bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 17 jul 2007 20:47 Onderwerp: |
|
|
Je bent akkoord gegaan met uitbetaling achteraf onder voorwaarde dat je de promotie krijgt, en ik denk dat je daar juridisch niet veel meer aan kunt doen. Vragen kan natuurlijk altijd, of dat verstandig is laat ik aan jou over.
Op zich is het voor mij al niet zo duidelijk dat je (juridisch) nu al recht hebt op dat hogere salaris. Als je deze functie blijven blijft uitoefenen natuurlijk wel, maar als het om tijdelijk waarnemen gaat, en het kost je niet opeens veel meer uur dan anders, dan denk ik dat het nog niet zou meevallen om daar betaling voor af te dwingen. Uiteindelijk komt het toch ook neer op een buitenkansje voor jou om te laten zien dat je die extra verantwoordelijkheid aankunt, waarna het natuurlijk in de rede ligt dat jij die functie straks gaat krijgen. Bovendien kun je nu gewoon terugvallen op je oude vakantie als zou blijken dat je het toch niet aankunt. Persoonlijk lijkt mij de deal dan ook niet onredelijk (uitgaande van goede bedoelingen van je werkgever).
Of een promotie een nieuwe arbeidsovereenkomst inhoudt (met het oog op 4e contract = vast) is een interessante vraag! Ik denk dat het ervan afhangt of je opnieuw moet tekenen. Dat lijkt mij op zich niet nodig voor een promotie, maar misschien is dit in jouw bedrijf wel de gewoonte. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|