|
Auteur |
Bericht |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 30 jul 2007 21:21 Onderwerp: Geheim telefoonnummer? |
|
|
Sinds eind april heb ik een andere telefoonnummer bij de KPN. Bij de aanvraag heb ik aangegeven dat het nieuwe, andere, nummer een volledig geheim nummer moest zijn omdat ik teveel ongewenste telefoontjes ontving. De telefonist die sprak zou alles regelen. Ongewenste telefoontjes bleven, zij het aanzienlijk minder. Het blijkt dat ik het nummer van een naaimachinehandelaar heb gekregen. Deze staat in het telefoonboek. Praktisch kan ik het probleem eenvoudig oplossen. De UPC deed een leuk aanbod: internet, televisie en telefoon in één pakket. Lijkt me een goed moment om af te spreken dat het telefoonnummer nieuw, of in ieder geval langdurig buiten gebruik, moet zijn. Maar voor het andere nummer bij de KPN heb ik wel 20 euro betaald.
Wat lijkt jullie? Zou ik dit terug kunnen krijgen?  _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 7:30 Onderwerp: |
|
|
Heb je zin in een hoop gedoe en energieverspilling voor 20 euro???
* Vindt dat een jurist ook praktisch moet blijven *
Maar terugkomend op de kwestie: als het nummer geheim is, dan is KPN haar verplichtingen uit de overeenkomst nagekomen. Ik weet niet goed waar je dan op moet baseren dat jij die 20 euro terug moet krijgen.
Dat dit nummer van een bedrijf is geweest is jammer voor jou (vanwege de telefoontjes van mensen die nog niet weten dat de naaimachinehandelaar er mee gestopt is). Maar geheim is het wel, want ik kan niet via de inlichtingendienst of internet achterhalen wat het nummer van mevrouw Jet Kroket is. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 8:41 Onderwerp: |
|
|
De bedoeling van een van een geheim nummer is dat je niet door Jan en Alleman gebeld kunt worden.
De UPC ziet me tegemoet en daar maak een andere afspraak mee. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 8:50 Onderwerp: |
|
|
KPN ziet dat 'geheim' alleen in relatie tot de telefoongids:
Quote: |
Als u liever niet wilt dat uw nummer wordt opgenomen in de De Telefoongids of opvraagbaar is bij KPN, dan kunt u dit aangeven via Mijn KPN of via het wijzigingsformulier achter in De Telefoongids. |
Aan die verplichting heeft KPN voldaan. Je zult dus moeten betogen dat KPN ook een verplichting heeft om een 'vers' nummer te verstrekken als iemand een geheim nummer wil.
Ik herinner me dat KPN altijd zegt dat ze nummers een jaar reserveren voordat ze ze weer gebruiken.
Arnoud |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 9:36 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ik herinner me dat KPN altijd zegt dat ze nummers een jaar reserveren voordat ze ze weer gebruiken. |
Dat is in dit geval dus niet gebeurd. De handelaar staat in het telefoonboek.
Bedrijven die van alles willen verkopen of vragen, gebruiken het nummer ook. Gisterenavond om 22.00 had ik nog zo'n iemand aan de telefoon.
Best vervelend. De KPN raakt een klant kwijt. Ik koop niet nog een keer een ander nummer. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 9:44 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Quote: | Ik herinner me dat KPN altijd zegt dat ze nummers een jaar reserveren voordat ze ze weer gebruiken. |
Dat is in dit geval dus niet gebeurd. |
Bevestigt KPN dit en weigert KPN desondanks een nieuw nummer te geven? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 11:42 Onderwerp: |
|
|
@Arnoud en Bona fides: bedankt.
Ik heb de KPN gebeld en ze bevestigde gelijk dat de zeggen dat ze nummers een jaar reserveren voordat ze ze weer gebruiken.
Kosteloos een nieuw nummer geven ging niet zo vlot, maar het komt.
Hier ben ik erg blij mee. Een overstap naar de UPC zonder nummerbehoud bleek niet zo handig. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 15:00 Onderwerp: |
|
|
Ikke niet bedankt?? Weeh ..
Mooi opgelost, zo, Jet! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 15:40 Onderwerp: |
|
|
TikSimone,
Ook bedankt.
Sorry, dat ik je was vergeten.  _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 16:09 Onderwerp: |
|
|
Arnoud Engelfriet schreef: | KPN ziet dat 'geheim' alleen in relatie tot de telefoongids: |
Geheime nummers worden bijvoorbeeld wel verkocht aan de postcodeloterij en andere akeligheden. Dat kun je met een briefje aan KPN laten stopzetten (het werkt!). Grappig genoeg leverde mij dat wel een verwijdering uit de telefoongids op. (Ik had geen geheim nummer, nu wel?) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 16:28 Onderwerp: |
|
|
@bona fides:
Bij een geheim telefoonnummer wordt het nummer niet afgedrukt in de telefoongids en wordt het ook niet vermeldt bij de nummer informatie-diensten. Bovendien is er een permanente blokkering van nummerweergave. Een echt geheim telefoonnummer, Bona Fides, lijkt het me niet te zijn. Met die akeligheden heb ik, gelukkig, nog niet te doen gehad. Dat briefje ga ik schrijven, uit voorzorg. Bedankt. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Robbb
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 14
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 17:52 Onderwerp: |
|
|
http://www.infofilter.nl/
zou in principe ook voldoende moeten zijn tav ongewenste reclame... of t echt werkt is nog maar de vraag. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 20:12 Onderwerp: |
|
|
Robbb schreef: | http://www.infofilter.nl/
zou in principe ook voldoende moeten zijn tav ongewenste reclame... of t echt werkt is nog maar de vraag. |
Werkt redelijk, maar niet tegen ongevraagde geadresseerde post. KPN verkoopt niet alleen je telefoonnummer, maar ook je adresgegevens. (Of bedoel je dat infofilter ook werkt tegen post? Ik weet niet of ik daar mijn adres wel heb ingevuld of kon invullen.)
Helaas zijn niet alle bedrijven die bellen bij infofilter aangesloten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|