|
Auteur |
Bericht |
astrid12
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 jun 2007 22:36 Onderwerp: Hoe pak ik dit aan? |
|
|
Hoi
Ik heb 8 maanden (voor anderhalve morgen per week)(zwart) voor iemand gewerkt. Voordat ik begon hebben we een bedrag van €23,50 afgesproken per telefoon /mondeling per drie kwartier. Nu na 8 maanden blijkt dat zij €500,-te veel belasting moet betalen (zij gaf op dat ze die uren zelf heeft gewerkt).
Ze heeft nu bedacht dat ik maar €20,- per drie kwartier krijg met terug werkende kracht van die 8 maanden. Ben meteen gestopt met werken en heb gezegd dat ik gewoon €23,50 wil krijgen.
Maar ik heb nog (door allerlei smoezen van haar) €3000,- vna haar te goed. Inmiddels heb ik een aangetekende brief gestuurd, waarin ik haar vraag om het nog te krijgen geld in twee keer te betalen. inmiddels is 1e 'termijn' verlopen en ze heeft ipv €1800,- te gireren, €670,- gegireerd.
Wat kan ik (verder)doen om mijn geld toch normaal te krijgen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 07 jun 2007 22:55 Onderwerp: |
|
|
Is die 3.000 euro ook gebaseerd op illegale praktijken?
Want als jij de vordering niet echt kunt onderbouwen heb je m.i. weinig poot om op te staan. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 5:09 Onderwerp: |
|
|
Ik heb wel eens een procedure gezien waarin iemand verlies van zwart inkomen vorderde ivm een arbeidsongeval. De verzekeringsmaatschapij bestreed de vordering uiteraard. De rechter gaf vervolgens de zwartwerker een bewijsopdracht. Op zich werd de vordering dus niet onrechtmatig geacht ofzo.
Maar ja, zonder aovk, loonstroken of belastingaangiften wordt 't lastig.
Als je brieven hebt waarin de vordering erkent wordt, girale betalingen (en die heb je kennelijk) etc etc kun je een eind komen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 8:20 Onderwerp: |
|
|
En dan mag je van het toegekende weer minimaal 30% naar de Belastingdienst brengen alsmede een boete betalen?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 08 jun 2007 9:05 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij zijn zowel de zwarte werkgever als werknemer strafbaar... dit is ook iets wat mensen ervan zou kunnen weerhouden naar de rechter te stappen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 09 jun 2007 0:13 Onderwerp: |
|
|
Uiteraard, maar dan moet de belastingdienst er wel achter komen. De belastingdienst komt niet standaard opdagen bij rechtzittingen. |
|
|
|
 |
|