|
Auteur |
Bericht |
Mrtn
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 98
|
Geplaatst: wo 22 aug 2007 9:03 Onderwerp: Betalingsonwil van loon werknemer |
|
|
Een werkgever betaalt een werknemer geen loon meer. Niet zozeer vanuit financieel oogpunt, maar meer vanuit het principe 'je hoofd staat mij niet aan'.
VRAAG: Weet iemand hier literatuur of jurisprudentie over?
(Inmiddels is er een vonnis waarin werknemer is veroordeeld te betalen, maar ook dit weigert hij. Waarschijnlijk stuurt hij aan op een failliesement...-> thans bestuurdersaansprakelijkheid.)
Alvast bedankt voor de reacties! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 22 aug 2007 9:14 Onderwerp: Re: Betalingsonwil |
|
|
Mrtn schreef: | Een werkgever betaalt een werknemer geen loon meer. Niet zozeer vanuit financieel oogpunt, maar meer vanuit het principe 'je hoofd staat mij niet aan'.
VRAAG: Weet iemand hier literatuur of jurisprudentie over?
|
Nou, wat dacht je van dat vonnis dat zojuist gewezen is in deze zaak?
Een werkgever die willekeurig werknemers niet uitbetaalt met dergerlijke argumenten slaat natuurlijk nergens op, dat weet jij ook wel. Dat is in strijd met alle discriminatieverboden, wetten gelijke behandeling, grondrechten en beschermingsbepalingen die ons landje rijk is; en niet te vergeten een wanprestatie aangezien de werknemer zijn deel van de overeenkomst (namelijk werken) is nagekomen en de werkgever zijn deel (betalen) dus ook moet nakomen.
Als je een vonnis in de hand hebt waarin werkgever (er staan WN maar je bedoelt neem ik aan WG?) is veroordeeld te betalen kan je dat ook afdwingen. Heb je geen advocaat of jurist die je heeft bijgestaan in de zaak? Deze kan dat gewoon regelen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 22 aug 2007 11:18 Onderwerp: |
|
|
En wat dacht je van gewoon artikel 7:616 BW?
Desnoods maar even beslag laten leggen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 23 aug 2007 4:56 Onderwerp: |
|
|
In een uitspraak wordt meestal een termijn gesteld waarbinnen betaald moet worden. Is die al verstreken? Als de werkgever aanstuurt op faillissement zou ik zeker beslag laten leggen, en ook de bestuurder persoonlijk aansprakelijk stellen. Ik zou dat ook laten weten (nadat ik beslag heb gelegd). _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|