|
Auteur |
Bericht |
Freak
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 mrt 2008 23:47 Onderwerp: In beslagneming zonder veroordeling |
|
|
De titel is iets te kort door de bocht, maar de gehele gewenste titel paste niet .
Zojuist las ik dit artikel. Op grond van wat voor 'n wet zou dit inbeslag nemen mogelijk zijn? Het lijkt mij wat krom, de auto's/geld zijn niet nodig voor onderzoek (althans, wordt niet vermeld in artikel), en er is nog geen rechterlijke uitspraak. Iemand enig idee?
Bvd,
Freak
p.s. Ik ben mij er van bewust dat het artikel niet heel erg veel informatie geeft. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: za 29 mrt 2008 10:43 Onderwerp: |
|
|
Quote: | In enkele politieregio's worden ongebruikelijke transacties gecontroleerd. Met de zogenoemde patseraanpak kan een misdrijf worden opgespoord via iemands vermogen |
Dit klinkt alsof ze wel nodig zijn voor onderzoek, d.w.z. worden gebruikt om aan te tonen dat hij meer geld heeft dan hij rechtmatig zou kunnen hebben, zal ik maar zeggen. Dit zou "gewoon" zijn op basis van artikel 94 Wetboek van strafvordering. vermoed ik. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 29 mrt 2008 14:48 Onderwerp: |
|
|
Het gaat hier volgens mij om een actie in het kader van het Project Ongebruikelijk Bezit (het patserproject). Het idee is geloof ik dat als iemand niet kan uitleggen hoe hij aan zjin dure auto komt, die auto "dus" betaald is met zwart geld, zodat die persoon "dus" een belastingschuld heeft.
Mocht de persoon een uitkering ontvangen, dan is er sprake van schending van de informatieplicht en kan de uitkering worden teruggevorderd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
quinty
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 29 mrt 2008 18:03 Onderwerp: |
|
|
het geld en de auto's zijn in het kader van een strafrechtelijk onderzoek in beslag genomen, althans zo begrijp ik het.
HEt artikel van foknieuws wekt de indruk dat betrokkene dat zelf heeft ingeleverd bij justitie. Maar zo werkt het niet in het strafrecht
en inderdaad de bevoegdheid tot inbeslagname is neergelegd in art 94 SV.
Indien je daartegen wilt ageren, kun je een klaagschrift ex art 552a Sv indienen. _________________ strafzaak? Kijk op www.strafzaken.nl en vul de gegevens in! |
|
|
|
 |
|