|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 58 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 21:35 Onderwerp: Non-concurrentiebeding |
|
|
Wanneer een werknemer een bevestigingsbrief krijgt van zijn plaatsing in een andere functie (bij hetzelfde bedrijf) en in die brief staat dat voor deze functie een concurrentiebeding geldt, moet die werknemer dan voor accoord tekenen? (oftewel: expliciet aangeven dat hij accoord gaat)
Een beetje analoog aan Kuypers II (hoewel dat om een loonverlaging ging) denk ik van wel.
Of geldt zijn totaal niet reageren over een periode van maanden als "wie zwijgt stemt toe"?
De wet zegt alleen dat het schriftelijk moet zijn overeengekomen.
Wat vinden jullie? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 21:39 Onderwerp: |
|
|
Schriftelijk overeenkomen houdt in een schriftelijke aanvaarding van een schiftelijk aanbod. De werknemer zal dus moeten tekenen voor akkoord. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
mcvg
Leeftijd: 48 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 22:29 Onderwerp: |
|
|
hier een interessant linkje over dit onderwerp.
Het komt er schijnbaar op aan of er sprake is van een 'ingrijpende functiewijziging'. Zo ja dan moet het beding opnieuw schriftelijk overeen worden gekomen. Zo niet dan blijft het beding vanuit de oude functie geldig.
http://www.hollandlaw.nl/?pag=958&nieuws_id=2848 |
|
|
|
|
mcvg
Leeftijd: 48 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 22:31 Onderwerp: |
|
|
Oh, ik lees nu je vraag pas goed, het gaat om een situatie waar nog geen concurrentiebeding is?
In dat geval sluit ik me aan bij wat hier eerder al werd gezegd. |
|
|
|
|
|