|
Auteur |
Bericht |
mama-angie
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 10
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 14:26 Onderwerp: koop op afstand, verkoper komt terug op prijs |
|
|
Hallo,
ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben geen rechtenstudent of advocaat, maar iemand die even wat advies zou willen. Ik hoop dat iemand met verstand van zaken mbt. consumentenrecht en koop op afstand mij wil helpen.
Afgelopen woensdag heb ik bij gsm.nl een mobieletelefoon+abonnement besteld. Alles ingevuld en op het laatste scherm kreeg ik de bevestiging te zien. Ik zou een email krijgen met daarop de melding dat ik het volgende besteld had.
Shoppy Shoppy: Basis 27,50 2 jaar + Nokia N95 1 x -20,00 - 20,00
Nokia N95 (Lock) (2e helft juli leverbaar) (179,00) 179,00
Elders Websales kosten nummerbehoud € 9,95 9,95
Totale handlingkosten 12,95
Totale verwijderingsbijdrage 0,00
Totaalbedrag inclusief 19% BTW 2,90
19% BTW 0,46
Dit kreeg ik vervolgens ook per email in een orderbevestiging binnen.
Nu zegt men echter dat ik een bedrag van 181 euro en nog wat centen moet betalen omdat ze de telefoon niet meegerekend hebben.(waarvan ik ook dacht dat deze gratis was.) (na mijn telefoontje hebben ze dit direct gewijzigd in de website en nu beroept men zich op een technische storing, terwijl er nergens een storing in de website was. Alles werkte vlekkeloos)
Moet ik dit nu betalen of moeten zij mij leveren wat ik bevestigd heb gekregen?
alvast bedankt. |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
Berichten: 184
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 15:25 Onderwerp: |
|
|
ga er maar vanuit dat de Terms of Use op de website hun indekt over onjuistheden op de website.
zelfde als een gratis printer bij otto.nl als je iets kocht, maar de printer bleef staan als je dat betreffende product annuleerde.
kortom: wacht af waar ze mee komen, maar ga er vanuit dat je moet lappen (of ontbinden) |
|
|
|
 |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
Berichten: 188
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 15:57 Onderwerp: |
|
|
Je kan sowieso van de koop af. Om te eisen dat zij het product ook leveren tegen de afgesproken prijs, moet je waarschijnlijk naar de rechter en de vraag is of je dan wint. Bovendien kost dat je ook weer wat pieken en moeite. |
|
|
|
 |
mama-angie
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 10
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 15:58 Onderwerp: |
|
|
ze beroepen zich inderdaad op de algemene voorwaarden waarin staat dat de prijzen onder voorbehoud zijn.
2.1 De door Elders Websales BV in een aanbieding/orderbevestiging genoemde prijzen en tarieven zijn onder voorbehoud en gelden uitsluitend voor de in de aanbieding/orderbevestiging genoemde prestaties of leveringen.
maar hier staat dan toch ook dat de prijzen alleen gelden voor de in de aanbieding/orderbevestiging genoemde prijs? |
|
|
|
 |
Mirjam28
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 70
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 16:01 Onderwerp: |
|
|
Daar ben ik het niet mee eens eigenlijk! Ik denk dat je hier als consument wel degelijk rechten hebt. Zoiezo de mogelijkheid tot ontbinding, binnen 7 dagen. Verder is het, tenzij het een duidelijke vergissing was van het telecombedrijf, mogelijk dat het bedrijf zich aan het aanbod moet houden. Ik hoor graag wat de consumentenspecialisten hier van vinden!  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 18:06 Onderwerp: |
|
|
Over de AV zou ik me niet veel maken (ook bij Otto speelden die geen rol, ook al deed Otto er een beroep op).
Het gaat erom of je gerechtvaardigd mocht vertrouwen op de juistheid van het bedrag. Als ik de mail probeer te begrijpen moet je 179 euro voor de telefoon betalen. Dan denk ik dat je blij mag zijn met 181 euro als totaalbedrag (ik zie niet hoe ze daar precies aan komen). Dat er "totaalbedrag 2,90" staat lijkt me niet zo van belang, het is overduidelijk dat dat bedrag niet klopt. Alleen de handlingkosten zijn al 9,95. (Of ik begrijp de mail niet.)
Inderdaad is ontbinding binnen 7 dagen mogelijk. Dat staat los van de fout. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
Berichten: 188
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 19:45 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Over de AV zou ik me niet veel maken (ook bij Otto speelden die geen rol, ook al deed Otto er een beroep op).
Het gaat erom of je gerechtvaardigd mocht vertrouwen op de juistheid van het bedrag. Als ik de mail probeer te begrijpen moet je 179 euro voor de telefoon betalen. Dan denk ik dat je blij mag zijn met 181 euro als totaalbedrag (ik zie niet hoe ze daar precies aan komen). Dat er "totaalbedrag 2,90" staat lijkt me niet zo van belang, het is overduidelijk dat dat bedrag niet klopt. Alleen de handlingkosten zijn al 9,95. (Of ik begrijp de mail niet.)
Inderdaad is ontbinding binnen 7 dagen mogelijk. Dat staat los van de fout. |
Bij een wijziging van de prijs is ontbinding sowieso ook al mogelijk, buiten de 'zichtperiode' van 7 dagen.
Bovendien denk ik dat je best kan hard maken dat je de telefoon niet hoeft te betalen, aangezien er op die site waarschijnlijk wel meer gratis telefoons staan aangeboden. Het probleem is alleen dat het bedrijf niet gaat meewerken en je er echt voor naar de rechter moet. Dan is de kans altijd nog aanwezig dat de rechter je in het ongelijk stelt. Dus als je er vanaf wil kan je het best gewoon ontbinden en je pech nemen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 19:54 Onderwerp: |
|
|
dof schreef: | Bij een wijziging van de prijs is ontbinding sowieso ook al mogelijk, buiten de 'zichtperiode' van 7 dagen. |
Prijswijziging is normaal gesproken niet mogelijk. Maar is hier een prijswijziging? Die regel "totaalbedrag 2,90" heeft m.i. geen enkele betekenis, want het is in 1 oogopslag duidelijk dat daar niets van klopt.
Ik denk dat er eerder helemaal geen overeenkomst is dan een prijswijziging.
Maar als je duidelijk kunt maken dat aan de regel "totaalbedrag 2,90" gerechtvaardigd vertrouwen kan worden ontleend, dan kan de koper gewoon nakoming vorderen. Het is zeker niet ongebruikelijk dat bedrijven mobiele telefoons weggeven hoor. (Ik zie dat je dit zelf ook aangeeft.)
Het is nog steeds mogelijk dat ik de mail zoals weergegeven gewoon niet goed begrijp. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
mama-angie
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 10
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 23:32 Onderwerp: |
|
|
nou ja het is als volgt:
Ik zou bij gsm.nl een korting van 20 euro krijgen(zie shoppy shoppy korting van -20)
Dus uitgerekend, de kosten voor het nummerbehoud plus de verzendkosten kom ik op 22,90 min die 20 euro korting kom ik dus op die 2,90 en hun dus ook.
Het grappige is dat ik vandaag al meerdere malen met hen gebeld heb en heb aangegeven het er niet mee eens te zijn. Ik wil best wat betalen alszijnde een schikking maar niet het volle bedrag. Nee let wel, het was een technische storing, maar wij kunnen u 10 euro korting geven. Ik heb hen gemeld dat dat geen oplossing is, maar een grap. Meneer zou het uitzoeken en mij een mail sturen ter bevestiging( dit rond 4 uur).
Vervolgens werd ik vanavond om kwart over 6 gebeld door een medewerkster met het verzoek een afspraak te maken voor de levering van de telefoon. Heb haar gevraagd of er niks bekend was bij haar over het geschil. Ze gaf aan dat er niks in het systeem vermeld stond, maar begreep mij wel en vond het zelf ook vreemd.
Kom ik vervolgens thuis, ligt daar een brief te wachten van betreffende organisatie met het verzoek het contract te ondertekenen en te retourneren. Geen bedrag te zien, afgezien de abonnementskosten.
Ik begrijp hier werkelijk niks van. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: za 16 jun 2007 2:09 Onderwerp: |
|
|
Tja, blijkbaar is je klacht niet helemaal goed verwerkt en/of werken er 2 afdelingen naast elkaar heen. Niet echt een unicum helaas .
Dat van het contract dat je toch is opgestuurd is ook wel te verklaren. Je gaat het abonnement namelijk niet aan met de website waar je het abonnement besteld hebt, maar met de tefefoon provider (bijv. T-Mobile of KPN). Bij hen zal al helemaal niks bekend zijn van een probleem. |
|
|
|
 |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
Berichten: 188
|
Geplaatst: za 16 jun 2007 9:19 Onderwerp: |
|
|
Staat er in het contract ook dat je de telefoon krijgt? |
|
|
|
 |
mama-angie
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 10
|
Geplaatst: ma 18 jun 2007 19:19 Onderwerp: |
|
|
in het contract staat de telefoon vermeld, maar zonder prijs oid.
Ik denk dat ik ze lekker het laat uitzoeken met hun grappenmakerij want, dit is geen doen. Ik krijg in deze nooit mijn gelijk ben ik bang, of jullie moeten wat weten.
Dit emailbericht kreeg ik overigens vandaag.
>Naar aanleiding van ons telefoongesprek van 15 juli j.l. stuur ik u bij deze de bevestiging van het aanbod wat wij u kunnen doen ter compensatie van de door onmacht foutief bevestigde verkoopprijs van de Nokia N95 welke u in combinatie met een 2-jarig Vodafone 27,50 abonnement op onze website WWW.GSM.NL heeft besteld.
>
>Allereerst nogmaals onze excuses voor het onstane ongemak.
>
>Wij kunnen uw order met ordernummer 02007163171 voor een totaalprijs van 149 euro incl. BTW aanbieden in plaats van de 181,90 euro incl. BTW wat als remboursbedrag open staat in uw order volgens ons systeem en waarover u in de "Shoppy Shoppy" aanbieding met aanbiedingsnummer shoppy8, waarop u via onze website heeft gereageerd, naar ons idee voorafgaand aan het bestelproces voldoende geinformeerd bent.
>
>Wij hopen dat wij u met deze korting van bijna 33 euro voldoende tegemoet gekomen zijn en vragen u vriendelijk in uw reactie op deze email aan te geven of u akkoord gaat met ons aanbod.
>
>In afwachting op uw reactie verblijf ik.
>
>Met vriendelijke groet,
>
>Milan Veenstra
>Elders Websales BV
en dit kon ik bekijken op de website bij mijn orderstatus.
Hieronder vindt u de status van uw bestelling:
Ordernummer: O2007163171
Leverdatum:
Order status: Nieuwe bestelling
Geachte heer / mevrouw,
Wij hebben uw bestelling ontvangen, alleen deze moet nog verwerkt worden in ons systeem.
Zodra de status is gewijzigd zult u hierover een e-mail gaan ontvangen.
De nieuwe status van uw bestelling kunt u dan opnieuw terugvinden in het Track & Trace gedeelte van onze website.
Product(en):
- 1x VODAFONE vodafone 27.50 2 jaar abonnement (nu 12 maanden slechts € 18,95 p/mnd) ->
- 1x NOKIA N95 (Lock) (2e helft juli leverbaar) ->
- 1x ELDERS WEBSALES kosten nummerbehoud € 9,95 ->
Voldaan: 0 Euro |
|
|
|
 |
|