Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 23:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wel huurcontract, woning nog niet af.
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spartametje

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 0:55    Onderwerp: Wel huurcontract, woning nog niet af. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Momenteel huur ik een kamer van een apartament van iemand die zelf hoofdhuurder is van dit apartament. Dit onderhuur is met toestemming van de verhuurder geschiedt. Het apartament bevindt zich op de derde verdieping van een groot herenpand. In het herenpand bevinden zich nog meer apartamenten.

Begin augustus heb ik met huurder en hoofdhuurder om de tafel gezeten. Op dat moment waren de appartamenten nog niet klaar. Er waren allemaal Polen en Roemenen in het herenpand druk bezig de apartamenten af te maken. De hoofdverhuurder (eigenaar van het herenpand) verzekerde mij en de onderverhuurder dat die maand echter alles klaar zou zijn. Er is daadwerkelijk een huurcontract opgesteld tussen verhuurder en hoofdhuurder en eentje tussen hoofdhuurder (tevens onderverhuurder) en mij als onderhuurder. Beide contracten zouden ingaan per 1 september 2007. We moesten echter wel een maand huur vooruit en een maand borg betalen. Dit hebben onderverhuurder en ik beiden gedaan.

Op 1 september was ons apartament weliswaar te bereiken, er zaten nog geen deuren in, er was nog geen water, geen gas en geen electriciteit. Toilet, douche en keuken waren ook nog niet te gebruiken. Eind week 40 zaten er dan wel deuren in het apartament, maar tot op de dag van vandaag is er wat betreft de rest geen verbetering te bespeuren. De hoofdhuurder kon nog bij haar ouders terecht, maar ik was gedwongen deze woning te betrekken omdat ik de huur van mijn vorige woning had opgezegd (geen nutsverzieningen/ vanaf 's ochtends vroeg tot 's avonds 21.00 uur geluidsoverlast wegens Poolse werknemers die werkten aan de andere apartamenten).

De eigenaar van het herenpand heeft zo ongeveer welke week beloofd dat alles binnen een week geregeld zou zijn, maar hier is nog steeds geen sprake van. Wel zegt hij dat er huur betaalt moet worden, terwijl wij de verhuurder juist aansprakelijk wilde stellen. Staan wijin ons recht en zo ja, wat kunnen wij nu het beste doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 63
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 9:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey,

Ik zit in een vergelijkbare situatie, alleen heb ik wel GWL en zitten de deuren erin.

Ik huur een woning van een sociale woonstichting. Ik heb herhaaldelijk gevraagd of zij de werkzaamheden in gang willen zetten, willen terugbellen voor overleg, maar laten beide na.

Het lijkt mij raadzaam om (aangetekend) een brief te sturen aan de verhuurder met een opsomming van de mankementen (maak in ieder geval foto's van de manko's) aan de woning en tevens de huur of een deel ervan (houd ruimte voor onderhandeling, zet dus hoger in dan je wilt bereiken) terug te eisen.

Speel het a.u.b. wel via deze weg om je bewijslast zo goed mogelijk dicht te kunnen spijkeren.

Succes met de afhaneling en ik denk dat medeforummers wel meer tips en tricks zullen hebben.

Gwen
MSN messenger
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 10:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juist. De verhuurder in gebreke stellen. Schriftelijk en aangetekend.
De verhuurder is wettelijk verplicht om de gebreken binnen 6 weken of binnen een redelijke termijn op te heffen. Laat de verhuurder dit na, dan geeft het huurrecht de huurder de mogelijkheid om het zelf te (laten) doen en de kosten te verhalen op de verhuurder dan wel in mindering te brengen op de huurprijs. Dit lijkt me zowaar onmogelijk in zulke situaties. Bovendien, doe dit niet ondoordacht!
Het lijkt me in zo’n geval het beste om contact op te nemen met de huurcommissie.
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als onderhuurder kun je alleen de onderverhuurder=hoofdhuurder in gebreke stellen. De hoofdhuurder heeft ervoor te zorgen dat je goed kunt wonen.

De hoofdhuurder op zijn beurt kan de verhuurder aanspreken.

Zonder gas/water/licht hoef je m.i. geen huur te betalen aan de onderverhuurder.

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 14:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En informele tip: ga eens praten met die Polen en probeer zelf te bewerkstelligen dat ze bij jou aan het werk gaan.
Fles wodka zal daarbij wel helpen.
Gwenny

Gwenny

BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 15:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ghehe Mr. Green
MSN messenger
Gwenny

Gwenny

BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey,

Ik heb inmiddels de stap tot in gebrekestelling moeten nemen.

Hieronder even quote's van mijn briefje aan hen. Is er nog jurisprudentie waar ik rekening mee moet houden?

Onderstaande alinea komt na een alinea waar ik de huidige gebreken aan de woning opsom.

Quote:
Uit bovenstaande mag duidelijk zijn dat {verhuurder} haar verplichting conform art. 7:206 lid 1 BW tot het binnen redelijke termijn (te weten zes (6) weken) na het bij {verhuurder} bekend zijn van het gebrek het herstellen van de gebreken niet nakomt.
Hierdoor is mijn woongenot in ernstige mate verminderd en zal ik conform art. 7: 207 BW de huurprijs van het gehuurde vanaf het ingaan van de huurovereenkomst tot aan de dag waarop het laatste gebrek is verholpen (zo nodig van rechtswege) terugvorderen.
Tevens ben ik conform art. 7:206 lid 3 BW in de mogelijkheid om de gebreken zelf te laten verhelpen en de daarvoor gemaakte kosten (van rechtswege) op {verhuurder} te verhalen. Ik zal dit gaan doen als binnen 8 (acht) werkdagen na dagtekening van deze brief een reactie uwerzijds uitblijft.

Ander gedeelte:

Quote:
Terzijde deel ik u mede dat ik wegens de vervuilde staat van de woning zeer hoge schoonmaak- en schilderkosten heb moeten maken. Deze vallen mijns inziens niet onder de in art. 7:217 BW plicht tot het doen van kleine herstelwerkzaamheden. De woning was tijdens het aangaan van de huurovereenkomst immers dusdanig vervuild dat het maken van hoge kosten noodzakelijk was. Zo nodig doe ik u een specificatie van de door mij gemaakte kosten toekomen. Tot noch toe is het bedrag begroot op c.a. 1.000,00 euro aan materiaalkosten. Aangezien de werkzaamheden op vrijwillige basis hebben plaatsgevonden kan ik u hier geen urenspecificatie van overleggen. Ik ben echter wel in de mogelijkheid om een redelijke vergoeding voor de op vrijwillige basis uitgevoerde werkzaamheden van u te vorderen en zal dat ook doen.

Wellicht is bovenstaande buikbaar in andere conflicten/geschillen.

Tips e.d. zijn welkom.

Gwen
MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gwenny schreef:

Hierdoor is mijn woongenot in ernstige mate verminderd en zal ik conform art. 7: 207 BW de huurprijs van het gehuurde vanaf het ingaan van de huurovereenkomst tot aan de dag waarop het laatste gebrek is verholpen (zo nodig van rechtswege) terugvorderen.

Volgens mij bedoel je hier: in rechte. Even verderop staat het er weer.

Verder goeie brief! Good
Gwenny

Gwenny

BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik bedoel met "van rechtswege" dat ik naar de rechter ga, eventueel met de bijstand van een advocaat.

"In rechte" houdt toch in dat je in je in je recht staat als je een bepaalde (juridische) aktie (geld terug vorderen bijvoorbeeld) onderneemt?

Of zit ik alsnog fout? Blond .

Thanx voor het compliment trouwens Razz .

Gwen
MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 30 okt 2007 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, het is "in rechte" als je naar de rechter gaat.
Van rechtswege betekent: voorgeschreven door de wet.

Quote:
Tot noch toe is het bedrag begroot op c.a. 1.000,00 euro aan materiaalkosten.

moet zijn:
Quote:
Tot nog toe is het bedrag begroot op circa 1.000,00 euro aan materiaalkosten.

maar misschien nog beter:
Quote:
Tot op heden bedragen de materiaalkosten ongeveer 1.000 Euro

En nóg beter: het echte bedrag noemen en de specificatie als bijlage geven.
Gwenny

Gwenny

BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 1:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thanks. Aandachtspuntjes voor de volgende keer Very Happy .
MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds