|
Auteur |
Bericht |
rolandus
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 09 jul 2007 16:23 Onderwerp: de politierechter als uitje |
|
|
Ik doe momenteel een onderzoek naar de openbare rechtszitting en zijn publiek. Er is een zekere spanning tussen het serieuze rechtsgebeuren de privacy hiervan en de niet betrokken toeschouwer die uit vrije interesse komt kijken. In hoeverre komen die mensen uit een verlangen naar sensatie?
Wie kan mij hier iets zinnigs over vertellen en of een link doorgeven naar een site met wet en regelgeving omtrent dit facet van de rechtsgang. Ik studeer vrijetijdskunde en mijn invalshoek is de belevenisindustrie, ik weet eigenlijk niets van rechten.
alvast dank. |
|
|
|
 |
Poeh
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 69
|
Geplaatst: ma 09 jul 2007 19:54 Onderwerp: |
|
|
Wellicht kun je zelf eens naar een aantal zittingen van de politierechter gaan en wat mensen uit het publiek vragen wat hun reden is om naar die zaak te komen kijken. |
|
|
|
 |
PBE
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 09 jul 2007 21:48 Onderwerp: |
|
|
Ik ben zelf al enkele keren naar de politierechter geweest en ik zie eigenlijk zelden publiek. Ik ga zelf uit interesse. Als er publiek zit, zijn dat volgens mij vooral studenten en af en toe journalisten (al is dat meestal bij de meervoudige strafkamer).
Helemaal vergeten, er komen ook regelmatig vrienden en familie mee van de verdachte. |
|
|
|
 |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: di 10 jul 2007 20:36 Onderwerp: |
|
|
Ik ga aanstaande maandag samen met een vriendin van me, een juridisch dagje Den Haag doen. We willen wat zittingen en uitspraken bijwonen en naar het Joegoslavië tribunaal. Is er hier wel eens iemand naar het Joegoslavië tribunaal geweest? Ook andere juridisch getinte uitgaanstips zijn welkom. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 10 jul 2007 21:16 Onderwerp: |
|
|
Patricia20 schreef: | Ik ga aanstaande maandag samen met een vriendin van me, een juridisch dagje Den Haag doen. We willen wat zittingen en uitspraken bijwonen en naar het Joegoslavië tribunaal. Is er hier wel eens iemand naar het Joegoslavië tribunaal geweest? Ook andere juridisch getinte uitgaanstips zijn welkom. |
Leuke nieuwe topic!! _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|