wesleyazerty
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: za 23 jun 2007 18:50 Onderwerp: Sponsor redirect website en gijzelt gegevens |
|
|
Hoi,
Een vriend van me had een website (partyflavour) en zocht een sponsor om deze website online te zetten. Uiteindelijk vond hij een sponsor (realroot.be) en deze sponsor registreerde de domeinnaam partyflavour.be op de naam van realroot.
Deze overeenkomst werd per e-mail gesloten. Meer details over de overeenkomst heb ik momenteel niet, maar die ging mijn vriend me nog sturen.
Na een tijd (ongeveer een half jaar) vroeg de sponsor plots geld voor de website en indien die vriend van me niet zou betalen zou hij de website offline gooien. Die vriend van me weigerde natuurlijk om te betalen en even later verwees partyflavour.be naar één van de websites van de beheerder van realroot (zv-magazine.be)
Ook werd de toegang tot de website geblokkeerd en nu kan mijn vriend zijn gegevens niet meer backuppen. De website omvatte ook een database waar zich allerlei gegevens van geregistreerde personen in bevonden. Ook tot die database heeft hij geen toegang meer.
Nu heb ik twee vragen:
1.) De domeinnaam stond geregistreerd op naam van realroot; denken jullie dat er toch nog een mogelijkheid is om de rechten op die domeinnaam te winnen? De domeinnaam was tenslotte bedoeld voor die vriend van me en niet voor realroot
2.) Dit is nog veel belangrijker: kan de toegang tot de website zomaar ontzegd worden; zou mijn vriend zich ergens op kunnen beroepen om de gegevens te backuppen? |
|