Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Regina_J
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 3:37 Onderwerp: Smaad? Laster? Belediging? Wat hiermee te doen? |
|
|
Hallo allemaal,
Hieronder zal ik zo kort en bondig proberen de kwestie waarin ik overweeg gerechtelijke stappen te ondernemen voor- en uitleggen.
Misschien lijkt sommige informatie niet relevant, maar gaandeweg hoop ik dat dit duidelijk wordt.
Allereerst de personen die er bij betrokken zijn en die ik met een letter zal aanduiden vanwege de privacy.
R: Ondergetekende
A: Vriend van R (in de romantische sfeer)
P: Vriend van A (in de kameraadschappelijke sfeer)
S: Echtgenote van P (in deze hoedanigheid vriendin van A in de kameraadschappelijke sfeer)
Y & J : Stiefkinderen van A
A: "Slachtoffer"
R: "Slachtoffer"
S: "Dader"
P: Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet P van deze kwestie niets af, maar wordt wel zijdelings er bij betrokken.
Y & J: Hebben met de kwestie niets te maken, maar worden er wel bij betrokken
Note: A bezit een stacaravan op een camping, tijdens de zomermaanden verblijft hij daar veelvuldig en waar geen internetverbinding aanwezig is. (dit lijkt irrelevant, maar lijkt me toch nodig te melden)
Korte voorgeschiedenis:
A: 5 jaar geleden gescheiden, geen eigen kinderen, wel 2 stiefkinderen Y en J, inmiddels beide met een eigen gezin.
R: Sinds 20-7-2006 in relatie met A
P en S hebben A opgevangen tijdens en na moeilijke scheiding en tot voor kort was dit een normale vriendschap.
Y&J en A hebben langzaamaan weer contact sinds de scheiding tussen hun moeder en stiefvader A. en dat verliep tot kort zeer voorspoedig
Nu de kwesite en zal het proberen kort, bondig en chronologisch op een rij te zetten.
13-5-2007: S & J brengen een onaangekondigd bezoek aan A, op de camping, waar R die dag ook is. R maakt op deze dag voor het eerst kennis met S & P. S is het er duidelijk niet mee eens dat R aanwezig is en maakt een scene, het blijkt dat S niet door A in kennis is gesteld dat A een vriendin, R, heeft. A is uiteraard niet verplicht dit te melden aan wie dan ook, maar S is hierover zeer boos. Het lijkt bij te trekken en na een poosje wordt er op normale manier afscheid genomen en S&P vertrekken. Later op de avond wordt telefonisch door S van A geeist dat hij de volgende dag vrij moet nemen en in een persoonlijk gesprek verantwoording moet afleggen omtrent het hebben van een vriendin, A gaat hierop uiteraard niet in en weigert dit.
14-5-2007: S staat bij A aan de deur op vast woonadres en eist afleggen van verantwoording, uiteindelijk wordt dit geschil bijgelegd. S geeft te kennen aan A om R beter te willen leren kennen en vraagt tel.nr. Vervolgens vraagt A telefonisch aan R of hij dit mag geven, R geeft hier toestemming voor en derhalve is er een telefoongesprek geweest tussen S en R die vriendelijk is verlopen.
2-6-2007: (A verbleef bij R van 31-5 t/m 3-6, vanwege de verjaardag van R op 1-6, S wist van dit verblijf alsmede datum verjaardag af.) Een smsje van S vanaf vakantieadres in Spanje naar A: "Zweer op je kleinkinderen dat je op de camping bent", vlak daarop smsje van S naar R: "Felicitatie(verkort) en is A blijven slapen?" A reageert er niet op, R reageert met: Dank je en fijne vakantie verder
3-6-2007: Vroeg in de morgen een telefoontje vanuit Spanje van S naar A waarin op dwingende toon werd gevraagd waar A was en wat A deed.
6-6-2007: 9.30u Sms van S naar R met mededeling dat S en A gingen winkelen voor kleding (wist R van) en met de vraag of S mocht bellen naar R en het verzoek om emailadres van R, reaktie van R: Bel gerust.
+/- 12.00u Sms vanaf de mobiele telefoon van A naar R met de mededeling "Ik heb besloten voorlopig geen contact meer met je te hebben, A"
Note: Deze sms kwam zeer vreemd over bij R, omdat het niet gebruikelijk is voor A en R om via sms contact te hebben. Bij R rees het vermoeden dat S voor deze sms verantwoordelijk was. R heeft derhalve niet op deze sms gereageerd. Uiteraard staat deze sms nog bewaard in het geheugen van R's mobiele telefoon.
+/- 16.00 S heeft telefonisch contact met R, dit verloopt vriendelijk en hierbij worden emailadressen uitgewisseld.
+/- 16.30 A heeft telefonisch contact met R, op gebruikelijke manier, R kon geen afwijking aan gedrag bemerken, over het smsje van die middag wordt niet gerept.
+/- 17.30u A heeft nogmaals telefonisch contact met R met de mededeling dat S zopas naar A heeft gebeld om het emailadres van R te verkrijgen, want S gaf te kennen aan A dat R telefonisch niet bereikbaar was. Hierop reageerde R vanzelfsprekend dat dit wel vreemd was, want R had telefonisch emailadressen uitgewisseld met S. A had uiteraard dit emailadres niet aan S doorgegeven.
+/- 23.00 Na wat gebruikelijke chitchat via MSN vraag van R aan A of hij die middag een smsje had gestuurd. Antw A: Nee. R: Weet je dat zeker? A: Ja, weet ik zeker. Waarop R vraagt of mob.telefoon misschien die middag onbeheerd is geweest. Antw. A: Ja, tijdens het kleren passen. (Dit MSN gesprek is opgeslagen op computer van R) Vervolgens naam A tel.contact (via landlijn) op met R voor uitleg omtrent betreffend smsje. Mob.tel. werd door A gecontroleerd en het bleek dat er nogal wat uit het geheugen gewist was, o.a. het tel.nr. van R
(Uiteraard kan niet bewezen worden wie dit smsje heeft geschreven, maar ik meld dit toch even, want het is toch vreemd dat iemand te kennen geeft voorlopig geen contact meer te willen en een paar uur later vrolijk opbelt en wat ook vreemd is dat het smsje was ondertekend met de naam.)
8-6-2007 S stuurt email naar R, S had klaarblijkelijk dus WEL het emailadres van R
10-6-2007 S stuurt email naar R met verzoek om het huisadres van R. R mailt terug redenen te hebben om huisadres niet te geven (R is altijd erg voorzichtig met doorgeven van huisadres aan wie dan ook, R zag ook het nut niet dat S huisadres zou krijgen)
Vervolgens vroeg S herhaaldelijk aan A om huisadres van R, wat A niet wilde geven. A had telefonisch contact met R of A het huisadres van R mocht geven aan S waarop R ontkennend antwoorde. Vervolgens heeft R email gestuurd aan S dat R haar huisadres niet aan S zou geven.
13-6-2007 S stuurt R 2 emails waarin beledigende uitspraken aan R worden gedaan, uit frustratie van het niet verkrijgen van het huisadres. ! van deze mails bevat een "doorgestuurde" mail van A naar S waarin duidelijk gemaakt wordt dat S een belangrijker plaats in zijn leven inneemt dan R. Maar, het originele mail zou verzonden zijn vanaf het bedrijfsemailadres van A vanuit een intranet omgeving. Op het tijdstip van verzenden van deze mail was A niet op het bedrijf waar hij werkt aanwezig. Dit bedrijf is op hoog niveau "terreurgevoelig" en derhalve worden in- en uitgaande personen uit veiligheidsoverwegingen grondig gecontroleerd en is tijdstip van komen en gaan genoteerd (dit staat zwart op wit) Mede door deze veiligheidsmaatregelen heeft A nog de bevoegdheid noch de mogelijkheid om buiten het intranet vanaf het bedrijfsemailadres emailtjes te sturen. (derhalve neemt R aan dat deze "doorgestuurde mail" fake is. Op de mails heeft R niet gereageerd.
Uiteraard heeft R wel met A overlegd hiervan niet gediend te zijn en vervolgens heeft A aan S per sms te kennen gegeven "alles is kapot en je wordt bedankt" , hiermee bedoelende dat de vriendschap tussen A en S kapot is. (Bij nader inzien kan het zijn dat S hiervan gemaakt heeft dat de vriendschap tussen A en R kapot zou zijn)
16-6 t/m 24-6 2007 Deze tijd brengt R als een soort vakantie door bij A op de camping. In deze tijd zijn er diverse smsjes van S naar A met de eis om een door S&P gegeven verjaarskado aan A terug te krijgen, maar ook smsjes dat S dat kado toch maar niet terug wil hebben. (Zeer chaotisch) A reageert niet op deze smsjes en ook brengt hij het gevraagde niet.
24-6-2007 A blijkt bij thuiskomst op woonadres een mail te hebben gekregen van S waarin ze spijt betuigd van wat ze heeft gedaan (niet gespecificeerd) en dat ze daarover een gesprek wil. Ook heeft A een mail gekregen van een niet nader te noemen persoon, waarin deze persoon een goed woordje doet voor S en of er a.u.b. een gesprek zou kunnen plaatsvinden. A strijkt de hand over het hart en zegt in eerste instantie toe wel een gesprek te willen aangaan.
R blijkt bij thuiskomst (tussen thuiskomst van A en thuiskomst van R ligt ongeveer 3 uur reistijd en dus heeft R op een later tijdstip mail kunnen lezen dan A) een mail van S te hebben gekregen met de intentie om A "zwart" te maken bij R. Het gaat om een naar R doorgestuurde mail van A naar S. Over deze mail volgt telefonisch contact tussen A en R maar naar zeggen van A is met deze mail geknoeid (Helaas is dat niet te bewijzen) Om reden van deze mail van S aan R heeft A tijdens het telefonisch gesprek tussen A en R het toegezegde gesprek met S teruggedraaid d.m.v. een mail. A heeft deze "afzegmail" ook doorgestuurd aan R. De dag daarop ontvangt R een mail van S, dit betreft een doorgestuurde mail van A naar S, waarin gesteld wordt dat A een gesprek met S wil en met de mededeling van S aan R: Hij moet me met rust laten, kun jij hem dat wijsmaken. Maar.. het tijdstip van verzenden van het mailtje van A naar R en de tijd van onvangst van de mail die S van A ontvangen zou hebben en aan R heeft doorgestuurd is op een paar seconden na hetzelfde.. maar de tekst is heel verschillend en dat kan toch niet, er kunnen toch niet 2 verschillende mails met verschillende tekst op hetzelfde tijdstip vanaf eenzelfde emailadres verstuurd worden?
(volgen jullie het nog?)
Hierop volgen diverse mails van S naar A met o.a. schelden, bedreigingen (geen fysieke) en beledigingen. Ook wordt in 1 van deze mails gemeld: Dat S wel even contact opneemt met ex-vrouw van A inzake pensioenrechten. (wat hiermee bedoeld wordt is onduidelijk, want dat is bij wet geregeld) Ook worden er emails van S naar R gestuurd waarin A wordt "zwart" gemaakt en ook o.a. de opmerking: "P en ik willen niks meer met deze leugenaar te maken hebben" en "P moet A niet tegenkomen want A heeft me (S) bedreigd". ( Als dat werkelijk zo was zou P naar alle waarschijnlijkheid A daar toch wel op aangesproken hebben, wat niet is gebeurd)
Op deze mails wordt door R en A niet gereageerd in de gedachte dat het dan vanzelf wel zal ophouden. Dat lijkt ook zo te zijn, omdat S een sms aan A stuurt met de mededeling: Ik geef mijn erewoord dat ik je tel.nr. en emailadres verwijder en dat ik je met rust laat.
Tot dusver hebben A en R dit alles beschouwd als pesterij, maar het waarom van dit alles is onduidelijk gebleven. A en R waren in de overtuiging dat S het hier verder bij zou laten.
2-7-2007 A krijgt onaangekondigd een collega op bezoek. Naarmate het gesprek vordert deelt deze persoon mee aan A dat hij opdracht van S heeft gekregen om het door S en P gegeven verjaardagskado aan A op te halen. A weigert dit mee te geven, waarop deze collega vertrekt. Even later volgt er een sms van S aan A : Gooi het maar weg, ik hoef het niet of woorden van gelijke strekking.
4-7-2007 Y (stiefdochter van A) heeft telefonisch contact met A waarin Y vraagt hoe de verhouding tussen A en J (stiefzoon van A) A geeft te kennen dat het contact nog wat moeizaam verloopt maar dat het in progressie is en dat A daar erg blij mee is. Waarop Y vraagt waarom A dan een brief naar J heeft gestuurd waarin gesteld wordt dat A niks meer met J, diens vrouw en kinderen te maken wil hebben. Maar A heeft deze brief niet gestuurd. A neemt hierover telefonisch contact op met J, maar J is begrijpelijk boos en wil voorlopig hier nog niet verder op ingaan.
Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (alhoewel geen bewijs) is het S die deze brief heeft gestuurd naar J uit naam van A.
Het is een lang verhaal, ik weet het, maar ja.. halve informatie kunnen jullie toch ook niks mee beginnen, dacht ik. En waarschijnlijk lijkt het ook chaotisch, ben ik mee eens dan, maar het is ook een werkelijke chaos, ik heb veel moeite gedaan om het allemaal op een rij te zetten. S is erg wispelturig, de ene keer wil ze iets niet, even later wel.. de ene keer schelden en even later weer poeslief, erg grillig. Ik ben geen psycholoog of psychiater, maar mijns inziens hebben A en ik te maken met iemand (S) die de grenzen van jaloezie (?) ver overschrijdt. A en ik hebben het vermoeden dat S nog verder zal gaan en we willen dit liever stoppen voordat het helemaal de spuigaten uit gaat lopen. Een extreem jaloers persoon (daarbij heeft S een erg dominant karakter, dit is niet om haar te be- of veroordelen, maar is een feit) is tot heel veel in staat.
Een groot deel van de smsjes en emails is bewaard, maar niet alles. A heeft ongelukkigerwijs diverse emails en smsjes verwijderd in de veronderstelling dat het over zou zijn. Het over en weer smsen en emailen tussen A, S en mijzelf zou als pesterij aangemerkt kunnen worden, alhoewel S wel degelijk kwalijke informatie over A aan een derde ( mij dus) heeft verstrekt met de intentie om de relatie tussen A en mij kapot te maken en daarmee met name A te schaden. Daarin is S niet geslaagd, maar A en ik vermoeden dat S er wel van overtuigd is dat haar poging is geslaagd. Maar dit is blijkbaar niet genoeg. A en ik zijn in de veronderstelling dat S A sociaal wil gaan isoleren, om het maar plat te zeggen, geestelijk kapot maken. Zover willen wij het uiteraard niet laten komen. Dus.. wat nu het beste te doen.
Ik ben voornemens om hiervoor gerechtelijke stappen te gaan ondernemen, om escalatie te voorkomen, maar misschien is het raadzamer dat A dat gaat doen, hierover graag advies.
Is het raadzaam om in deze S te kennen te geven dit voornemen te hebben en zo ja, hoe? (Overwegende dat hiermee S haar praktijken zal stoppen, maar al aangerichte schade is hier niet mee teniet gedaan) Graag advies hierover
In hoeverre heeft de brief aan J waarde? A heeft nog niet de kans gekregen om zich hierover tegenover J te verweren, noch heeft A de kans gehad om de brief te lezen, een kopie ervan te verkrijgen of wat dan ook, A is dus niet van de werkelijke inhoud op de hoogte. Tot dusver is het "van horen zeggen" en zal juridisch gezien geen waarde hebben, ook omdat moeilijk te bewijzen zal zijn wie deze brief heeft geschreven, maar misschien kan iemand toch raad geven.
Moet inzake dit alles eerst aangifte gedaan worden? Graag advies hierover
Ik hoop dat jullie mij (ons) van advies kunnen dienen, omdat A en ik toch bang zijn dat het gaat escaleren. In geval dat ik toch nog onduidelijk ben geweest, alle vragen/opmerkingen zijn welkom
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Groetjes, Regina |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 4:12 Onderwerp: |
|
|
Aangifte lijkt me niet onverstandig. En als je dat doet is het beter om dat met z'n tweeën te doen denk ik. Maar mischien is het niet onverstandig als voor die tijd jouw vriend eens met zijn vriend gaat praten, want anders valt een aangifte hem ook wel rauw op het dak. En wellicht dat ie alsnog z'n vrouw bij kan sturen of info kan geven. En natuurlijk zoveel mogelijk bewijs meenemen (dat wil zeggen; een hardcopy) _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
Regina_J
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 11:28 Onderwerp: |
|
|
Hoi Marco,
bedankt voor het antwoord.
Dat hebben A en ik overwogen om met vriend P hierover een gesprek te hebben. Wat hierin ook meeweegt is dat P een eigen bedrijf heeft en A en ik zouden niet graag willen zien dat zijn bedrijfsuitoefening hierdoor in gevaar komt. Het risico bestaat natuurlijk dat P zijn vrouw (S) niet zal willen afvallen enerzijds, anderzijds bestaat het risico dat, als P zijn vrouw hier wel op aanspreekt, S dat als aanleiding gaat zien om nog andere wegen te zoeken om A in een kwaad daglicht te zetten. Gezien haar diverse uitlatingen in emails en smsjes, is het, alhoewel ik geen psycho-medische kennis heb, mij duidelijk dat in haar belevingswereld " Zij van niets weet en iedereen haar van alles aandoet" en zij zich daarom het recht aanmeet om wraak te nemen en dat doel heiligt alle middelen.
Het laatste in overweging nemende, staan we dus in dubio wat te doen. De softe manier toepassen om er door praten uit te komen, of de harde manier door officiele wegen te gaan bewandelen.
Wat betreft aangifte doen: Kunnen we dat het beste doen in de woonplaats van A? Dat is nl. ook de woonplaats van S.
Zou het misschien verstandig zijn om een bemiddeling door een wijkagent aan te vragen?
Bij voorbaat dank voor antwoord.
Groetjes, Regina |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 15:39 Onderwerp: |
|
|
Regina_J,
Het verhaal lezend met laster, smaad en belediging in het achterhoofd, lees ik slechts:
Quote: | 13-6-2007 S stuurt R 2 emails waarin beledigende uitspraken aan R worden gedaan
Hierop volgen diverse mails van S naar A met o.a. schelden, bedreigingen (geen fysieke) en beledigingen. Ook worden er emails van S naar R gestuurd waarin A wordt "zwart" gemaakt en ook o.a. de opmerking: "P en ik willen niks meer met deze leugenaar te maken hebben" en "P moet A niet tegenkomen want A heeft me (S) bedreigd".
Het over en weer smsen en emailen tussen A, S en mijzelf zou als pesterij aangemerkt kunnen worden, alhoewel S wel degelijk kwalijke informatie over A aan een derde ( mij dus) heeft verstrekt met de intentie om de relatie tussen A en mij kapot te maken en daarmee met name A te schaden. |
Ik ben bang dat het recht je niet kan helpen.
Mijn advies is: los deze zaak zelf op. Praten, dus. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 15:43 Onderwerp: |
|
|
Het klinkt deels ook wel als stalking in de oren.
Het is een lang en gedetailleerd verhaal om te lezen, ik neem aan dat je op een gegeven moment er goed voor bent gaan zitten om alle datums en tijdstippen van gebeurtenissen op een rijtje te zetten. Je hebt behoorlijk veel bewijsmateriaal en verklaringen, dus ik neem aan dat je daar een heel eind mee kunt komen als je aangifte doet. Ik neem aan dat het niet veel uitmaakt in welke woonplaats je dat doet, maar wellicht wel zo handig om dat samen met A in de woonplaats van A te doen omdat de politie daar in de buurt van 'de dader' is.
Voor jullie zelf persoonlijk lijkt het me handig om in ieder geval naaste familie en vrienden in te lichten (persoonlijk face to face) kort mbt wat er gaande is en als ze iets vreemds bemerken qua e-mails, brieven, telefoontjes, smsjes, dat ze dat dan even aan jullie overleggen voordat er conclusies uitgetrokken worden. Zo houd je tenminste je familie en vrienden nog te vriend voordat het echt escaleert.
Want of er nou wel of niet aangifte gedaan wordt en of de politie er dan vervolgens wel/niet echt iets mee doet, je moet nu vooral ook aan jezelf denken en kijken hoe je de situatie zoveel mogelijk kunt vermijden. Ik zou ook al het contact met zowel P en S op dit moment verbreken in welke vorm dan ook. Neem zelfs desnoods een ander telefoonnummer wat zij niet krijgen en blokkeer e-mails van P en S automatisch.
Want als je aangifte gaat doen, gaat men heus ook wel bekijken wat jullie er zelf nog aan gedaan hebben om het voorbij te laten gaan. Door te reageren op wat voor manier dan ook waar ze lucht van kunnen krijgen, krijgt ze vermoedelijk de aandacht waar ze zo naar op zoek lijkt te zijn en blijft het escaleren.
Persoonlijk vraagje: Weet je trouwens zeker dat A nooit iets met S gehad heeft? Want dit klinkt als uitermate jaloers gedrag in de oren. En waar is P in dit verhaal om S in toom proberen te houden? Belangrijkste voor jullie is denk ik dat deze situatie op wat voor manier dan ook ten einde komt en de rust weer terugkomt in jullie leven. Met of zonder aangifte bij de politie.
En als ik het zo lees zou ik wel samen met A aangifte doen en de politie laten bepalen onder welk kopje het zou vallen. Want ze doet wel heel gekke dingen en je weet op een gegeven moment niet waar het gaat eindigen dus voor hetzelfde geld gaat het echt gevaarlijk worden ook. Lijkt me dan gunstiger als de politie al een dossier heeft.... |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 17:25 Onderwerp: |
|
|
Quote: | gaat het echt gevaarlijk worden ook. Lijkt me dan gunstiger als de politie al een dossier heeft.... |
Wat mij betreft moet het dat eerst maar eens. Ik hou niet van het aanleggen van dossiers bij de politie. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 18:39 Onderwerp: |
|
|
Zou je uit kunnen leggen waarom jij denkt dat het onverstandig is om een dossier aan te leggen bij de politie door aangifte?
Ik ben erg benieuwd naar de redenering erachter. |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 19:36 Onderwerp: |
|
|
M,
Ik hou het op een misverstand.
Wat jij schrijft, heb ik niet bedoeld te schrijven.
Ik zie geen been in deze zaak voor een aangifte laster, smaad, belediging of stalking. Wat mij betreft moet hier eerst aantoonbaar (uit feiten en omstandigheden blijkend) sprake van zijn, voordat de politie hierover aantekeningen mag maken. Het betreft hier, mijn inziens, een probleem in de relationele sfeer. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 20:12 Onderwerp: |
|
|
Een man die zijn vrouw slaat, bevindt zich ook in de relationele sfeer maar is toch strafbaar zodra het onder "mishandeling" past.
Dus dat het hier om de relationele sfeer gaat hoeft niet persé te betekenen in mijn ogen dat er niets strafbaars plaats vindt. De vraag is dan echter wel waar de grenzen liggen van "moet je zelf oplossen" en "is waarschijnlijk strafbaar". Ik vind dit geval zelf behoorlijk bij die grenzen uitkomen. En ik neig te denken dat die S gewoonweg te ver gaat in dit hele verhaal. Maar of dat juridisch ook inderdaad ergens onder te brengen is en/of of het voldoende te bewijzen valt... dat vind ik moeilijker te bepalen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 20:18 Onderwerp: |
|
|
Ik neig ernaar het met JetKroket eens te zijn. Misschien wat gemakkelijk gezegd, maar is een mailfilter al geprobeerd? Volgens mij kun je je door mail, msn en sms alleen laten 'terroriseren' wanneer je dit zelf toestaat.
De ene keer schelden, de andere keer poeslief. Ofte wel, jullie laten die persoon nog steeds tot jullie leven toe. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|