|
Auteur |
Bericht |
cogito-ergo-sum
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 14:51 Onderwerp: Onderscheid tussen leeftijd m.b.t veroordeling etc |
|
|
Wordt er in ons huidige strafrecht & de justitiële documentatiedienst onderscheid gemaakt tussen veroordelingen op minderjarige en meerderjarige leeftijd?
Evenzeer ben ik benieuwd of een veroordeling tot taakstraf (juridisch) anders wordt gezien, dan b.v. een gevangenisstraf?
Welke impact heeft beantwoording van de bovenstaande vragen op het aanvragen van een 'verklaring omtrent het gedrag'?  |
|
|
|
 |
Ilja
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 91
|
Geplaatst: ma 13 aug 2007 18:01 Onderwerp: |
|
|
Is dit je huiswerk of wil je het echt weten?
Kijkend naar het nieuws, zoals de schietpartij op die middelbare school in Den Haag, daar ging de discussie of de dader naar volwassen of jeugdstrafrecht zou worden veroordeeld. Kijk ook eens in art. 77a ev. Sr.
Een taakstraf is een hoodstraf evenals een gevangenisstraf. Het maakt in zoverre uit dat het meestal niet bij zwaardere delicten wordt toegepast.
Als je een aantekening naar volwassenstrafrecht heb kun je voorlopig fluiten naar de verklaring omtrent het gedrag. Bij jeugdstrafrecht weet ik het niet zeker. Denk dat dat van je leeftijd en het delict afhangt. _________________ Als je denkt dat je alles hebt gehad, is het tijd om iets weg te geven.
Tip: www.omdatikhetzeg.blogspot.com
Niet van mij, wel erg leuk! |
|
|
|
 |
|