Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 31 jul 2025 1:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aanzegging Dagvaarding //
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
staplerx

Leeftijd: 47

Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 11:03    Onderwerp: Aanzegging Dagvaarding // Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het volgende speelt.
Eind vorig jaar ben ik tel. benaderd door een partij met de het verzoek tot plaatsing van een bedrijfsnaam op een website. Reden; er zouden talloze, tientallen zo niet honderden verzoeken en verwijzingen naar onze website. Of we hiermee daarom akkoord gingen. Vervolgens terugegebeld en e.e.a. bevestigd (opgenomen gesprek) met dien ten verstande dat we alsnog een voorbeeld te zien kregen.

Per post een slap aftreksel gekregen hoe e.e.a. eruit komt te zien. Gebeld met verzoek de naam van de website te verwijderen echter dit bleek buiten de wettelijke termijn en de vordering zou betaald moeten worden.

Hierna is de vordering uit handen gegeven aan een DW. Hier aangegeven dat de advertentie op misleidende manier is verkregen en wij verzochten om verwijdering.
We kregen echter enkel een mp3 toegestuurd.

Vervolgens nogmaals contact opgenomen met het verzoek nu wel inhoudelijk op de zaak in te gaan en de volledige gesprekken bij te voegen (dus ook de eerste waarin geschermd werd met die fantastische bezoekersaantallen).
Hier heb ik zeer lang niks op gehoord en onlangs een brief met aanzegging dagvaarding dat de eiser bij deeis blijft en eerdere gesprekken niet zijn opgenomen.

Mijn vraag is nu wat te doen?
Ik besef dat er een akkoord is gedaan, echter naar mijn mening op valse voorwendselen verkregen. Weliswaar ook niet binnen de wettelijke termijn opgezegd.
Ik kan mij goed voorstellen dat dit op deze veelvuldig plaatsvindt en deze bureaus bestaan door 'oplichting'. Hebben ze hier een harde eis en hoe gaat de rechter hier mee om? Zegt men 'stom, eigen schuld' of; 'ja hoor, hier hebben we weer zo'n partij die met list en bedrog probeert te opereren'.
Gaat men nu daadwerkelijk door met dagvaarden of weet men ook dat dat zij bijvoorbeeld niet sterk staan?
Mocht dit een voor mij onhaalbare zaak zijn, hoor ik het ook graag. Let wel het gaat om luttele honderden euro's. Een advocaat en/of een dag 'vrij' om voor de rechter te staan is te kostbaar dus geen optie...

Graag jullie advies en reactie, bij voorbaar hartelijk dank voor elk inzicht

ps, mijn naam is ook nog verkeerd gespeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
annemiekewp

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 21:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waardoor voel je je misleid? Om even advocaat van de duivel te zijn: je bent akkoord gegaan, je hebt reclame op de site gekregen dus.... Heb je al verzocht om het opgenomen gesprek te mogen beluisteren? Mijn partner heeft iets soortgelijks met zijn zaak meegemaakt: hij was akkoord gegaan met het plaatsen van een advertentie in de telefoongids (een andere dan hij dacht...) en dit gesprek was opgenomen. Doordat de bevestiging van de opdracht is opgenomen staat de andere partij m.i. (helaas) sterk. Maar nogmaals: mij is niet geheel duidelijk waardoor je je misleid voelt.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klinkt bekend; volgens mij heb ik op kantoor een vergelijkbaar dossier liggen.
Bekijk de homepage
annemiekewp

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

en, wat is je advies?
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 22:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

annemiekewp schreef:
StevenK schreef:

en, wat is je advies?

Probleem is dat ze een x aantal 'resultaten' garanderen; dus pas wanneer de overeenkomst voldoende lang geduurd heeft om te onderbouwen dat die resultaten er niet komen, kun je actie ondernemen.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begin dus maar even met het opvragen van de resultaten. Laat men dat maar hard maken. Zo niet, dan kun je wellicht nog mekkeren over wanprestatie. Lastig punt is wel dat je van die "garanties" natuurlijk niets op papier hebt.

Ik vrees dat er weinig ander op zit dan maar te betalen.

Let even op dat je niet in een soort automatische verlenging terchtkomt.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dankzij de reacties begrijp ik nu ook de vraag. Staplerx is akkoord gegaan met plaatsing van zijn bedrijfsnaam op de website van de ander. Hij wil daar nu vanaf, maar zijn telefonische akkoordverklaring is vastgelegd op mp3.

staplerx schreef:
Weliswaar ook niet binnen de wettelijke termijn opgezegd.

Welke wettelijke termijn? Koop (dienstverlening) op afstand lijkt me niet van toepassing omdat je in de uitoefening van een beroep handelde. Is er een andere termijn waar ik aan moet denken?

Leeftijd: 47

Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 11:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank voor de reacties en het verschaffen van inzicht in de materie.

bona fides schreef:
Dankzij de reacties begrijp ik nu ook de vraag. Staplerx is akkoord gegaan met plaatsing van zijn bedrijfsnaam op de website van de ander. Hij wil daar nu vanaf, maar zijn telefonische akkoordverklaring is vastgelegd op mp3.

Exact; de akkoordverklaring met een mits dat ik een offerte op papier kreeg. De tegenpartij gaf telefonisch te kennen dat dit geen offerte is.
Tevens een akkoord n.a.v. het inleidende verkoopgesprek.

staplerx schreef:
Weliswaar ook niet binnen de wettelijke termijn opgezegd.

Welke wettelijke termijn? Koop (dienstverlening) op afstand lijkt me niet van toepassing omdat je in de uitoefening van een beroep handelde. Is er een andere termijn waar ik aan moet denken?

Geen idee, telefonisch is mij meegedeeld dat er een termijn was waarbinnen ik kon opzeggen, die was echter al verstreken (verhuizing, kerst etc). Niet slim achteraf; achteraf..

T.a.v. de vraag misleiding.
Wanneer deze partij aangeeft dat er duizenden verzoeken zijn tot het raadplegen van de website en hierbij overduidelijk gesuggereerd wordt dat onze website vele honderden malen bezocht wordt via hun advertentie terwijl eigen onderzoek heeft uitgewezen dat onze website maandelijks slechts enkele tientallen bezoekers registreerd (uit andere hoek) dan noem ik het verkooppraatje misleidend. Noem het dom of wat dan ook, als dit een normale manier van zaken doen is dan weet ik er ook nog een paar.

Ik krijg van jullie toch de indruk dat ik hier in een wat lastig parket zit en alsnog betalen de enige optie is. Hebben jullie nog enkele opmerkingen n.a.v. bovenstaande?
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds