Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
huurbeschermin...
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 20 jun 2024 14:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Oplichting E-bay duurt tot op heden
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kunlun



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 17:01    Onderwerp: Oplichting E-bay duurt tot op heden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo iedereen,


eind december 2005 heb ik op E-bay 100 house en trance platen gekocht aan een prijs van 145 euro incl verzending. De koper had negatieve feedback maar de uitleg die hij erbij gaf leek geloofwaardig dus ik storte het geld zo snel mogelijk.

Dagen, weken verstreken ... Ongeveer midden januari ga ik op Ebay en dien ik een claim in van een niet-ontvangen object. Ik krijg een mail toegestuurd met de contactgegevens van de verkoper. Ik bel naar de verkoper en zeg dat ik nog niets ontvangen heb, de verkoper antwoordde dat ie nog moest wachten op een betaling van zn verkopen Xbox ??? Hij zei dat hij het zo snel mogelijk ging opsturen, weer gingen dagen & weken voorbij ... Midden februari bel ik hem nogmaals maar van zodra hij merkt dat ik het ben, wordt het contact verbroken ... Ik geef hem nog even de tijd ... Midden maart, mn geduld is op en ik ga klacht indienen bij de lokale politie, ik geef voldoende documentatie en het onderzoek wordt gestart. Na een 2 maand krigj ik telefoon van de lokale politiezone van de verkoper en hij zei me dat ie de verkoper had gesproken en dat hij had beloofd het direct te verzenden. Ik helemaal blij dat dit eindelijk tot een eind kwam... Helaas ik had het verkeerd, begin juli ga ik terug naar de lokale politie om te melden dat ik nog steeds niet had gekregen. Ze gingen het melden bij de lokale politie van de verkoper ... Weer gingen dagen & weken voorbij ... 2 weken geleden kreeg mn hier thuis een telefoontje dat ik mn platen mocht verwachten, ik was benieuwd ...

Vorige week kreeg ik eindelijk mn platen aan ... De titel van de bieding was "100 house & trance platen in zeer goede staat" Vooral dat laatste was belangrijk, in zéér goede staat, dat was essentieel voor me ... Die informatie was héél belangrijk om tot de koopovereenkomst te komen ... Dus ik krijg mn platen aan en wat zie ik ...

http://i4.photobucket.com/albums/y109/W3iQin/Photo-0067.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y109/W3iQin/Photo-0068.jpg

In die doos kreeg ik de platen toeverzonden ... En in de doos was er nog wat stof en zand en prulletjes ... Ik bekijk de vinyl en volgens de omschrijving op Ebay ging het om platen die daten van de jaren 91' tem 2004. Ik bekijk de platen en er zitten er al enkele bij van eind de jaren 80', de rest dateert vooral van begin jaren 90' en enkelen slechts van 2002 en recenter. Nu over de staat van de platen en hier is ook het gedeelte waar ik wat advies over nodig heb: Zoals de omschrijving zei omschreef de koper de platen als in zéér goede staat, toen ik echter enkelen bekeek zaten ze vol met krassen en sommige hadden zelfs heel diepe krassen, 10 à 15 platen hadden ook geen hoes meer (werd niet vermeld op Ebay) en velen vertoonden veel gebruikssporen (te veel) ... Na een pijnlijke lijdensweg van bijna 9 maand heb ik eindelijk mijn platen waar ik zo lang op hebben zitten wachten en ik krijg zo'n platen ...

Ik wil graag terug klacht indienen, want dit kan niet ... Maar hier is de vraag: in hoeverre is de staat van een plaat subjectief? Kan ik op basis van die staat van de plaat terug een klacht indienen? En houdt men dan rekening met de feiten dat hij enkel onder constante druk van de politie de platen opstuurde?

Hij heeft ook enkele labels vermeld en die ga ik zo snel mogelijk eens opzoeken, want ik vermoed dat hij pas in september of oktober die platen had gekocht op een rommelmarkt ofzo ... Is het dan mogelijk om klacht in te dienen en is het mogelijk om mn geld terug te zien?

Alvast bedankt voor dit te lezen en ik verwacht wat advies, want ik zie het even niet zitten ...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
kss



Leeftijd: 69
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 3:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

je kan dit proberen; http://pages.ebay.nl/help/tp/esppp-process.html


maar verder heb je als het om particuliere verkoop gaat in jouw geval vrij weinig speelruimte als er geen goede verstandhouding is tussen koper en verkoper. het kost veel energie om zoiets voor recht bewezen te krijgen als het uberhaubt al mogelijk is. je heb immers 2handse oudere platen gekocht en kan dan niet verwachten dat ze daadwerkelijk 'als nieuw' zijn, ook die prijs lijkt me er naar. als je ze voor 20 euro per stuk gekocht had was het een stuk makkelijker om een rechter te overtuigen van oplichting.

ik zou mn geld eerder besteden aan het digitaliseren van de platen naar dvd of cd, althans de waardevolle unieke onderdelen. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kunlun



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 11:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wou dat in het begin doen maar de verkoper had -1 feedback dus is het niet mogelijk ...


Ik vrees dat er niets anders op zit dan de platen maar te behouden .. Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1661


BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 12:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Altijd de feedback checken en dan bedoel ik het commentaar wat achtergelaten is en niet de scorestand. Want als iemand 100 goede deals heeft en 101 slechte dan staat hij ook op -1.

Als je paypal gebruikt kun je binnen 30 dagen na betaling geloof ik een klacht indienen net zoals je bij ebay gedaan hebt. De verkoper kan dan reageren en al hij dat niet doet krijg je je geld gewoon terug.
Reageert hij wel dan moet jen zorgen dat je een verzendbewijs krijgt te zien. Dat mag hij dan naar paypal opsturen als bewijs.
Als hij dat geregeld krijgt zul je weer even moeten wachten want paypal stelt dan de verkoper niet meteen aansprakelijk, hij heeft namelijk aangegeven zich aan zijn kant van de deal te houden.
Ik heb al een keer mijn geld teruggekregen op deze manier.

Gebruik je gewoon een overschrijving via de bank dan is dat lastiger want dat krijg je niet zo makkelijk terug.
Ik zou je willen voorstellen om die regels van ebay en paypal eens goed door te lezen zodat je de volgende keer in ieder geval weet wat voor termijnen er staan voor zoiets want je hebt deze keer eigenlijk veels te lang gewacht.

Je kan misschien wel nog eens proberen ebay hierop aan te spreken als je dat nog niet gedaan hebt. Wie weet zijn ze toch bereid om je alsnog te helpen ?
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kunlun



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 18:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb toen géén claim ingediend omdat hij negatieve feedback had ... Maar nu heb ik de platen dus wel maar hij is niet meer ingeschreven op Ebay ...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bolletje



Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 69


BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 1:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Kunlun,
Even niet juridisch, maar van mens (ondernemer) tot mens (jij). Ik kreeg ook zo'n "les" toen ik 23 was en die kostte ongeveer 3 keer zo veel en dat is ruim 20 jaar geleden...).
Wat ik (in de loop van de jaren) hiervan leerde, was:
(1) als je handelt in goed vertrouwen, laat dan je risico nooit groter zijn dan je kunt "verdragen" als het misgaat;
(2) boos zijn en wrok koesteren is heel menselijk, maar maakt de ellende alleen maar groter;
(3) wees zelf altijd eerlijk in je handel en wandel, want je verliest veel meer dan je wint als je iemand belazert.

Beschouw die 145 Euro als jouw persoonlijke cursusgeld voor een les die je nog moest leren, al wou je dat eigenlijk niet. Die les ga je de rest van je leven niet vergeten! (Misschien is dit niet leuk om te lezen, nadat je rechtvaardigheidsgevoel al was geschokt. Laat ff weten als ik je nou (extra) boos gemaakt hebt.)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
luckytjebbe



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 8:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt het goed gekocht via internet en je KAN dus aangifte doen bij de politie van oplichting!
De politie behandeld zaken waarbij internet een medium is geweest.
Daar zou ik ook niet te lang op wachten.
Je weet namelijk al dat hij tch niet gaat leveren
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds