Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 30 jul 2025 19:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

nieuwe rol binnen bedrijf maar (nog) geen passens salaris
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
henkbas

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 17 jul 2007 19:48    Onderwerp: nieuwe rol binnen bedrijf maar (nog) geen passens salaris Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om te beginnen ik werk op een acrhitectenburo onder de architecten CAO.

2 maanden geleden is de project manager voor 2 projecten waar ik aan werk vertrokken naar een nieuwe baan. Ik heb aangeboden om de taken van hem over te nemen en draag dus nu voor deze projecten de verantwoordelijkheid van project manager. Dit is een zwaardere functie dan waar ik op het moment voor onder contract sta en volgens de CAO hoort hier dan ook een hogere beloning bij.
Nu heeft het bedrijf waar ik voor werk als 'policy' dat in juni functiebeoordelingsgesprekken gehouden worden en in december salarisgesprekken.

Ik heb dus vandaag mijn functioneringsgesprek gehad over mijn nieuwe rol en kreeg te horen dat alles zeker naar wens gaat en dat ze zeer tevreden zijn over hoe ik mijn rol vervul.
Nu willen zij echter mijn salaris pas bijschalen in december (aangezien het dan salarisgesprekken periode is) en als er dan een nieuw salaris onderhandeld is het vershil tussen mijn huidig en het nieuwe salaris keer 7 maanden uitbetalen als een bonus. Dit hebben we vandaag ondertekend als toegevoegde tekst in het functioneringsverslag.

Ik heb nu het gevoel dat ik ze er wat makkelijk mee weg heb laten komen want wat als ze besluiten in december dat ik de functie toch niet goed genoeg vervul en er dus geen nieuw salaris komt. Dan heb ik die periode 'gratis' meer verantwoordelijkheid gedragen.

Een ander punt is dat ik bij mijn volgende contractverlenging een onbepaalde tijd contract aangeboden moet krijgen (dit zou normaal in april moeten gebeuren). Nu zijn er van 2 mensen dit jaar het contract niet verlengd omdat hun contract naar onbepaalde tijd zou moeten worden overgzet. Is het zo dat bij een functiewijziging zoals het mijne mijn werkgever mij een nieuw contract moet aanbieden en dat dit dan in mijn geval voor onbepaalde tijd moet zijn?

Ik wil mijn werkgever (ik sta op goede voet met de mensen maar it's not personal, just business right) een mail sturen waarin ik aangeef dat ik niet geheel gelukkig ben met de gang van zaken.

Als alles gaat zoals iedereen beloofd dan is er natuurlijk niets aan de hand maar we leven in de echte wereld en ik wil zeker zijn dat ik niet de dupe word.

alvast dank
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 17 jul 2007 20:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je bent akkoord gegaan met uitbetaling achteraf onder voorwaarde dat je de promotie krijgt, en ik denk dat je daar juridisch niet veel meer aan kunt doen. Vragen kan natuurlijk altijd, of dat verstandig is laat ik aan jou over.

Op zich is het voor mij al niet zo duidelijk dat je (juridisch) nu al recht hebt op dat hogere salaris. Als je deze functie blijven blijft uitoefenen natuurlijk wel, maar als het om tijdelijk waarnemen gaat, en het kost je niet opeens veel meer uur dan anders, dan denk ik dat het nog niet zou meevallen om daar betaling voor af te dwingen. Uiteindelijk komt het toch ook neer op een buitenkansje voor jou om te laten zien dat je die extra verantwoordelijkheid aankunt, waarna het natuurlijk in de rede ligt dat jij die functie straks gaat krijgen. Bovendien kun je nu gewoon terugvallen op je oude vakantie als zou blijken dat je het toch niet aankunt. Persoonlijk lijkt mij de deal dan ook niet onredelijk (uitgaande van goede bedoelingen van je werkgever).

Of een promotie een nieuwe arbeidsovereenkomst inhoudt (met het oog op 4e contract = vast) is een interessante vraag! Ik denk dat het ervan afhangt of je opnieuw moet tekenen. Dat lijkt mij op zich niet nodig voor een promotie, maar misschien is dit in jouw bedrijf wel de gewoonte.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds