Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 19:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Probleem inschrijven beloftes...?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wesley

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HvA
Studieomgeving (MA): HR

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2007 22:22    Onderwerp: Probleem inschrijven beloftes...? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Mensen,

Ik moet toch wel in aanmerking komen voor die traject ik val nog tussen de 18 en 27 jaar. Ik ben maar 22 jaar en wordt 23 jaar..

Ik kreeg dit als brief

Geachte heer wesley,

In amsterdam krijgen jongeren die opzoek naar werk of scholing speciale begeleiding van het jongerenloket. U komt hiervoor in aanmerking. Ik wil u daarom graag uitnodigen voor een gesprek bij Jongerenloket Nieuwe West.

Ik ben naar het eerste gesprek geweest van het jongerenloket die vrouw heeft gezegt zij kan mij helpen een turkse vrouw met hooddoek die geen goed nederlands sprak. Nou ze heeft gezegd ik kom in aanmerking voor het traject nou heeft zij een kopie van mijn paspoort gemaakt. Toen heeft zij mij gezegt een tweede gesprek zou krijgen toen zij ze ik moet mijn CWI inschrijving meenemen en bankpas.

Ze pas na maand wat zich laten horen die turkse vrouw met hoofddoek kreeg ik dit als bericht

Ik kreeg dit als bericht toen : Toen heeft zij mij dit gemaild ik snap het niet...?

Ik moet je helaas meedelen dat het niet mogelijk is en dan wel om de volgende reden; jij bent in de eerste instantie via Maatwerk/DWI naar WRA gegaan, omdat er op grond van een diagnose van Br Buhrs maar ook de bevindingen tijdens het werken bij Maatwerk duidelijk is geworden dat je aangewezen voor een traject bij de WRA. Je kunt niet weer opnieuw beginnen en dan weer tegen het hetzelfde dingen te moeten aanlopen.

Het jongeren loket kan niets voor mij betekenen.

Dit is mijn mening

Dat wil nog geen reden geven dat ik niet in aanmerking kan komen ik val als nog in de leeftijd categorie. Ze kunnen mij niet eerst zomaar een brief schrijven dat ik wel in aanmerking komt voor een scholing en daarna weigeren per e-mail een geschreven brief. Jongeren als ik die geen deel kwalificatie hebben voor Niveau 2 en die scholing hebben gehad komen in aanmerking en daar heb ik recht op.

Dit is die site http://www.jongerenloket.amsterdam.nl/page.php?id=28&PHPSESSID=a310eaeba48b03f4378480b698bf35b0

Zou je mij vertellen wat ik zou kunnen doen.

Groetjes,

Wesley

bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 09 jun 2007 22:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wesley, wat is WRA?

En je hebt blijkbaar al eens eerder in een begeleidingstraject gezeten? Zo lijkt het op grond van je verhaal. En ik kreeg uit wat je schrijft ook een beetje de indruk dat dat niet goed gelopen is. Klopt dat?

Je meldt wel een paar keer wat over een Turkse vrouw met hoofddoek, maar dat ze Turks is en een hoofddoek draagt lijkt mij niet echt relevant voor je verhaal.
wesley

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2007 21:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Wesley, wat is WRA?

En je hebt blijkbaar al eens eerder in een begeleidingstraject gezeten? Zo lijkt het op grond van je verhaal. En ik kreeg uit wat je schrijft ook een beetje de indruk dat dat niet goed gelopen is. Klopt dat?

Je meldt wel een paar keer wat over een Turkse vrouw met hoofddoek, maar dat ze Turks is en een hoofddoek draagt lijkt mij niet echt relevant voor je verhaal.

Ja dat klopt zo'n beetje dat vrouw zou mij helpen en nou weigert zij. Terwijl mijn contract per 1 oktober wordt WRA is geen traject maar werken ik heb nooit echter een begeleiding gehad en nooit een traject gevolgd of gehad. Ze hebben mij op een soort sociaal werk plaats gezet met zieke mensen en werk 5 dagen 36 uur. En ik heb geen scholing gehad nog nooit. En nu ben ik 22 jaar en kom niet echter verder. Ik verlies mijn kansen die kansen die ze 5 jaren geleden niet hadden hebben ze nu wel gezet. En ik heb die vrouw van het jongerenloket gezegd dat ik een scholing wil. Ze weigert mij in te schrijven maar ze had eerste belooft ze zou mij helpen na 2 maanden stuur zij mij een mail ze kan mij niet helpen en dat het jongeren loket niets voor mij kan betekenen. Terwijl ik nooit een traject heb gevolgd ze hebben me laten werken.

