|
Auteur |
Bericht |
Elisa
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 16 jul 2007 1:26 Onderwerp: Advocaat als ex-werkgever klachtwaardig? |
|
|
Ik hoop dat ik dit op de goed plek post, maar mijn vraag is het volgende;
Ik heb 2,5 jaar bij een advocatenkantoor als secretaresse gewerkt, voor een onuitstaanbare man. Dat hij niet helemaal op dezelfde wereld leeft als de rest van ons was me al duidelijk, maar het is nu een beetje uit de hand gelopen.
Ik werk daar inmiddels niet meer, maar heb nog wel contact met oud-collega's. Ook over de mail. Nu heeft deze advocaat in een mailbox van een van zijn medewerkers gezien dat daar een emailbericht van mij in stond. (was helemaal prive) Hij is daarop zo boos geworden dat hij mij een email heeft gestuurd waarin hij dreigt meet een contactverbod voor mij en mijn werkgever tegen hem en zijn bedrijf en al zijn medewerkers.
Omdat ik niet heb gereageerd op dat mailtje van hem (te geschokt voor woorden) heeft hij de volgende dag doodleuk naar mijn nieuwe werkgever opgebeld om zijn verhaal te doen. Gelukkig heeft mijn huidige werkgever het gesprek meteen beeindigd en is er niet op in gegaan.
Nu weet ik wel dat waar hij mee dreigt nergens op slaat en dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken, maar het vervelende is wel dat hij het brengt als advocaat en vrij dreigend.
Ik ben niet voor niets bij dat bedrijf weg gegaan en ik wil nooit meer iets met die man te maken hebben. Wat hij me nu weer flikt vind ik echt te ver gaan en ik hoop dat ik op een of andere manier een klacht oid tegen hem kan indienen zodat hij door heeft dat hij zo niet met mensen om kan gaan.
Heeft iemand misschien een idee voor me?? Ik heb al naar de plaatselijke orde gebeld, maar zij kunnen niks omdat het niet gaat om iets wat hij verkeerd zou hebben gedaan als mijn advocaat. Zij gaven aan dat ik wel een civiele procedure tegen hem kan opstarten, maar dat vind ik weer een beetje teveel van het goede...
Ik hoop op goede ideeen!!
Alvast bedankt!
grs, Elisa |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 16 jul 2007 1:46 Onderwerp: |
|
|
Als de orde niet kan helpen lijkt mij er binnen de grenzen van het fatsoen weinig aan te doen.
Verder is wraak geen goede raadgever. Zo snel mogelijk vergeten dus. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 16 jul 2007 7:16 Onderwerp: |
|
|
Was de e-mail aangetroffen in een e-mail inbox van de zaak? Want wellicht heeft hij er dan rechtmatig toegang toe zo nu en dan (als iemand er niet is, kan de mailbox bij een advocatenkantoor nog wel eens door een ander gemonitord worden).
Als dat het geval is, dan toch maar eens privé e-mail adressen uitwisselen zodat die man zeker geen kans krijgt om jouw e-mails nog bij anderen aan te treffen. |
|
|
|
 |
Marinus Hoorntje
|
Geplaatst: ma 16 jul 2007 9:40 Onderwerp: |
|
|
In artikel 46 van de Advocatenwet is bepaald dat advocaten aan tuchtrechtspraak zijn onderworpen (...) ter zake van enig handelen of nalaten dat een behoorlijk advocaat niet betaamt.
Het is niet zo dat je alleen kunt klagen over 'je eigen' advocaat. Mijn ervaring is ook dat de deken er veel aan doet om klachten op voorhand te weren. Niets van aantrekken! Er is onlangs een uitspraak gepubliceerd waarin is bepaald dat een werkgever niet zonder meer in de e-mail van werknemers mag speuren. Wat hier van zij, het is hoe dan ook laakbaar dat de advocaat je werkgever heeft benaderd. |
|
|
|
 |
Elisa
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 17 jul 2007 20:43 Onderwerp: |
|
|
Dank voor jullie reacties!
Ik weet nog niet of ik er echt wat aan ga doen, maar was vnl gewoon heel erg boos. Denk dat ik het er voorlopig gewoon bij laat, maar mocht hij nog eens iets raars uithalen kan het altijd nog en dan weet ik nu in ieder geval dat ik er iets aan kan doen.
Grs, Elisa |
|
|
|
 |
|