Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 11 aug 2025 2:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huurwoning
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
revpolen

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 10 jul 2007 23:30    Onderwerp: Huurwoning Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen hier op het forum,

Mijn naam is Raymond van Polen en ik ben 22 jaar.
Sindskort hebben mijn vriendin en ik ons 1e huisje helaas gaat dit niet goed. Hier ons verhaal:

Mijn vriendin en ik hebben sinds 1,5 maand een eigen (huur) huis
De 1e dag mochten we een nieuwe keuken uitzoeken omdat de oude na 30 jaar afgescheven was. Hier waren we uiteraard heel blij mee. De levertijd van de keuken zou 6 weken zijn, hier gingen we mee akkoort zodat wij, het huis konden opknappen. We hadden de vloer besteld en alles zou na die 6 weken gelevert worden zodat de vloer niet beschadigt zou worden. ( Dit IVM. een regel in het contract dat hun niet verantwoordelijk zijn voor vernieling/vermissing van goederen bij het plaatsen van de keuken. )
Nu werd ik gisteren gebelt met de vraag of de afmetingen en de kleur klopten . Ik bevestigde dit en de man vertelde mij dat de keuken besteld zou worden. mijn reactie hier op was meteen dus ik moet weer 6 weken wachten? De man bevestigde dit en zei dat ivm de bouwvak er nog wel wat weken bij zouden komen. Ik ben smiddags direct naar de woningbouw gegaan en heb naar me contactpersoon gevraagd deze kwam na 15 minuten aangelopen naar de receptie, aanegzien ik om dat moment achteraf zat zagen ze mij en mijn vriendin niet zitten. Dus vertelde de receptie ons verhaal aan de contactpersoon. Deze dame vertelde tegen de receptioniste "dat wij maar niet moesten zeuren en dat we lastige mensen waren" De dame schok om dat ik alles hoorde en gelijk vroeg "ow? is dat zo? " na een kort gesprek met deze dame te hebben gehad . Waar ze ons ondermeer voor leugenaar uitmaakte, ze had immers nooit gezegt dat de keuken bij de 1e afspraak besteld zou zijn. ( ik heb hier 3 getuigen van.. )
De vrouw vond dat we de vloer maar moesten laten wachten en op betonnen vloer moesten gaan leven voorlopig. Ik vertelde de contactpersoon dat ik aankomende maand minder huur zou overmaken aangezien wij momenteel al 1,5 maand de volle huurprijs betalen ( zonder er te kunnen wonen ) en ze woningbouw nu verwacht dat wij weer 2 maanden de volle huur gaan betalen zonder dat wij woongenot kunnen hebben. Wij zijn echt bereid om de volle huur te betalen. maar wij voelen ons nu zwaar bedrogen. en voorgelogen.
verder is in het huis een moederhaard van 20 jaar oud, volgens diverse bronnen mag een moederhaard maximaal 15 jaar oud zijn. ook hier doet de woningbouw niks aan. we vinden hem ook totaal niet veilig meer.

wie staat er hier in zijn recht?

de woningbouw?
of mijn vriendin en ik?

want voor ons 1e huisje vind ik dit toch echt wel jammer
als we 3 a 4 maanden huur moeten betalen zonder samen te wonen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
revpolen

BerichtGeplaatst: di 10 jul 2007 23:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ook heb ik vandaag een bericht gehad dat de keukenblad 310 euro gaat kosten ( IPV de 200 die de contactpersoon de 1e dag zei )
Ze bestellen de keuken pas als ik het geld over maak op hun rekening.
Dit heb ik uiteraard nog niet gedaan
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 10 jul 2007 23:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gaat het om een niet-standaard keukenblad? Anders zie ik niet in waarom jij ervoor zou moeten betalen.

Ik neem aan dat er nu nog een oude maar bruikbare keuken in zit? Hoe waarschijnlijk is het dat de nieuwe vloer beschadigd zou raken?

Dat de woningbouwvereniging of keukenzetter niet aansprakelijk zou zijn voor schade bij het zetten lijkt mij niet zo vanzelfsprekend. Ondanks die regel in het contract. Maar misschien kun je afspreken dat die regel wordt geschrapt?

BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2007 7:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de keuken die er nu in zit vind ik niet bruikbaar meer. ( doorzakkende blad, kastjes die verrot zijn enzo. ) we hebben idd een niet standaard keukenblad.
De regel willen ze er niet uithalen. Kans is denk ik groot aangezien ze met de kastjes moeten gaan schuiven. over een vinyl vloer
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2007 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De opstelling van de verhuurder verdient, op zijn zachts gezegd, niet de schoonheidsprijs.

Ik begrijp dat er een slechte keuken in de woning zit en de verhuurder wil deze (nog) niet vervangen. Het komt inderdaad voor dat een huurder ontevreden is met de aanwezige keuken en dat bij de verhuurder een andere keuken uitgezocht mag worden.

Ik zit met het probleem dat dit keukenverhaal wellicht niet als een gebrek aangemerkt kan worden. Je wilt de keuken immers zelf.

Als ik jou was, ging ik voor een standaard keukenblad waarvoor niet extra betaald hoeft te worden. Dit is niet alleen voordeliger, dit probleem is ook gelijk opgelost.