( Bij het eerste gesprek heeft zij die vrouw van het jongerenloket mij vertelt als mijn werkleider toestemming geeft waar ik werk dat ze mij kunnen aannemen. Ik heb dat met mijn werkleider daarover gesproken we zijn het met elkaar eens geworden dat het echter niets met mij daar wordt dat ik wel kansen kan missen. Ze heeft contact met mijn werkleider genomen mijn werkleider heeft gezegd de plek waar ik werk dat er daar alleen maar zieke mensen werken en dat het niets voor mij is)

Ik sta ingeschreven bij het CWI elk moment kan mijn contract worden beëdigd. Want op die site staat er dat jongeren tussen 18 en 27 jaar zich kunnen inschrijven die geen werk of scholing hebben.

Ik werk 5 dagen en heb echter sinds 5 jaar nooit een scholing gehad. Er is mij in die tijd gezegd dat ik recht heb op een scholing maar dat is nooit van gekomen. Want in die tijd hadden van mij 5 jaar geleden hadden geen scholing sinds mijn 18e jaar ging ik werken. Er is mij gezegd dat er scholing wordt geregeld ik heb dat met mijn werkleider gesproken erover maar is niks van gekomen hij zelf heeft gezegd de plek waar ik zit waar ik werk dat het niet geschikt is voor mij. Per 1 oktober loopt mijn contract af voor onbepaald tijd. Ik heb met mijn werkledier overlegd dat ik een verklaring wil dat mijn contract afloopt, die verklaring krijgt ik ook van hem.

Ik moet maar wachten tot ik geen werk heb per 1 oktober dan zouden ze mij moeten inschrijven. Vele mensen zeggen je heb recht op een scholing je zult moeten wachten tot dat mijn contract afloopt jongeren als jouw die problemen hebben kunnen ze niet laten staan in de koud die moeten ze helpen om ervoor te zorgen dat een gewoon een scholing kunnen volgen iets dat hun wel bevalt. Want ik heb recht op een scholing en ik heb geen deelkwalificatie voor Niveau 2. Terwijl zij dat tegen mij heeft gezegt die vrouw van het jongeren loket dat ik daar oprecht heb.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik raak overspannen en weet niet wat ik moet doen.

Geef raad

bedankt

wesley
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2007 22:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zie op de site van het Jongerenloket dat de voorwaarden voor aanmelding zijn:

Quote:
# Je in Amsterdam woont;
# Je jonger bent dan 27 jaar;
# Je geen werk hebt;
# Je niet op school zit.

De voor jou belangrijke voorwaarde heb ik maar even vet gemaakt. Omdat je nu werk hebt kun je nu niet instromen. Als je werk van nu eindigt, dan zou je wel moeten kunnen instromen. Je schrijft dit zelf ook al.

Als je het makkelijker vindt om hier met iemand over te praten, neem dan contact op met de rechtswinkel Amsterdam. De gegevens staan hier.

MAAR: als je een opleiding wilt doen, dan hoeft dat natuurlijk helemaal niet via het traject van dat Jongerenloket? Je kunt ook gewoon zelf kijken naar opleidingen of cursussen die je bijv. 's avonds of in het weekend kunt doen. Aan wat voor opleiding denk je zelf? Wat zou je willen doen?

Er is trouwens niet een echt recht op scholing, hoor. Ja hooguit als je nog in de leerplicht-leeftijd zit, maar die ben jij allang voorbij. Wat het Jongerenloket aanbiedt moet je zin als een kans, hulp voor een groep jongeren om sneller aan de bak te komen.
wesley

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2007 22:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Ik zie op de site van het Jongerenloket dat de voorwaarden voor aanmelding zijn:

Quote:
# Je in Amsterdam woont;
# Je jonger bent dan 27 jaar;
# Je geen werk hebt;
# Je niet op school zit.

De voor jou belangrijke voorwaarde heb ik maar even vet gemaakt. Omdat je nu werk hebt kun je nu niet instromen. Als je werk van nu eindigt, dan zou je wel moeten kunnen instromen. Je schrijft dit zelf ook al.

Als je het makkelijker vindt om hier met iemand over te praten, neem dan contact op met de rechtswinkel Amsterdam. De gegevens staan hier.

MAAR: als je een opleiding wilt doen, dan hoeft dat natuurlijk helemaal niet via het traject van dat Jongerenloket? Je kunt ook gewoon zelf kijken naar opleidingen of cursussen die je bijv. 's avonds of in het weekend kunt doen. Aan wat voor opleiding denk je zelf? Wat zou je willen doen?

Er is trouwens niet een echt recht op scholing, hoor. Ja hooguit als je nog in de leerplicht-leeftijd zit, maar die ben jij allang voorbij. Wat het Jongerenloket aanbiedt moet je zin als een kans, hulp voor een groep jongeren om sneller aan de bak te komen.

Het werk wat ik doe is niks alleen maar knippen van planten en werken met zieke mensen waar ik niks van kan leren en heb zelfs niet echt veel leeftijsgenoten van mij. Mijn contract loop per 1 oktober af dus ik moet wachten tot ik van het werk uit valt meld ik mij gewoon weer opnieuw bij het jongerenloket.

Ik zou graag iets in de ICT willen ik heb ervaring met computer. Ze hadden bij het jongerenloket in de krant hadden ze iets in de ICT dat je een projectcoordinator krijgt die jouw stimuleert in de adminstratie en in de ICT. En daardoor kan ik veel sneller doorstromen naar een beroeps opleiding ICT Niveau 2 en die kans probeer ik te benutten ik ga niet laag werk doen onder mijn Niveau waarvoor ik ervaring van heb van iets waar ik goed bent zoals computer bouwen en maken daar maak ik gebruik van om verder te komen en voor mij zelf op te komen.

Ik hoop dat ik verder moet komen dat moet vast wel lukken. Jongeren als ik die niet verder komen moeten ze er maar voor zorgen dat ze een goede plek krijgen waar zij zich thuis voelen en niet waar een paar jaren werken dan wordt er niets aan hun gedaan worden zij er meteen na een paar jaren eruit gegooid waardoor jongeren steeds meer in de problemen komen zoals ik die zij moeten helpen. Mensen die wel gemotiveerd zijn om iets te doen helpen ze niet en mensen niet die niets nuttige doen die geen zin hebben helpen ze wel.

GR,wesley

Bedank voor je reactie Laughing
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2007 22:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar kan ik je wel in volgen, maar aan de andere kant: die jongeren moeten zelf ook de handjes uit de mouwen steken om die kansen voor zichzelf te maken. Jij en andere jongeren in jouw situatie hoeven niet te wachten totdat de een of andere instantie jou een opleiding aanbiedt.

Kijk bijvoorbeeld eens hier. Is bijvoorbeeld Arbeidsmarkt Gekwalificeerd Assistent Techniek & ICT (AKA) dan niet iets voor jou?
wesley

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2007 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Daar kan ik je wel in volgen, maar aan de andere kant: die jongeren moeten zelf ook de handjes uit de mouwen steken om die kansen voor zichzelf te maken. Jij en andere jongeren in jouw situatie hoeven niet te wachten totdat de een of andere instantie jou een opleiding aanbiedt.

Kijk bijvoorbeeld eens hier. Is bijvoorbeeld Arbeidsmarkt Gekwalificeerd Assistent Techniek & ICT (AKA) dan niet iets voor jou?

Jah wel die is wel goed ik heb ook een VMBO diploma. Ik kan met een VMBO naar Niveau 2 en wat het probleem is mijn contract loopt pas 1 oktober af en ik kan niet eerder weg gaan.

Dat wat je net aan gaf is ook goed wel Niveau 1 dat is helemaal in Hilversum dat is wel heel erg laag voor mij. Ik moet Niveau 2 die ICT medewerker die moet ik hebben. Ik heb ook informatie over die opleiding gevonden het duurt 2 jaar maar je hebt de 1e semester en de 2e semester en in de 2e semester loop je al stages.

Ik heb ook iets gevonden van ROCASA http://studiekeuze.schoolweb.nl/instelling/instelling_opendagen.asp?nLocatieID=3396

Bedankt voor al je reacties en informatie.

Ik laat je wel weten na oktober hoe het verder met mij is als ik verder bent gekomen.

Bedankt,

wesley

Laatst aangepast door wesley op zo 10 jun 2007 23:15, in totaal 1 keer bewerkt
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2007 23:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja super! Nou, informeer gewoon eens.

En ik zie:

Quote:
Wanneer je achttien jaar of ouder bent en je volgt een bol-opleiding, dan kun je een studietoelage met OV-jaarkaart aanvragen via de Wet Studiefinanciering 2000 (WSF 2000). Hierin kan een vergoeding voor het lesgeld worden opgenomen. Ook voor deze regeling zijn de aanvraagformulieren op school of in het informatiecentrum verkrijgbaar.

Dus je zou ook nog kunnen overwegen om eventjes full time te gaan studeren, toch?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds