|
Auteur |
Bericht |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 mrt 2007 20:59 Onderwerp: Vond bij toeval een interessant stukje op een forum......... |
|
|
De uitspraak is al van juli 2005, hij is pas eind september 2006 gepubliceerd
En ook toen is er weinig ruchtbaarheid aan gegeven.
Vind ik niks gek, de vakbroeders willen vooral geen slapende honden wakker maken.
Ik heb zelf ook eens te maken gehad met een advocaat die meer geïnteresseerd was in uren schrijven en mij daarom op het verkeerde been probeerde te zetten.
Wat is er in deze casus aan de hand?
Een echtscheidsingsadvokaat moet schadevergoeding betalen aan de ex-man van zijn cliënte omdat hij talloze kansloze procedures tegen de man voerde. De advokaat kan zich niet verschuilen achter de opdracht van zijn cliënte. Hij heeft een eigen verantwoordelijkheid.
Rechtspraak.nl LJN AU7488
Niet alleen advokaten schieten tekort bij echtscheidingen.
Ook een notaris moet een flinke schadevergoeding betalen omdat hij niet geadviseerd had dat het echtscheidingsconvenant zoals echtelieden dat voor ogen hadden, bijzonder nadelig uit zou pakken voor de vrouw.
Rechtspraak.nl LJN AZ7006 |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 05 mrt 2007 21:30 Onderwerp: |
|
|
Als ik het zo lees is er niets nieuws onder de zon. Wat is precies je punt? _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 mrt 2007 7:21 Onderwerp: |
|
|
Was deze discissie over betreffend onderwerp niet eerder tegengekomen op dit forum........
Let wel, deze tekst is niet van mijn persoon, alleen de aanhef.
Gr.Leader. |
|
|
|
 |
@Paul
Leeftijd: 123 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 29 mrt 2008 22:05 Onderwerp: |
|
|
Leader, dank voor deze uitspraak. |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: zo 30 mrt 2008 10:33 Onderwerp: |
|
|
Op zich leuke uitspraken om even te lezen.
Ze voegen ook wel wat toe misschien aan de discussie in het algemeen, op het forum zijn wel eerder vragen gesteld over de aansprakelijkheid van de advocaat van de tegenpartij die schijnbaar kansloze procedures aanspant bij echtscheiding.
http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/123998/highlight//#123998 |
|
|
|
 |
|