Dat de verhuurder niet verantwoordelijk is voor vernieling en/of vermissing van goederen bij het plaatsen van de keuken, lijkt me correct. Dit vind ik een overbodige regel. Dit zijn strafbare feiten waarvoor de verdachte vervolgd dient te worden.

Ik denk dat de keukenzetter wel aansprakelijk is voor schade bij het zetten van de keuken. Let wel: ze kunnen aansprakelijk zijn, maar daarmee heb je (nog lang) geen geld.

Het komt geregeld voor dat er grote werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Normaal is dat er goed wordt afgedekt. Mocht je de vloer leggen, let dan bij het plaatsen van de keuken goed op het afdekmateriaal. Blijf er beetje bij, hou het in de gaten. Verzeker je ervan dat de afmetingen van nieuwe keuken gelijk zijn aan die van de oude keuken!!

Je bent gevraagd te bevestigen of de afmetingen van de nieuw keuken kloppen. Had je een opnameformulier waar je de afmetingen van overnam of heb je zelf gemeten. Nooit zelf meten. Dat moet iemand van de keukenleverancier doen. Het moet hun verantwoordelijkheid zijn als het niet juist is, niet die van jou. Let dus op dat je een opnameformulier ontvangt.

Met het inhouden van huur moet je oppassen. Het kan niet omdat je van mening bent dat je geen of verminderd woongenot hebt. Ik ben erg bang dat de relatie met de, toch al minder beschaafde, verhuurder verder verstoord raakt. Ik raad je aan dit niet uit te voeren.

Bel de verhuurder op dat je gaat voor de uitgezochte keuken met het standaard keukenblad. Noteer naam, datum en tijdstip. Bevestig dit schriftelijk. Mocht je in het bezit zijn van draadloze telefoon met speaker functie en heb je een MP3-speler met opnamemogelijkheid, neem het gesprek dan op. Juridisch kom je nergens zonder bewijs. Wie stelt bewijst. Even afwachten hoe het loopt.

De moederhaard van 20 jaar oud. Je hebt een huurwoning en doorgaans ontvang je pas nieuw spul als het oude van ellende in elkaar zakt en als je een huurverhoging betaalt!!
revpolen

BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2007 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vandaag gebelt door de keukenafdeling van bedrijf X, wordt dus begin oktober dat ik me keuken heb... ( IPV volgende week )
ze hebben toegegeven dat het een interne cominucatiefout is geweest waardoor ik nu dus zolang moet wachten ( lees de vrouw op de 1e afspraak had mij nooit mogen beloven dat de keuken in 6 weken er was en ze zou het voor haar vakantie hebben doorgegeven aan de keuken afdeling dit is dus niet/goed gebeurt ).
De persoon van de keukenafdeling verzekerde me dat als ze schade maken dat ze die herstellen maar ze willen onder geenbeding dat stukje tekst dat hun NIET verantwoordelijk zijn uit het contract halen. Ze betreuren dat onze samenwerking zo moet beginnen en vroegen me of ik serieus bezig was met juridische stappen. ik heb AS maandag een afspraak bij het juridischloket
daar gaan we het een en ander uitzoeken.

@ jetKroket
ze willen wel de keuken leveren. alleen door hun fout moet ik nu dus 4 maanden wachten en wel gewoon volle huurprijs betalen. Dit terwijl ik maar de helft van me huis kan gebruiken

Moderatie: bedrijfsnaam geschrapt.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 12 jul 2007 0:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het echt zo is dat de huidige keuken onbruikbaar is, dan mogen ze je natuurlijk niet de volle huurprijs laten betalen. Eerlijk gezegd denk ik dat het wel meevalt met die onbruikbaarheid.

Voor beschadiging van de vloer ben je -denk ik- een beetje te panisch.
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 12 jul 2007 9:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat laatste denk ik niet. Althans, ik kan me goed voorstellen dat je niet wilt dat een stel bouwvakkers zich uitleeft op je gloednieuwe vloertje. Die mensen zijn doorgaans niet zachtzinnig met spullen.
Het is natuurlijk ook een beetje suf dat zij wel mondeling toezeggen in te staan voor de schade, maar dat niet even netjes schriftelijk willen vastleggen. Ik zou maar niet op hun blauwe ogen afgaan!

De afspraak die je hebt gemaakt voor het keukenblad staat, de prijs kunnen ze niet ineens zomaar verhogen. Heb je dat zwart op wit?
Voor het overige is het een heel vervelende situatie. Maar ik denk dat je er weinig mee kan als je het zuiver juridisch wilt spelen. OK, je hebt wat minder woongenot dus je betaalt wat minder huur, maar daarmee is het probleem niet opgelost.
Beter dus om met de verhuurder en andere partijen er uit te komen. (Kan geen kwaad goed te weten wat je rechten zijn, honing en stok werken in combinatie vaak het beste! Wink ) Spreek een redelijke tijdelijke huurverlaging af, probeer te regelen dat je vloer ook later komt, probeer dat aanrecht er gratis uit te slepen Wink
Grijp hun slordige handelen aan als pressiemiddel om het achterstallig onderhoud goed aan te pakken!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds