als er een meningsverschil is, dien je er eerst over te praten.

Als de band tussen jullie goed is (en dat hoort hij te zijn tussen client en advocaat) zou dat ook je eerste ingeving moeten zijn.
Verstuur e-mail
Nura

BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2007 21:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De zaak heb ik voor een grootste gedeelte verloren...Ik heb wel een uitleg gehad van mijn advocate per brief en dat moet ik accepteren. Ik heb de pleitnota per post ontvangen maar nog niet gelezen...ben nog steeds boos over de uitspraak. (ik heb een andere post daarover)

Het is jammer dat ik meer dan 3000 euro moest betalen zonder mijn recht te krijgen. Mijn ex heeft jammer veel leugens verteld.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds