|
Auteur |
Bericht |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jul 2007 12:38 Onderwerp: frustreren verkoop van een gezamenlijke woning |
|
|
Ik wordt net door de makelaar gebeld. Ik zal even kort het verhaal doen.
3,5 jaar geleden ben ik uit de woning gevlucht. Ex woont in de woning die ons gezamenlijk eigendom is. ik heb een machtiging vand e rechtbank de woning te verkopen en nog 2 uitspraken dat ex moet meewerken aan bezichtigingen, prijs en makelaar. Teven sligt er een machtiging voor transport bij een notaris. Echter ex woont in de woning met zijn nieuwe gezin en weigert stelselmatig mee te werken. Nu heeft hijin dec de verkoop ongedaan gemaakt en de vogel is dus gevlogen. Nu belde de makelaar dat ex steeds het bord uit de tuin trekt en lastig doet met bezichtigingen. Ook heeft de makelaar een verlaging gevraagd van de vraagprijs want met zo'n lastige bewoner moet er nog wel iets aantrekkelijk zijn.
De helft van de overwaarde moet gedeeld worden, maar als ex niets wil en doet valt er weinig te verdelen.
We zijn nu 3,5 jaar verder welke mogenlijkheden heb ik nog? Moet ik wachten totdat de pet van mijn ex goed staat? Iedere maand kost dit mij behoorlijk wat geld daar ik een overbruggingskrediet heb afgesloten voor mijn huidige woning en dit had niet nodig geweest als hij had meegwerkt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 04 jul 2007 13:28 Onderwerp: |
|
|
Er was al een draad. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Ruby
|
Geplaatst: wo 04 jul 2007 17:06 Onderwerp: |
|
|
Waar? over een dergelijke kwestie? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 04 jul 2007 17:13 Onderwerp: |
|
|
Weet je nog?
Deze draad kan gesloten worden... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 04 jul 2007 17:13 Onderwerp: |
|
|
Ruby,
Laat het bord maar uit de tuin!
Wat het bezichtigen betreft, lijkt me een krachtdadig optreden op de zijn plaats: ex loopt een blokje om! Het is heel normaal dat, wanneer er een makelaar optreedt, de bewoners de woning verlaten zodat de eventuele kopers rustig kunnen kijken en vrijuit kunnen praten. Dit noem ik meewerken.
Wat het overige betreft, kan ik je helaas niet helpen. Ik weet het niet. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Laatst aangepast door JetKroket op do 05 jul 2007 19:33, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Ruby
|
Geplaatst: do 05 jul 2007 10:13 Onderwerp: |
|
|
Bona Fides,
Ik probeerde een splitsing an te brengen in alimentatie en woning.
Groet Ruby |
|
|
|
 |
|