|
Auteur |
Bericht |
ursula
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 23:34 Onderwerp: mediation |
|
|
Beste Juristen,
Mijn dochtertje inmiddels 5jaar is 10 jan 2004 door haar vader verkracht.
Dit werd bewezen(ook medisch) en hij werd door de rechtbank en later in hoger beroep ook door het hof veroordeelt tot een gevangenisstraf van 30 maanden. Ook werd bewezen mij aangevallen te hebben met een mes.
In de jaren negentig gijzelde hij zijn ex-vrouw en hun zoontje, wat hem een straf opleverde van bijna 6 jaar.
Hij stelde hoger beroep in op gezag en omgang(de rechtbang heeft omgang en gezag ontnomen en ook de kinderbescherming is tegen een omgang) en de voorzitter stelde een mediation voor en veegde de veroordelingen gewoon van tafel. Ook veegde hij de adviesen van de psychiater en psychologen waar mijn dochtertje al twee jaar in behandeling is vanwege haar traumatische ervaring.
Men weet dat meneer een geweldadig individu is, want hij bezit een strafblad waar men meer dan U tegen zegt.
Wij wonen inmiddels op een geheim adres, met het nodige netwerk om ons heen gebouwd vanwege zijn geweldadige en aggressieve gedrag.
Hoe kan een rechter in gods naam een mediation voor stellen?????
Hoe is het mogelijk dat ik met de verkrachter van mijn kind een compromis zou moeten sluiten? Hoe kan ik mijn kind beschermen?
En waarom is het nodig om mee te werken zodat de sympathie je de sympathie van een rechter wint zodat hij in het belang van je kind een beslissing neemt en niet in het belang van de dader?
meneer claimt nog steeds onschuldig te zijn, zoals bij al zijn gepleegde delikten. En de rechter zei dat het verhaal omdat meneer dat claimt wel eens verzonnen zou kunnen zijn. Weerzienwekkend, want ik heb de indruk dat hij dan aan de capaciteiten van zijn eigen collegas twijfelt.
Dat hij twijfelt aan de getuigenissen van de kinderarts, psychiaters ect.
Misschien hoort mijn verhaal hier niet, ik weet het niet, maar ik zoek wanhopig naar een oplossing om deze nachtmerrie te beeindigen, om mijn dochtertje een normaal leven te bieden in zoverre dit nog kan.
Wat kan ik doen zodat het Hof mij hoort?? |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 12 mrt 2006 23:46 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Misschien is het zinvol om (op toevoegingsbasis) een advocaat in de arm te nemen.
Ik heb meegemaakt dat een slachtoffer van een psychotische, gewelddadige man een eigen advocaat nam om zo haar eigen belangen kenbaar te kunnen maken. Een officier van justitie kan veel doen, maar in dit geval lijkt mij een eigen advocaat die je bij kan staan een goede optie.
Je kan via de rechtswinkel bij jou in de buurt vragen of zij een geschikte advocaat kunnen adviseren, of je neemt zelf contact op met een kantoor.
Verder denk ik dat de 'echte' juristen (in opleiding) op dit forum je inhoudelijk beter kunnen adviseren dan ik dat op het ogenblik kan.
Succes en sterkte.
Gwen |
|
|
|
 |
ursula
|
Geplaatst: ma 13 mrt 2006 0:05 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een prima advocate tot nu toe, hij kreeg eerder een straat en contact verbod, en de rechtzaken op zich verliepen tot nu tot goed.
Maar het Hof in Den Haag nu, is het probleem.
De uitlatingen van de voorzitter vind ik uiterst beledigend, want niet wij zijn de midadiger. Ook vind ik het niet normaal dat ik weer moet bewijzen dat meneer een psychopaat is en een gevaar voor mijn kind.
Dat zou toch nu wel duidelijk moeten zijn na al die veroordelingen.
Dus waarom kan dit allemaal zomaar van de hand gedaan worden en hoeveel kinderen moeten er noch vermoord worden door hun vaders eer nederland luistert????
Hoeveel moeders moeten er nog vluchten.
