|
Auteur |
Bericht |
Jochem123Q
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 15 jul 2007 21:31 Onderwerp: Opzegperiode doorkomen |
|
|
Ik heb zojuist ontslag genomen met een opzegperiode van 1 maand.
-Kan ik eerder zonder toestemming stoppen bij mijn werkgever.
-Zoja hoe?
-Mag de werkgever je tijdens deze opzegperiode ander werk laten verrichten?
Jochem |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 15 jul 2007 21:36 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou je eerder willen stoppen, Jochem?
Enfin, naar aanleiding van je vragen: ja, dat kan in principe wel, als je dat met je werkgever overeen kunt komen. Het wordt dan natuurlijk wel onbetaald verlof. Overleg daar eens over als e.e.a. je zo hoog zit dat je het niet die ene maand kunt volhouden.
Als jij gewoon niet meer zou komen opdraven dan word je schadeplichtig ten opzichte van je werkgever. Niet doen dus.
Over het ander werk laten verrichten: is je werkgever dat van plan dan? Of dat kan hangt af van wat er in je contract is geregeld. Daar valt dus in zijn algemeenheid niet zo wat over te zeggen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 15 jul 2007 21:42 Onderwerp: |
|
|
Je kunt je werkgever natuurlijk vragen of je eerder mag vertrekken.
De werkgever kan je aan de opzegtermijn houden. Als je net ontslag hebt genomen, begint die maand te lopen vanaf 1 augustus en is 31 augustus je laatste werkdag.
Je kunt stoppen in de zin dat dwangarbeid verboden is. Maar je werkgever kan dan schadevergoeding vorderen. Dan kost augustus je een maandsalaris ipv dat je een maandsalaris verdient.
Binnen redelijke grenzen mag de werkgever je ander werk laten doen. In ieder geval mag de werkgever je van bepaalde klussen afhalen wanneer het bedrijfsbelang daarbij gediend is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|