|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 05 jun 2007 19:42 Onderwerp: |
|
|
praa schreef: | Toch denk ik dat ik mijn recht op gebruik van mijn eigen erf moet opeisen. Al was het maar, omdat je de volgende koper van ons huis niet wil opzadelen met een erfdienstbaarheid aan een boze buurman, toch? | Onder andere. Maar vooral ook omdat het gewoon jouw grond is en jij dat volste recht hebt.
Hihi... ik zit ineens te denken: bij het plaatsen van een erfafscheiding moeten de buren toch de helft van de kosten daarvan dragen? Kijk maar eens hier.  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
praa
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 05 jun 2007 19:46 Onderwerp: |
|
|
Samen de kosten delen geldt voor een afscheiding precies OP de erfgrens. Als ik aan mijn kant blijf kun je volgens de wet ook zonder overleg doen en laten wat ik wil, ook wat betreft het zetten van een afscheiding. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 05 jun 2007 19:56 Onderwerp: |
|
|
Jawel, maar 't is toch best fijn als de buren 50% bijdragen? ... hihi....
Overigens moet je wel even kijken of er bijv in de APV iets over bepaald is.
In jouw geval is misschien ook nog van belang dat de brandweer goede toegang tot die andere woning heeft. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 05 jun 2007 20:49 Onderwerp: |
|
|
praa schreef: | De termijn is overigens 10 jaar (zo heb ik begrepen) als er 'te goeder trouw' gebruik wordt gemaakt van elkaars erf. Anders wordt het 20...als ik voor die tijd niets zou ondernemen. |
Klopt, maar hier is geen sprake van goede trouw omdat de buurman geacht wordt in het kadaster te kijken en dus geacht wordt te weten dat er geen sprake is van een erfdienstbaarheid (en natuurlijk weet hij dat ook). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
praa
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 jun 2007 8:45 Onderwerp: |
|
|
Gisteren een aangetekende brief verstuurd aan de buren. Met een kopie en begeleidend schrijven aan de politie. Ik zal de inhoud niet integraal opnemen . Ik geef in de brief een overzicht van alle handelingen en een verslag van het gesprek. Als conclusie stel ik dat wij op maandag 25 juni 2007 gaan beginnen met het plaatsen van een erfafscheiding en dat zij dan ons erf dan onbezet dienen te laten.
Nu maar afwachten... |
|
|
|
 |
|