|
Auteur |
Bericht |
sociaal?
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA Studieomgeving (MA): OU Berichten: 8
|
Geplaatst: vr 20 jul 2007 10:16 Onderwerp: elektrastoring Kosten in rekening gebracht bij de huurder |
|
|
hoi hoi
hierbij het volgende
huurder krijgt een rekening inzake een elektrastoring die in het weekend heeft plaats gevonden. Hierdoor was ze genoodzaakt om de SOS dienst in te schakelen die hiervoor een contract heeft met de woningcorporatie.
Zijn deze kosten nou voor de huurder of de verhuurder? directe oplossing hoeft niet liever een adres waar ik hierover regelgeving kan vinden |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 20 jul 2007 10:29 Onderwerp: |
|
|
Kun je iets meer vertellen. Ik kan de situatie niet plaatsen. Zou ik een elektrastoring hebben, dan bel ik het storingsnummer van de energieleverancier. Hier staat de verhuurder buiten en voor zover ik weet kost me het niets. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
sociaal?
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA Studieomgeving (MA): OU Berichten: 8
|
Geplaatst: vr 20 jul 2007 10:47 Onderwerp: |
|
|
verhuurder brengt deze kosten in rekening aan de huurder. Omdat het in het weekend is gebeurd zouden er kosten aan vast zitten |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 20 jul 2007 10:50 Onderwerp: |
|
|
De storing kan heel goed een oorzaak binnen de woning of het gebouw hebben.
Als wordt doorberekend, dan via de servicekosten. Hier wat informatie. Omdat het om weekendservice gaat, lijkt doorberekening via de servicekosten toegestaan, zie punt 19.8 onder a. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 20 jul 2007 12:53 Onderwerp: |
|
|
Het is me niet duidelijk om wat voor een elektrastoring het gaat.
Is de elektriciteit in de gehele woning uitgevallen of is een installatie uitgevallen. Bijvoorbeeld de lift, de verwarmingsketel of het ventilatiesysteem. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|