|
Auteur |
Bericht |
cogito-ergo-sum
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 13:59 Onderwerp: Incassobureau incasseert, verzuimt toekoming bedrag |
|
|
Een incassobureau incasseert voor mijn bedrijfje een bedrag van 1000,-, echter na incassering verzuimt het incassobureau, om mij het bedrag te doen toekomen...
Bestaat er misschien zoiets als een branchevereniging voor incassobureau's waar ik met mijn klacht tegen, of vordering jegens, het incassobureau terecht kan?  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 14:19 Onderwerp: |
|
|
Jawel. Zie daarvoor deze link.
Maar ja, dan moet het bureau in kwestie daar wel bij zijn aangesloten.
Zo niet, dan kun je je geld natuurlijk via de rechter proberen te krijgen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cogito-ergo-sum
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 14:47 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Jawel. Zie daarvoor deze link.
Maar ja, dan moet het bureau in kwestie daar wel bij zijn aangesloten.
Zo niet, dan kun je je geld natuurlijk via de rechter proberen te krijgen. |
Of via een ander incassobureau  |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 17:21 Onderwerp: |
|
|
Volgende keer toch een advocaat inhuren
Zonder grappen: in gebreke stellen en daarna (laten) dagvaarden. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 17:29 Onderwerp: |
|
|
Quote: | De advocaat dient zich voor ogen te houden dat een regeling in der minne vaak de voorkeur verdient boven een proces. |
Gedragsregels, nr 3
 _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 18:04 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je: dan verkoop je toch gewoon de boot? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 18:44 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Quote: | De advocaat dient zich voor ogen te houden dat een regeling in der minne vaak de voorkeur verdient boven een proces. |
Gedragsregels, nr 3
 |
Die regel betekent toch dat 90% procent van de advocaten niet procedeert, maar schikt  |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 19:45 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Bedoel je: dan verkoop je toch gewoon de boot? | Nee natuurlijk niet. Maar wie weet wat een "goed gesprek" uit kan halen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 22 jul 2007 20:35 Onderwerp: |
|
|
Wellicht, maar als in gebreke stellen niet helpt...
Natuurlijk wel handig om eerst te controleren of er sprake is van een slordigheidje dat snel hersteld kan worden, of van onwil. Dat ben ik dus wel met je eens. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|