Justitie heeft teveel begrip voor de daders. Elke verkrachtte vrouw wil zo ver en snel mogelijk bij haar verkrachter vandaan en een kind wat zich niet zelf kan verdedigen zou zijn verkrachter omdat het de biologische vader is wekelijks op moeten zoeken? Krom..... heel krom |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 13 mrt 2006 3:01 Onderwerp: |
|
|
Hij is dus veroordeeld tot verkrachting en mishandeling of wellicht erger, poging tot doodslag, en hij heeft 30 maanden gekregen? Terwijl hij al een enorm strafblad heeft. Lijkt me wel een wat lage straf.
Maar is de zaak tot verkrachting ook in cassatie ofzo?? Of gaat de hoger beroep zaak alleen over de omgang? Want ik kan me niet voorstellen dat als de rechter het vonnis moet respecteren van de rechtbank, als er dus niet in hoger beroep is gegaan, vervolgens ook maar overweegt om over te gaan tot omgang.
Laatst aangepast door Eva op ma 13 mrt 2006 14:50, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
nieky
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 mrt 2006 13:18 Onderwerp: |
|
|
Quote: |
Hoe kan een rechter in gods naam een mediation voor stellen????? |
Laat ik een gok doen, want de beweegredenen van de rechter blijven natuurlijk onbekend. De rechter zou best wel eens op de hoogte kunnen zijn van het feit dat beschuldiging van incest een veel gebruikt middel is (geweest), zeg maar een hype, van advocaten om de zin van de moeder door te drijven. Hiervan zijn veel vaders en hun kinderen de dupe geweest. Misschien dat jouw verhaal hem overdreven voorkwam en hij daarom mediation voorstelde.
Zelf zie ik dit anders, volgens mij is de natuurlijke volgorde eerst mediation, en als dat niet lukt, dan een gerechtelijke procedure. Zo gaat het in het handelsverkeer immers ook: eerst koop je een koelkast, en pas als men hem niet wil leveren schakel je de rechter in. Let wel dat de Raad voor de Rechtspraak voorkeur heeft voor een andere volgorde namelijk eerst de rechter en dan pas mediation. Maar dat is duidelijk gelobby.
Ik neem aan dat jouw verhaal waar is, en dan is de accusatoire aanpak passend. Jouw advocaat zal partijdig, aan jouw kant staand, jouw belangen behartigen. Ik begrijp dat die ook in het belang van jouw kind zijn.
Ter vergelijking: ik heb als vader driemaal mediation aangeboden. Dit werd botweg geweigerd en ik werd van alles beschuldigd. De advocaten behandelen mij als een onmondige jongen en ik voelde mij onder curatele gesteld, omdat de post niet via mij ging. Ook tijdens de zitting had ik niets in te brengen.
Ik voel met je mee: het is verschikkelijk zoals het huidige rechtssysteem met mensen denkt te moeten omgaan.
Zie het in jouw geval als een goed bedoelde poging van de rechter om goed te doen. |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: ma 13 mrt 2006 14:51 Onderwerp: |
|
|
Oke, maar als de vader ook in hoger beroep is veroordeeld tot de verkrachting dan is dat gewoon een bewezen feit en is er dus geen sprake meer van eventuele valse beschuldigingen.
Het lijkt me een rare zaak. |
|
|
|
 |
meester
Leeftijd: 78 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 13 mrt 2006 17:47 Onderwerp: Mediation |
|
|
Eerst even @ Eva: de man werd niet veroordeeld tot verkrachting, maar wegens...Overigens heb ik soms het idee dat onze rechters akelig ver van de alledaagse werkelijkheid afstaan, en het lijkt zo nu en dan wel of ze bang zijn voor persoonlijke gevolgen van de veroordeling die ze uitspreken. Misschien kom je zo iemand nog eens tegen? Haatmail? Doodsbedreiging? Speelt allemaal mee tegenwoordig. Ik wens de vrouw in kwestie heel veel sterkte. Mijn hart bloedt voor het kind. _________________ Nil desperandum! |
|
|
|
 |
Eva
|
Geplaatst: ma 13 mrt 2006 19:58 Onderwerp: |
|
|
meester schreef:
Quote: | en het lijkt zo nu en dan wel of ze bang zijn voor persoonlijke gevolgen van de veroordeling die ze uitspreken. Misschien kom je zo iemand nog eens tegen? Haatmail? Doodsbedreiging? Speelt allemaal mee tegenwoordig. |
Dit lijkt me onzin. Ik hoorde laatst een paar hoge rechters zeggen dat ze in hun hele (lange) loopbaan nog nooit last hebben gehad van bedreigingen en maar zelden last van angst. Dat soort zaken speelt meer bij officieren van justitie dan bij rechters. |
|
|
|
 |
ursula
|
Geplaatst: ma 13 mrt 2006 22:42 Onderwerp: mediation |
|
|
Van mijn advocate hoorde ik dat de tegenpartij niet alle aangiftes en verklaringen van de kinderartse en psychologen had ingediend in de zaak hoger beroep gezag en omgang. Dus de voorzitter was alleen in het bezit van de vonnissen van de incest. Noch had hij de papieren van het straat-en contactverbod gezien.
Kan het dat de tegenpartij dit gewoon "vergeten" is of vergeten?
Zou dit de voorzitter beinvloed kunnen hebben?
Alsnog heeft mijn advocate het Hof nu alle stukken gestuurd en nog een paar stukken uit eerdere tijden van een straat-en contactverbod van zijn eerdere vrouw, waarin beschreven staat wat er met haar gebeurde, een psychologisch rapport waarin heel zijn psyche bloot gelegd word en en en.
Nu is het de vraag of het Hof dit aan neemt, want meneer ging prompt in verzet.
Dit zou een grove schending van zijn privacy zijn.
Wij faxten het Hof terug dat het belang, de veiligheid en het welzijn van mijn kind voor de "privacy" van de man gaat en iemand die niets te verbergen heeft zich ook niet hoeft te beroepen op zijn "privacy".
Het is dus echt grof knokken. En dat is nu ecxact wat ik bedoel.
Dit zou niet nodig moeten zijn, want na twee jaar eindelijk rust word de grond weer onder je voeten vandaan gehaald door de insinuaties van een voorzitter. |
|
|
|
 |
ursula
|
Geplaatst: do 30 mrt 2006 21:31 Onderwerp: mediation |
|
|
Er zijn knopen doorgehakt door het hof.
Alle papieren met informatie over zijn verleden zijn door het hof geaccepteert.
Mediation is gelukkig van de baan. In afwachting van de uitspraak van de Hoge raad, ivm de verkrachting van mijn dochtertje is de zaak voor een omgang uitgesteld tot Oktober waarna deze pro forma word gehouden.
Afhangig van de uitspraak in cassatie word er een onderzoek van de raad voor de kinderbescherming gestart.
Dus denk ik hoe het ook zal gaan met de cassatie, er door al die informatie van zijn verleden, welke de kinderbescherming toch ook zal hebben inmiddels, er voor ons toch goede hoop kan zijn.
Zo zachtjes aan begin ik toch het gevoel te krijgen eindelijk te worden gehoord. Is het eigenlijk mogelijk dat zijn straf misschien ietsies hoger kan worden door cassatie?? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 30 mrt 2006 22:16 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Is het eigenlijk mogelijk dat zijn straf misschien ietsies hoger kan worden door cassatie?? |
Ursula, de Hoge Raad kijkt niet naar de inhoud van de zaak (zoals het Hof dat doet), maar kijkt - heel kort gezegd - of het recht goed is toegepast. Als jouw ex in cassatie in het gelijk zou worden gesteld in zijn bezwaren (dus: als de HR vindt dat er fouten zijn gemaakt in de procedure, dat het recht niet goed is toegepast), dan wordt vaak de zaak terugverwezen naar een Gerechtshof en die moet dan de zaak opnieuw beoordelen. Maar de HR legt dus geen straf op.
Ik zie je berichten nu pas. Fijn dat je even een update plaatst en ook ik wens jou en je dochter heel veel sterkte. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
ursula
|
Geplaatst: zo 02 apr 2006 17:20 Onderwerp: mediation |
|
|
Dus, als hij in het gelijk zou worden gesteld, en de zaak moet overnieuw,
is het mogelijk dat de straf hoger uitvalt.
Dan zou het eventueel ook zo kunnen zijn dat de rechters hem dan ook een tbs kunnen opleggen??
