Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 6:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nooit gedacht ooit zelf in zo'n situatie te komen!!
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
IngridL

Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 14:19    Onderwerp: Nooit gedacht ooit zelf in zo'n situatie te komen!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Graag jullie hulp bij de volgende kwestie (ik heb inmiddels de rechtsbijstand ingeschakeld, maar deze zijn niet zo snel...)

Voorgeschiedenis: in 2004 ben ik vanwege een whiplash in de WAO terecht gekomen en in april 2005 ben ik weer gedeeltelijk goed gekeurd. Omdat ik niet in staat was om te werken, heb ik bezwaar gemaakt tegen de uitspraak van het UWV. Gelijkertijd heb ik WW aangevraagd en ben ik ook gaan solliciteren, omdat ik anders geen WW zou krijgen. Hoewel ik niet in staat was om te werken, ben ik er toch in geslaagd om na 8 maanden een parttime baan te vinden vlak bij mij in de buurt (20 minuten uit en thuis). Mijn werkgever krijgt van het UWV een subsidie, omdat ze iemand hebben aangenomen die in de WAO zit.

Sinds december 2005 ben ik in dienst bij mijn werkgever. In juni 2006 heb ik een vaste aanstelling gekregen vanwege goed functioneren. In het begin was het erg zwaar en kon ik helemaal niets meer als ik thuis kwam. Op dit moment gaat het wel aardig, maar moet ik nog steeds niet te veel doen, omdat ik het anders niet vol houdt. Ook moet ik op tijd naar bed.
Ergens eind 2006 werd bekend dat mijn werkgever zou gaan verhuizen naar een voor mij moeilijk bereikbare plaats. Voor mij zou het betekenen dat ik ongeveer 1 1/2 uur in de file heen moet rijden om op mijn werk te komen. Hierbij heb ik dan nog geen rekening gehouden met het probleem dat ik die afstand niet eens kan rijden, en dus vaak moet stoppen om geen ongelukken te maken. Omdat ik maar 4 uur per dag werk is dit een voor mijn onacceptabele afstand, ook gezien het feit dat ik niet eens op tijd kan beginnen, laat staan op tijd weer thuis kan zijn.

Uiteindelijk ben ik in oktober 2006 begonnen met het zoeken naar een andere baan. Dit is echter niet echt makkelijk, omdat er bijna geen werkgever te vinden is die parttimers wil, laat staan iemand die gedeeltelijk in de WAO zit. Ook moet de werkgever op een voor mij bereikbare plek zitten. Deze combi is op z'n zachts gezegd.... zeer vervelend. Tot op heden heb ik dus ook nog geen andere baan gevonden.

In, ik geloof maart jl., kwam het tijdens een gesprek met mijn huidige (interim) leidinggevende ter sprake dat ik op zoek ben naar een andere baan vanwege de verhuizing. Zij gaf hierop aan dat ik wat haar betreft niet weg hoef, maar dat zij bij de werkgever zou gaan informeren of men een outplacementtraject voor mij wil betalen. Prima zou je zeggen, alle hulp is welkom.

Uiteindelijk had ik vorige week een gesprek met PZ en de leidinggevende. Er werd aangegeven dat men inderdaad een outplacementtraject voor mij wil vergoeden en dat ik hier max. EUR4.500,- voor vergoed krijg. De enige tegenprestatie die men van mij verwacht, is dat mijn contract met wederzijds goedvinden wordt ontbonden. Hierop heb ik aangegeven dat ik er niet op zit te wachten om het risico te lopen dat ik thuis kom te zitten zonder baan en dat ik desnoods mee verhuis. Men zou uiteindelijk de volgende dag e e.e.a. op papier zetten en dan zou ik een week later moeten beslissen of ik akkoord zou gaan met het voorstel. Het gesprek was op maandag en het voorstel werd uiteindeljk verzonden op vrijdag. Die dag, en de maandag daarop, was ik vrij. Het voorstel ontving ik uiteindelijk dus afgelopen dinsdag. Men wilde meteen de volgende dag al weten of ik het voorstel zou accepteren.

Het uiteindelijke voorstel luidt:
- max vergoeding van EUR 4500,- voor outplacementtraject
- max vergoeding van EUR 750,- aan juridische kosten
- de nota van de advocaat mag als enige omschrijving "arbeidsrecht" hebben
- ontbinding met wederzijds goedvinden per 1-10-07
- na ondertekening binnen een week alle ter beschikking gestelde spullen inleveren (en dus binnen een week oprotten..)

In het voorstel staat tevens dat de ontbinding van de werkgever uitgaat, omdat er een meningsverschil zou zijn over hoe de werkzaamheden worden uitgevoerd. Op het voorstel zit ik niet echt te wachten. Ik heb altijd hele goede beoordelingen gehad en vind dat de werkgever het in mijn ogen verplicht is om eerst te kijken of er een andere mogelijkheid is om mij te behouden, door bijvoorbeeld een gedeelte thuis te werken. Hierover heb ik kort als een met een directeur gesproken, alleen deze gaf aan dat hij dit bij alle bedrijven waar hij heeft gewerkt nog nooit was gedaan. Ik vind dat een keer de eerste moet zijn. Ik heb ook aangegeven eigenlijk niet weg te willen, omdat ik mijn werk erg leuk vind.

Graag jullie advies. Wat is de werkgever (moreel) verplicht naar mij? Wat kan ik het beste doen, ook gezien het feit dat ik nog met een letselschade procedure zit?

Sorry voor mijn lange verhaal, ik hoop dat jullie er iets van snappen en mij van advies kunnen voorzien.

Alvast bedankt!!

Ingrid[/list]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst: neem rustig de tijd die je nodig hebt en laat dit je werkgever ook weten (geef aan dat je in afwachting bent van juridisch advies). Belangrijke vraag die je jezelf volgens mij moet stellen is: wat wil ik? Als jij denkt dat het niet haalbaar is om 'mee te verhuizen' dan moet je pas over het voorstel na gaan denken. Op zich vind ik het niet echt een gek voorstel, met een paar aandachtspuntjes. De voorgestelde vergoeding dient m.i. totaal uitgekeerd te worden zonder ontbindende voorwaarden en zonder dat daartoe facturen oid overlegd dienen te worden (bijvoorbeeld in de vorm van scholingskosten t.b.v. een andere functie). De datum van uitbetaling wordt eveneens schriftelijk vastgelegd in de definitieve overeenkomst.

Nogmaals ik kan je niet adviseren wat het beste is en het is duidelijk dat een andere baan lastig te vinden is voor je.
Marco Knol

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 1:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tekenen.

Wat er in staat over meningsverschillen en dat het initiatief van de werkgever uitgaat enzo is standaard. Het is bedoeld om jouw recht op WW uitkering niet in gevaar te brengen. Beschouw het als een leugentje om bestwil.

Overigens best een genereus aanbod. Je houdt uiteraard ook recht op loon tot 1 oktober.
annemiekewp

BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marco Knol schreef:
Wat er in staat over meningsverschillen en dat het initiatief van de werkgever uitgaat enzo is standaard. Het is bedoeld om jouw recht op WW uitkering niet in gevaar te brengen. Beschouw het als een leugentje om bestwil.

inderdaad, dat had ik er nog bij willen zetten!
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Per wanneer gaat de werkgever verhuizen?
annemiekewp

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 11:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

aanvullend: als je een overeenkomst wilt gaan tekenen laat deze dan nakijken door een advocaat! ik heb in mijn nabije omgeving meegemaakt dat er een aantal 'fouten' in stonden waardoor de desbetreffende persoon maanden op zijn geld moest wachten.
Marco Knol

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 13:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad. In z'n algemeenheid; laat de overeenkomst door je eigen advocaat opstellen en laat die van werkgever 't nog even nakijken.
IngridL

Leeftijd: 53
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2007 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn werkgever gaat in september verhuizen.

Ik vermoed dat mijn werkgever niet bereid is om de EUR 4.500,- zo aan mij uit te betalen, maar enkel wil betalen aan het outplacement bureau. Mijn werkgever vertelde dat het bureau alleen gaat inventariseren wat mijn sterke en mijn zwakke punten zijn en sollicitatie tips gaat geven. Zelf denk ik hier niet echt hulp bij nodig te hebben. Ik word dagelijks door werving & sellectie bureaus en werkgevers benaderd voor een baan. Als ze echter horen wat ik heb en dat ik hierdoor niet fulltime kan werken, haken ze af en zeggen ze dat als ze iets voor mij hebben, weer contact opnemen. De eerste die daarna contact met mij opneemt, moet nog komen... Nou ja, we zullen wel zien hoe het gaat lopen. Ik zal i.i.g. een eventuele overeenkomst door mijn advocaat laten opstellen.

Als jullie nog (onderhandelings) tips voor me hebben, hoor ik dat uiteraard graag. Heeft iemand een idee hoe ik e.e.a. het beste kan aanpakken met mijn tegenpartij in de letselschade zaak? Zelf ben ik nl. bang dat ze me niet willen aanvullen, omdat zij zeer waarschijnlijk het standpunt innemen dat dit niet het gevolg is van mijn auto-ongeluk en het geen gevolgschade vinden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds