|
Auteur |
Bericht |
flow
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 142
|
Geplaatst: za 14 jul 2007 22:10 Onderwerp: aantallen zaken ex art. 12 Sv - verklaring? |
|
|
I.v.m. mn scriptieonderzoek heb ik wat cijfers verzameld aangaande de aantallen procedures ex art. 12 Sv, zie hieronder de tabel. Jullie weten wel; bij art. 12 Sv gaat het om beklag tegen niet-vervolging bij een Gerechtshof.
Er blijkt sprake te zijn van een - overigens in de literatuur volgens mij tamelijk onopgemerkte (de rode cijfers zijn ongepubliceerd) - nogal heftige stijging. Een toename met de factor 15 vanaf 1972, volgens mij.
Hoe verklaren jullie die stijging?
 _________________ pro proferentem |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 14 jul 2007 22:29 Onderwerp: Re: aantallen zaken ex art. 12 Sv - verklaring? |
|
|
flow schreef: | Hoe verklaren jullie die stijging?
|
Lijkt me dat je eerst het totaal aantal strafzaken ernaast moet zetten en dan de differentiaal van beide pakt? |
|
|
|
 |
flow
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 142
|
|
|
|
 |
flow
|
Geplaatst: zo 15 jul 2007 3:01 Onderwerp: |
|
|
De percentuele verhouding tussen aantallen beklagzaken ex art. 12 Sv enerzijds en door de rechtbanken in eerste aanleg afgedane strafzaken en de totale OM-afdoening anderzijds, ziet er zo uit (bron CBS/Hoven):
 _________________ pro proferentem |
|
|
|
 |
|