Wat een aandacht voor een kinderverkrachter, wat een geld dit allemaal kost voor de samenleving, en wat en stress voor de slachtoffers.
Als en hond en kind bijt laat men deze inslapen.
Dat zouden ze met een kinderverkrachter ook moeten doen.
Zachtjes laten inslapen. |
|
|
|
 |
ursula
|
Geplaatst: zo 16 jul 2006 13:13 Onderwerp: mediation |
|
|
Beste Juristen,
13 Juni is de uitspraak in cassatie geweest en zijn beroep is niet ontvankelijk verklaard. Meneer is dus onherroepelijk veroordeelt. |
|
|
|
 |
Werner
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 18 jul 2006 18:49 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Quote: | Is het eigenlijk mogelijk dat zijn straf misschien ietsies hoger kan worden door cassatie?? |
Ursula, de Hoge Raad kijkt niet naar de inhoud van de zaak (zoals het Hof dat doet), maar kijkt - heel kort gezegd - of het recht goed is toegepast. Als jouw ex in cassatie in het gelijk zou worden gesteld in zijn bezwaren (dus: als de HR vindt dat er fouten zijn gemaakt in de procedure, dat het recht niet goed is toegepast), dan wordt vaak de zaak terugverwezen naar een Gerechtshof en die moet dan de zaak opnieuw beoordelen. Maar de HR legt dus geen straf op.
Ik zie je berichten nu pas. Fijn dat je even een update plaatst en ook ik wens jou en je dochter heel veel sterkte. |
Long time no see: tiksimome. Je reactie is voor de praktijk en zeker voor het geval juist, maar je vergeet dat de Hoge Raad wel degelijk een zaak zelf kan afdoen. Die bevoegdheid heeft de Hoge Raad wanneer hij in zijn beoordeling tot de conclusie komt dat geen nader feitenonderzoek nodig is. De toepassing van die rechtsregel in het strafrecht zie je vooral bij de overschrijding van de redelijke termijn (niet meer niet-ontvankelijk OM, maar strafreductie).
Wanneer na cassatie wordt verwezen, dan kan het Gerechtshof inderdaad alsnog een hogere straf opleggen dan bij de vernietigde uitspraak was opgelegd. Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is echter, dat wanneer een strafzaak wordt gecasseerd naar aanleiding van een door de verdachte ingesteld beroep, er veelal aanleiding bestaat tot strafreductie. Let op: ook hier gaat (zeker na verwijzing) de redelijke termijn als strafreductiegrond zwaar wegen. |
|
|
|
 |
Werner
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 09 jul 2007 18:00 Onderwerp: bewijskracht |
|
|
Ik lees deze berichten nu net voor het eerst. De eerste vraag die bij mij opkomt is hoe het verder gegaan is.
Twee korte opmerkingen over de geplaatste reacties:
Op zich is juist dat de HR een zaak (indien één of meer van de voorgestelde cassatiemiddelen gegrond bevonden wordt) zelf kan afdoen, maar dan is daarvoor wel nodig dat geen nader onderzoek naar de feiten gedaan behoeft te worden. Dat doet zich niet zo heel vaak voor en daarom is de reactie van tiksimone binnen het kader van dit onderwerp niet onjuist te noemen.
Een ander punt is dat ik mij afvraag in hoeverre in de procedure bij het Hof een beroep is gedaan op de bewijskracht van de strafrechtelijke veroordeling(en). Een onherroepelijk geworden strafrechtelijke veroordeling levert dwingend bewijs op. Als ik het goed heb meegekregen, dan was de strafrechtelijke veroordeling nog niet onherroepelijk, maar is die dat wel geworden. Kon dat nog bij het Hof omtrent de omgang worden ingebracht?
Stel dat de strafrechtelijke veroordeling door het Hof niet is meegewogen (of zelfs van tafel is geveegd), dan kan in het onherroepelijk worden van de strafrechtelijke veroordeling wellicht aanleiding gevonden worden om een eventueel opgelegde omgangsregeling opnieuw ter discussie te stellen. Let wel: heeft het Hof wel de strafrechtelijke veroordelingen meegewogen, dan gaat het hier gestelde dus niet op. |
|
|
|
 |
|